Jason W i "Go' aften Danmark"
Fra : Thomas H.

Dato : 09-09-04 17:19

....hvis det har intersse.

Fra : Thomas H.

Dato : 09-09-04 17:50

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:wn%%c.6786$tu1.5763@news.get2net.dk...

Og det klarede han satanedeme godt !!!
Ikke så skide hellig, indrømmer at han nok kører i den "Friske" ende, og
helt ærlig, hvorfor fanden skulle en motorgal gut, der har været bidt af
racerbiler og hestekræfter siden han var barn, ikke også det ??

Godt gået Jason!

Fra : BJ

Dato : 09-09-04 17:54

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

Den bedste var da at Ekstrabladet opfordrer os alle til at medføre pen, blæk
og papir, når vi fører automobil.

Gad vide hvornår vi så skulle få tid til at holde øje med vejen......

Bjørn Jørvad

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 09-09-04 17:57

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev :

>Gad vide hvornår vi så skulle få tid til at holde øje med vejen......

eller drikke kaffe, ryge, pille næse .... U name it

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : BJ

Dato : 09-09-04 17:59

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> eller drikke kaffe, ryge, pille næse .... U name it

Umuligt, da vi skal koncentrere os sort arbejde også.

Jeg håber rygning bliver forbudt, så kan vi bruge endnu mere papir og blæk.

Nå, rygning bliver nok ikke helt forbudt. Rygerne skal jo betale for
drankerne ved hjælp af forhøjede tobakspriser så øllet kan sættes ned.....

Bjørn Jørvad

Fra : Henrik B.

Dato : 09-09-04 22:31

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

> Nå, rygning bliver nok ikke helt forbudt. Rygerne skal jo betale for
> drankerne ved hjælp af forhøjede tobakspriser så øllet kan sættes ned.....

Ja, det er dejligt......

M.v.h.

Fra : BJ

Dato : 09-09-04 23:05

KLIP

> Ja, det er dejligt......

Mange kører jo også bedst bil på 20 bajere..)

Bjørn Jørvad

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 09-09-04 23:42

jan@fedtegreven.dk wrote:

> eller drikke kaffe, ryge, pille næse .... U name it

Hmm. For ringe. En score på en ud af fire.

mvh
Henning

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-09-04 07:34

Henning Præstegaard wrote:

> Hmm. For ringe. En score på en ud af fire.

Hvad kan man gøre?, for at citere Jan (2003-04-18):

"Er du klar over hvor stor opmærksomhed man skal bruge på at fjerne
sådan en fætter ?"

Mvh
Roberto

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 10-09-04 22:37

Roberto Saldo wrote:

> Hvad kan man gøre?, for at citere Jan (2003-04-18):
>
> "Er du klar over hvor stor opmærksomhed man skal bruge på at fjerne
> sådan en fætter ?"

Jeg tror du misforstod mig. Jan nævnte 4 ting. Jeg gør kun den ene.

mvh
Henning

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-09-04 18:07

Thomas H. wrote:
> [...]
> og helt ærlig, hvorfor fanden skulle en motorgal gut, der har været
> bidt af racerbiler og hestekræfter siden han var barn, ikke også det

Jeg så desværre ikke udsendelsen, men det er vel omtrent det samme som de
skriver her:
http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=1292459
Jeg synes også at det er friskt af ham, at han ikke bare bedyrer sin egen
uskyld, men derimod tager i mod et "slag over fingrene" for det han har
gjort.
Hatten af for det.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Thomas

Dato : 09-09-04 18:19

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message

> [...]
> Jeg synes også at det er friskt af ham, at han ikke bare bedyrer sin egen
> uskyld, men derimod tager i mod et "slag over fingrene" for det han har

Jo... men fik han den ikke mere vendt som om at vi alle skal opføre os bedre
i trafikken?

