Husk DR1 kl. 20
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-09-04 17:58

Hvor programmet Konsum tester billige udlejningsbiler, blandt andet fra Rent
A Wreck.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 09-09-04 19:00

On Thu, 9 Sep 2004 18:58:04 +0200, Per Beer Hansen wrote:

> Hvor programmet Konsum tester billige udlejningsbiler, blandt andet fra Rent
> A Wreck.

Tak for påmindelsen... lige på minuttet

--
Mvh. Lars

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 09-09-04 19:36

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev :

>Hvor programmet Konsum tester billige udlejningsbiler, blandt andet fra Rent
>A Wreck.

selskaberne lever sgu' op til deres navn - men hvem kan nu også blive
forbavset over det

(andre end de der tror fordi det er billigt, er det godt)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Brian

Dato : 09-09-04 19:53

Hejsa

jan@fedtegreven.dk skrev:

> selskaberne lever sgu' op til deres navn - men hvem kan nu også blive
> forbavset over det
>
> (andre end de der tror fordi det er billigt, er det godt)

Jeps, "Lej et lig" og "Rent a wreck" siger vist alt.
Selvfølgelig skal de være forsvarlige, men mon ikke en
god del af den danske bilpark i den aldersklasse har lidt småskavanker ?

Ikke at bremser/bærekugler er småskavanker, men man er nødt til at sætte
tingene lidt i perspektiv....

/Brian

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 09-09-04 19:57

"Brian" <brian@nejtak.dk> skrev :

>Ikke at bremser/bærekugler er småskavanker, men man er nødt til at sætte
>tingene lidt i perspektiv....

Jep - og der fejler FDM testen da voldsomt - altså nogle af deres
såkaldte fejl, er sgu' latterligt overdrevne

løst håndbremsekabel - etc.
baklys...

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-09-04 20:02

jan@fedtegreven.dk wrote:

> Jep - og der fejler FDM testen da voldsomt - altså nogle af deres
> såkaldte fejl, er sgu' latterligt overdrevne
>
> løst håndbremsekabel - etc.
> baklys...

Ja og de pointerede meget kraftigt at Kadetten bremsede skævt, og det er
livsfarligt.
At det så kun var på baghjulene, det hørte man ikke så meget om

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Brian

Dato : 09-09-04 21:03

Hejsa

jan@fedtegreven.dk skrev:

> Jep - og der fejler FDM testen da voldsomt - altså nogle af deres
> såkaldte fejl, er sgu' latterligt overdrevne

Og dertil havde ham ejeren af den første gescæft en udmærket kommentar.
Noget med at hvis man vil finde fejl, kan man sagtens....

Desuden mente han at det var godt at deres biler ikke skulle godkendes af
FDM og Danmark Radio's undeholdningsafdeling..... det er god humor

/Brian

Fra : Brizz

Dato : 09-09-04 22:43

> Ikke at bremser/bærekugler er småskavanker, men man er nødt til at sætte
> tingene lidt i perspektiv....

Det er fuldstændig ligemeget. En udlejningsbil må der ikke være fejl på.-
så simpelt er det!

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 09-09-04 22:49

"Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev :

>Det er fuldstændig ligemeget. En udlejningsbil må der ikke være fejl på.-
>så simpelt er det!

Hvis man vil ha de, må man til lommerne - simple as that

træerne vokser da ikke ind i himlen

(underforstået vi snakker sikkerhedsmæssige fejl)
--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Brizz

Dato : 09-09-04 22:59

> (underforstået vi snakker sikkerhedsmæssige fejl)

Ja det gør vi. Men jeg kan slet ikke forstå det kan lade sig gøre for de
skal til syn hvert år hvis de ellers er registreret som udlejningsbiler og
det må de jo være for ellers kan de ikke lave de forsikringer på dem.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Brian

Dato : 10-09-04 06:01

Hejsa

Brizz skrev:

> [...]
> de skal til syn hvert år hvis de ellers er registreret som
> udlejningsbiler og det må de jo være for ellers kan de ikke lave de

For det første, er det åbenbart ikke et problem at "snyde" til et
syn. Desuden behøves de jo heller ikke have bilerne længere tid, end
de slipper for at reparere på skidtet op til et syn.

Men for en gangs skyld lover sådan et firma ikke mere, end
firmanavnet kan bære

/Brian

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-09-04 20:01

jan@fedtegreven.dk wrote:

> selskaberne lever sgu' op til deres navn - men hvem kan nu også blive
> forbavset over det
>
> (andre end de der tror fordi det er billigt, er det godt)

Jeps, en ting var dog at bilerne var i stykker da DR lejede dem, men at Lej
Et Lig genudlejede den lille Mazda, efter at de var blevet gjort opmærksom
på at den lækkede bremsevæske, det synes jeg er meget lavt
Og oven i købet "tørte" den af på en mekanikker, som de påstod havde sagt
god for den, det var lidt langt ude.
Jeg tvivler på at man kan finde en mekanikker (medmindre at det var ejeren
af Lej Et Lig selv der ville "godkende" et utæt bremserør

Per
www.perbeer.ninja.dk