(hvilket vi også skal.... men nu er det trods alt lige ham der er taget med
fingrene ned i kagekassen)

Mvh

Thomas

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-09-04 18:22

Thomas wrote:

> Jo... men fik han den ikke mere vendt som om at vi alle skal opføre
> os bedre i trafikken?
>
> (hvilket vi også skal.... men nu er det trods alt lige ham der er
> taget med fingrene ned i kagekassen)

Om han ligefrem fik vendt den om/væk fra sig selv, det synes jeg nu ikke,
han indrømmer jo selv at han kørte for tæt på.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Brian

Dato : 09-09-04 18:55

Hejsa

Per Beer Hansen skrev:

> Om han ligefrem fik vendt den om/væk fra sig selv, det synes jeg nu
> ikke, han indrømmer jo selv at han kørte for tæt på.

Han prøvede på det et par gange, men for én gangs skyld, opførte
Hans Pilgaard sig som en journalist.....

Hvor langt mon sådan en "sag" var kommet, hvis det
ikke var Jason Watt ?

/Brian

Fra : Thomas H.

Dato : 09-09-04 19:01

"Brian" <brian@nejtak.dk> skrev i en meddelelse

> Han prøvede på det et par gange, men for én gangs skyld, opførte
> Hans Pilgaard sig som en journalist.....

Jeg synes da det er helt fair, at han prøvede at snakke lidt om trafikmoral,
i stedet for en ligegyldig dom ..

> Hvor langt mon sådan en "sag" var kommet, hvis det
> ikke var Jason Watt ?

Altså 1 million mennesker kører vel for tæt dagligt i Danmark, så tror
egentlig mest det er interessant for aviser og andre sensationsmedier ...

Fra : Brian

Dato : 09-09-04 19:30

Hejsa

Thomas H. skrev:

> Jeg synes da det er helt fair, at han prøvede at snakke lidt om
> trafikmoral, i stedet for en ligegyldig dom ..

Han var lige ved at begynde den der "jamen, alle andre gør det" rutine.
Men jeg kunne nu også lide kommentaren til EB eller BT's forslag,
om at have papir og pen med

> Altså 1 million mennesker kører vel for tæt dagligt i Danmark, så tror
> egentlig mest det er interessant for aviser og andre sensationsmedier

Nemlig, man skulle tro det var agurketid endnu.

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-09-04 19:38

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Altså 1 million mennesker kører vel for tæt dagligt i Danmark, så tror
> egentlig mest det er interessant for aviser og andre sensationsmedier ...

De situationer som har været beskrevet, har været lige lovlige dramatiske,
også selv om der er overdrevet i medierne.
Der ud over har du ret, der køres ALT for tæt, især på motorvejene :(. Og
når man trækker ind fordi man tror de vil overhale, køre de bare op på siden
og bliver der, så man er nød til at stå på bremsen for ikke at køre op i rø.
af en truck el campingwun i højresporet.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 09-09-04 19:46

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev :

>så man er nød til at stå på bremsen for ikke at køre op i rø.
>af en truck el campingwun i højresporet.

Hvis det er så tæt på, ville der vist ikke være nogen holdbar grund
til at trække ind
--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-09-04 20:20

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det er så tæt på, ville der vist ikke være nogen holdbar grund
> til at trække ind
> --
Men når de nu køre så tæt på, at man ikke kan se deres nr.plade i spejlet,
derimod det hvide i deres øjne, tør jeg faktisk ikke andet :(.

Fra : Thomas H.

Dato : 09-09-04 20:35

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse

> Men når de nu køre så tæt på, at man ikke kan se deres nr.plade i spejlet,
> derimod det hvide i deres øjne, tør jeg faktisk ikke andet :(.

Men hende der anmeldte Jason kunne, selvom han lå 1 meter bag hende, se at
han blinkede vildt med lygterne

Fra : Leonard

Dato : 09-09-04 21:02

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote:

>Men hende der anmeldte Jason kunne, selvom han lå 1 meter bag hende, se at
>han blinkede vildt med lygterne

Ja, lygterne sidder højt på en T4 ... hvilket samtidig er med til at
folk tror man er tættere på end man er ...

--
Leonard

Fra : Frank Hansen

Dato : 09-09-04 22:16

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote in message
> Men hende der anmeldte Jason kunne, selvom han lå 1 meter bag hende, se at
> han blinkede vildt med lygterne

Sidespejle, min ven...

Med venlig hilsen

Frank Hansen.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-09-04 06:26

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Men hende der anmeldte Jason kunne, selvom han lå 1 meter bag hende, se at
> han blinkede vildt med lygterne

Det er jo heller ikke svært, faktisk mærkeligt andet, for lygterne sidder
højere en nr.pladen. Desuden er lysets vej uransaglig.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-09-04 19:52

Brian wrote:

> Han prøvede på det et par gange, men for én gangs skyld, opførte
> Hans Pilgaard sig som en journalist.....

Jeg så desværre ikke TV udsendelsen, så det jeg taler om er kun den artikel
jeg henviste til fra TV2.

> Hvor langt mon sådan en "sag" var kommet, hvis det
> ikke var Jason Watt ?

Den var nok ikke kommet så langt.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Thomas H.

Dato : 09-09-04 18:28

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg synes også at det er friskt af ham, at han ikke bare bedyrer sin egen
> uskyld, men derimod tager i mod et "slag over fingrene" for det han har

Ja og samtidig får lov DIREKTE i medierne, som den første i verden, at tale
om manges kæphest, at folk ligger og leger betjente
Jeg synes også det er fint nok, at han ikke sidder og leger engel, og siger
at han aldrig kører for hurtigt, for helt ærligt, kald nu en spade for en
spade, og indrøm at vi alle nok ville lege lidt, hvis vi til tider lå og
kørte rundt i en Kleemann Mercer med 600 Hk.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-09-04 19:27

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

og indrøm at vi alle nok ville lege lidt, hvis vi til tider lå og
> kørte rundt i en Kleemann Mercer med 600 Hk.

Og du mener altså fordi man har investeret i sådan et kræ', er man
berettiget til at køre uforsvarligt når man lyster?. Det er tæt på det det
dummeste skrevet i lang tid!!!.
Alene af den grund den aldrig kommer "til sin ret", ville jeg bruge pengene
på andet.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 09-09-04 19:33

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev :

>Og du mener altså fordi man har investeret i sådan et kræ', er man
>berettiget til at køre uforsvarligt når man lyster?.

det er vist ikke helt det han skriver ...

>Det er tæt på det det dummeste skrevet i lang tid!!!.

din tolkning af teksten, eller den oprindelige udgave ?

;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-09-04 19:50

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> det er vist ikke helt det han skriver ...

ordene "ville lege"+"til tider" sætter jeg = når man lyster.

> din tolkning af teksten, eller den oprindelige udgave ?

Hvis min tolkning er korrekt, den oprindelige.
Jeg skrev det for at få Thoms på banen. Så kunne vi starte en debat om race
på offentlig vej, "Striben" etc. ;). Jeg kan ikke se den store forskel.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 09-09-04 19:54

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev :

>ordene "ville lege"+"til tider" sætter jeg = når man lyster.

hmmm... Jamen for hulen - hvis jeg er i "det hjørne" går det da også
af og til lidt tjept ud over stepperne, også selv om der kan være
andre trafikanter på spil - men da med behørig hensyntagen til
afstande etc. Sådan er vi sgu' da alle

>Hvis min tolkning er korrekt, den oprindelige.
>Jeg skrev det for at få Thoms på banen. Så kunne vi starte en debat om race
>på offentlig vej, "Striben" etc. ;). Jeg kan ikke se den store forskel.

den debat har vi da tit haft : som altid er det vel forhåbentligt
forholdende der bestemmer ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-09-04 20:03

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> af og til lidt tjept ud over stepperne, også selv om der kan være
> andre trafikanter på spil - men da med behørig hensyntagen til
> afstande etc.

Netop, "Safty first"- fordi det går hurtigt behøvs' det ikke være hasarderet
;).

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 09-09-04 19:35

> [...]
> Og du mener altså fordi man har investeret i sådan et kræ', er man
> berettiget til at køre uforsvarligt når man lyster?. Det er tæt på det det

Du er da rigtig på krigsstien idag!

Thomas indser blot, at vi (skribenterne) blot er mennesker, der til tider
er styret af andet end fornuft! Hvis du påstår, at du ikke ville "lege",
hvis du havde en Kleeman mellem hænderne, så er det da vist toppen af
dumskab!

\Mandal

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-09-04 19:59

"Brian Fisker [8900]" <Mandal@+FjernMig+edb.dk> skrev i en meddelelse

> Du er da rigtig på krigsstien idag!

Fordi man viser man ikke er enig, så er man på krigstien? :(.
Ryg-klapperi,rø.-slikkeri kommer der ikke megen konstruktiv debat ud af ;).

> hvis du havde en Kleeman mellem hænderne, så er det da vist toppen af
> dumskab!

Jeg ville finde et sted at fyre den af, hvor den kunne komme til sin ret
uden at være til fare for andre end mig selv. Alt andet er toppen af dumhed.

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 09-09-04 20:11

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse
> Fordi man viser man ikke er enig, så er man på krigstien? :(.

Nahh, du er også lidt efter Dennis, der blot er ovenud lykkelig for sine nye
forlygter...

> Ryg-klapperi,rø.-slikkeri kommer der ikke megen konstruktiv debat ud af
> ;).

Enig!

> Jeg ville finde et sted at fyre den af, hvor den kunne komme til sin ret
> uden at være til fare for andre end mig selv. Alt andet er toppen af
> dumhed.

Siger Thomas, at han *ikke* vil gøre det? IMO ligger du en tolkning i
Thomas's udtalelse, som der ikke er belæg for.

\Mandal

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-09-04 20:35

"Brian Fisker [8900]" <Mandal@+FjernMig+edb.dk> skrev i en meddelelse
> Nahh, du er også lidt efter Dennis, der blot er ovenud lykkelig for sine
> nye forlygter...

Jeg var ikke den første som fortalte ham de var ulovlige, jeg fortalte
HVORFOR. At man ikke bryder sig om det, bliver de ikke lovlige af.

> Siger Thomas, at han *ikke* vil gøre det?

Han forsvare Watt's handling m. superbilens potentiale, så indirekte gør
han.

Fra : Thomas H.

Dato : 09-09-04 21:14

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse

> Han forsvare Watt's handling m. superbilens potentiale, så indirekte gør
> han.

Ja at man nok har tendens til at køre en aaaaanelse mere "friskt" i en bil
med 600 hypper, end en trist Skoda Favorit med hængertræk, jeg forsvarer da
ikke at har muligvis har presset andre bilister ! Jeg siger at jeg synes
det er fint at indrømme, at man kører frisk - alt andet er sgu da pr-triks,
hvis en racerkører siger det !

Fra : Brian

Dato : 09-09-04 21:21

Hejsa

Thomas H. skrev:

> Jeg siger at jeg synes det er fint at indrømme, at man kører frisk - alt
> andet er sgu da pr-triks, hvis en racerkører siger det !

Og det er ikke PR-triks at sige at man fortryder det ?
Selvfølgelig fortryder han det... men kun fordi det fik konsekvenser.

/Brian

Fra : Thomas H.

Dato : 09-09-04 21:25

> Og det er ikke PR-triks at sige at man fortryder det ?

Prøv nu at hør'! Han indrømmer at han kører frisk, som han sagde "Jeg tog
nok hul på de nye 130 km/t grænser et par år før" Det er DET jeg mener han
ikke benægter, og som jeg synes er fint nok, i stedet for at sidde og sige
at man altid kører efter skiltene i en 600 hk Mercedes ..

Fra : Leonard

Dato : 09-09-04 21:33

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote:

>i stedet for at sidde og sige
>at man altid kører efter skiltene i en 600 hk Mercedes ..

Hvor er det egentlig du har fra, at han kører i Mercedes?

--
Leonard

Fra : Thomas H.

Dato : 09-09-04 21:32

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvor er det egentlig du har fra, at han kører i Mercedes?

Han har da kørt en del rundt i den Kleemann han satte verdensrekord i, han
ejer den jo nok ikke, og kører rundt i den normalt, men han kørte da selv
rundt mellem ting i den.

Fra : Leonard

Dato : 09-09-04 21:41

> [...]

>ejer den jo nok ikke, og kører rundt i den normalt, men han kørte da selv

Nåh, i en af artiklerne står der "en stor sort kassevogn" og det er en
VW Caravelle V6 TDI, der sikkert er chippet, men nok ikke har 600 HK.
Den kører ellers godt, jeg lånte den til en køreprøve for ca. 3 år
siden.

--
Leonard

Fra : Thomas H.

Dato : 09-09-04 21:44

> Nåh, i en af artiklerne står der "en stor sort kassevogn" og det er en
> VW Caravelle V6 TDI, der sikkert er chippet, men nok ikke har 600 HK.

Ok, men mange af hændelserne er jo flere år gamle, så der kan være kørt i
flere forskellige biler

Fra : Mogens

Dato : 10-09-04 03:38

> [...]

> VW Caravelle V6 TDI, der sikkert er chippet, men nok ikke har 600 HK.
> Den kører ellers godt, jeg lånte den til en køreprøve for ca. 3 år

JW kører i øjeblikket i en sort Caravelle på gule
plader, men med sæder bagi. Mødte ham forleden
i Ballerup - på Shell-tanken.

Lidt tricky for en "ikke-gående" at tanke, men det
lykkedes ham alligevel uden at forlade førersædet...

Fra : Thomas H.

Dato : 09-09-04 20:32

> [...]

> Og du mener altså fordi man har investeret i sådan et kræ', er man
> berettiget til at køre uforsvarligt når man lyster?. Det er tæt på det det

Hmm, hvor skrev jeg ordet uforsvarligt?
Hvis en kommer og siger, at han har haft en dag sammen med et bæst af en bil
med 600 hk, og at han aldrig havde været så meget som én km/t over tilladte
hastighed, ville han enten lyve, eller også være den dummeste der havde
skrevet i lang tid !
Men der er altså også forskel på at køre uforsvarligt og for hurtigt ...for
os som kan tænke selvstændigt !

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-09-04 06:34

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Men der er altså også forskel på at køre uforsvarligt og for hurtigt
> ...for
> os som kan tænke selvstændigt !

Det er ikke særligt selvstændigt tænkt, når man samtidig forsøger at
forsvare,forklare Watt's opførsel. Nærmest lidt stereotypt, det "skal" du jo
sige.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 09-09-04 23:50

Per Beer Hansen wrote:

> Jeg synes også at det er friskt af ham, at han ikke bare bedyrer sin
> egen uskyld, men derimod tager i mod et "slag over fingrene" for det
> han har gjort.
> Hatten af for det.

Se, vi er enige, men på siden var der en pole, hvor kun 37% syntes at
Jason havde ret det han sagde og 59% syntes ikke at han havde ret.

mvh
Henning

Fra : alexbo

Dato : 09-09-04 18:45

"Thomas H." skrev

> Godt gået Jason!

Heldigvis kan han ikke det, så lidt retfærdighed er der da til.
Et dumt svin, der ikke burde have lov til at køre bil.

mvh
Alex Christensen

Fra : Thomas H.

Dato : 09-09-04 18:55

> "Thomas H." skrev

> Heldigvis kan han ikke det, så lidt retfærdighed er der da til.
> Et dumt svin, der ikke burde have lov til at køre bil.

Ok, du er da fucking klam at høre på! Ta' dig dog sammen !!

Fra : Mogens

Dato : 09-09-04 18:55

> Heldigvis kan han ikke det, så lidt retfærdighed er der da til.

Føj for en udtalelse!

> Et dumt svin, der ikke burde have lov til at køre bil.

Du har næppe mødt ham og talt med ham...

Fra : alexbo

Dato : 09-09-04 20:06

"Mogens"skrev

> Du har næppe mødt ham og talt med ham...

En flink og rar mand, der ikke kunne finde på at køre chikanekørsel.

For ikke så længe siden havde Jan Pedersen et indlæg, hvor han fortalte om
en modgående der pressede ham ud i rabatten, der mente mange i denne NG, at
en sådan kørsel burde koste kortet, helst på livstid.

Nu har vi så Jason, der bevidst prøver at køre folk af vejen, og så er han
pludselig en forfulgt uskyldighed.
Det uhyggelige er at vi ikke ved om det er lykkedes for ham.

mvh
Alex Christensen

Fra : Mogens

Dato : 09-09-04 20:16

> En flink og rar mand, der ikke kunne finde på at køre chikanekørsel.
> Nu har vi så Jason, der bevidst prøver at køre folk af vejen, og så er han
> pludselig en forfulgt uskyldighed.

Som Jason sagde i udsendelsen er der 2 sider af samme sag.
Desuden er der ikke nogen - heller ikke JW - der taler om
uden skyld!

> Det uhyggelige er at vi ikke ved om det er lykkedes for ham.

Jason kørte ikke nogen af "banen"

Fra : Thomas H.

Dato : 09-09-04 20:34

> Nu har vi så Jason, der bevidst prøver at køre folk af vejen,

Han er sgu da frikendt for det, så hold nu kæft

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 09-09-04 19:37

> Heldigvis kan han ikke det, så lidt retfærdighed er der da til.

Månedes fjols er da vist fundet! Hvad fanden bilder du dig egentlig ind?

> Et dumt svin, der ikke burde have lov til at køre bil.
Kender du manden? Eller håber du for alle, der overskrider fartgrænserne, at
de ender i en situation som Watt?

> Alex Christensen
Et fjols, der hører til i et killfilter!

\Mandal

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-04 22:12

> Månedes fjols er da vist fundet!

Helt korrekt...!

> Et fjols, der hører til i et killfilter!

Helt korrekt...!

--
/Jan W Nielsen

Fra : Brian

Dato : 09-09-04 19:47

Hejsa

alexbo skrev:

> Heldigvis kan han ikke det, så lidt retfærdighed er der da til.
> Et dumt svin, der ikke burde have lov til at køre bil.

Uha, det må da stikke lidt dybere end den aktuelle episode ?
Du plejer da ikke at være så kort for hovedet....

/Brian

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-09-04 19:54

alexbo wrote:

> Heldigvis kan han ikke det, så lidt retfærdighed er der da til.
> Et dumt svin, der ikke burde have lov til at køre bil.

Tsk. tsk. stk.
Det er dog den "laveste" kommentar jeg nogensinde har set herinde

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Teddy

Dato : 09-09-04 23:49

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse news:chq4rp$2294

> Heldigvis kan han ikke det, så lidt retfærdighed er der da til.
> Et dumt svin, der ikke burde have lov til at køre bil.
>
> mvh
> Alex Christensen
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!

Der skal godt nok ret meget til at hidse mig op, og jeg overvejer normalt
nøje hvad jeg skriver for ikke at træde folk over tåspidserne.. Men Alex´s
ovenstående udtalelse er den klammeste, og dummeste bemærkning jeg til dato
har hørt eller læst.

Alex..du kan da ikke være helt normal oven i roen ved at skrive sådan noget
pis !

Sad du, eller en anden, foran mig og sagde sådan om en mand i kørestol, så
skulle du godt nok se at komme ud af min rækkevidde i en satanste fart !
klamme stodder eller hvad du nu er !

Du er lige til at brække sig over. og lige i dette tilfælde..der er jeg ret
ligeglad med div regler for NG !

Væmlig hilsen !

Teddy

ps) og nej..fremover kan jeg ikke læse mere af dit lort !

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-09-04 07:20

alexbo wrote:
> "Thomas H." skrev

> Heldigvis kan han ikke det, så lidt retfærdighed er der da til.
> Et dumt svin, der ikke burde have lov til at køre bil.

Narrøv!

Roberto Saldo

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-04 22:10

> Heldigvis kan han ikke det, så lidt retfærdighed er der da til.
> Et dumt svin, der ikke burde have lov til at køre bil.

.... man må tage sig til hovedet - over dig..!!!!

/Jan W Nielsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-09-04 07:23

Thomas H. wrote:
> [...]
> helt ærlig, hvorfor fanden skulle en motorgal gut, der har været bidt af
> racerbiler og hestekræfter siden han var barn, ikke også det ??

Han kan da indrette sig efter loven eller skride til USA hvor folk gør
som det passer dem.

> Godt gået Jason!

Pfft!

Mvh
Roberto Saldo

Fra : Thomas H.

Dato : 10-09-04 08:25

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Han kan da indrette sig efter loven eller skride til USA hvor folk gør
> som det passer dem.

Du fatter da ikke meget ...
Hvor mange hundredetusind mennesker tror du dagligt bryder en eller anden
lov, især færdselslov? Hvorfor skulle Jason, som jo naturligvis ER glad for
biler og fart, være uden for denne gruppe? Jeg siger da ikke at kan ikke
skal straffes, men at det er fint at han indrømmer at han ikke er en engel -
som dig f.eks.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-09-04 08:36

Thomas H. wrote:
> [...]
> skal straffes, men at det er fint at han indrømmer at han ikke er en engel -

Og du snakker som du har forstand til.

Mvh
Roberto

Fra : Thomas H.

Dato : 10-09-04 08:45

> Og du snakker som du har forstand til.

Hvad er det du er uenig i, i ovenstående ???

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-09-04 08:59

Thomas H. wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> anden

> for

> engel -

> Hvad er det du er uenig i, i ovenstående ???

Du udtaler dig om min hellighed.

Meningen med det jeg skrev om Jason (skåret ud i pap):

Jason er smart, Jason kører stærkt i en blank bil hver søndag på banen,
men det er okay for de er aftalen.

Jason kører også stærkt ude i trafikken hvor du, jeg og hver mand
befinder sig. Han kører som en 17.5 årig abehjerne med for meget
testosteron og for lidt overblik - det er fandeme ikke okay! og han skal
ikke prale med det offentligt så alle de andre 17.5 årige abehjerner
synes det bliver mere 'okay' at bryde loven for sådan 'gør alle de
andre' incl Thomas H. Det er nemlig enormt sejt.

Jeg kunne da ikke drømme om at prale med at jeg kører for stærkt og slet
ikke 'fordi det gør alle de andre jo' (verdens topdaarligste undskyldning).

Mvh
Roberto (vis lige noget hensyn, det er ikke alle der tror de er i
Padborg Park)

Fra : Thomas H.

Dato : 10-09-04 09:18

> [...]
> synes det bliver mere 'okay' at bryde loven for sådan 'gør alle de
> andre' incl Thomas H. Det er nemlig enormt sejt.

Han praler da ikke med det, han lægger bare ikke skjul på, at han nok er
mellem de 100.000 andre, der kører lidt friskt !! Det virker altså på mig
mere plat, når en racerkører står og siger, at han AAADLRIG kunne drømme om
at køre mere end det der står på skiltene, for det er med 99.99% sikkerhed
løgn.
Hvor du får fra, at han ingen overblik har, og kører som en 17,5-årig ved
jeg ikke, måske formiddagsaviserne alligevel har fået påvirket folk?

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-09-04 09:27

Thomas H. wrote:
> [...]
> at køre mere end det der står på skiltene, for det er med 99.99% sikkerhed

Jeg har ikke sagt han skulle lyve - han er jo ikke præsident i rfsf :)

Det kan vel ikke være så svært at forstå forskellen på 'ikke at prale
med' og 'pure nægte' at man til tider kører for stærkt.

> Hvor du får fra, at han ingen overblik har, og kører som en 17,5-årig ved
> jeg ikke, måske formiddagsaviserne alligevel har fået påvirket folk?

At få en bøde for gentagne gange at køre op i r*ven på folk og blinke
siger det hele. Man må formode at det er noget han praktiserer ofte.

Mvh
Roberto Saldo

Fra : Jonas R.

Dato : 10-09-04 12:03

Roberto Saldo wrote:
SNIP
> At få en bøde for gentagne gange at køre op i r*ven på folk og blinke
> siger det hele. Man må formode at det er noget han praktiserer ofte.

Er det ikke bare 2 gange, indenfor var det 2 år?

Fra : John Sahl

Dato : 10-09-04 12:12

Jonas R. wrote:
> Roberto Saldo wrote:
> SNIP
>
> Er det ikke bare 2 gange, indenfor var det 2 år?

Jo, jeg forstår heller ikke ramaskriget...

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-09-04 12:26

John Sahl wrote:

> Jo, jeg forstår heller ikke ramaskriget...

Bliver du anmeldt jævnligt (inden for 2 år)?
Er det ikke 3 år man har kortet på prøve når man er frisk?

Mvh
Roberto Saldo

Fra : John Sahl

Dato : 10-09-04 12:32

Roberto Saldo wrote:
> Bliver du anmeldt jævnligt (inden for 2 år)?

Der er vist stor forskel på hvor offentlig en person man er...
Jeg er sikker på der er flere der genkender Jason i trafikken
end os andre.

Du er tydeligt påvirket af hvad medierne skriver.

Er det ikke lidt trist egentligt?

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-09-04 12:43

John Sahl wrote:

> Der er vist stor forskel på hvor offentlig en person man er...
> Jeg er sikker på der er flere der genkender Jason i trafikken
> end os andre.

Genkender? Man skal da bare ta' nummeret på synderen.
Jeg lægger altså ikke mærke til ansigterne på de andre trafikanter.

Du mener at politiet hellere vil knalde en 'kendt'? Næppe.

> Du er tydeligt påvirket af hvad medierne skriver.

Forklar lige hvordan??

> Er det ikke lidt trist egentligt?

Jeg kan kun opfatte det som om du mener det er acceptabelt på farlig vis
at chikanere dine medtrafikanter med din patetiske kørsel.

Mvh
Roberto Saldo

Fra : John Sahl

Dato : 10-09-04 12:51

Roberto Saldo wrote:

> Forklar lige hvordan??

> Jeg kan kun opfatte det som om du mener det er acceptabelt på farlig
> vis at chikanere dine medtrafikanter med din patetiske kørsel.

De to linier her over er vist forklaring nok. Du er hoppet
lige på mediernes limpind. Trist.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-09-04 12:54

John Sahl wrote:

> De to linier her over er vist forklaring nok. Du er hoppet
> lige på mediernes limpind. Trist.

Jeg gider ikke spilde mere tid på det når du ikke svarer på spørgsmålet
foroven.

God weekend.

Mvh
Roberto

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-09-04 12:25

Jonas R. wrote:
> Roberto Saldo wrote:
> SNIP

> Er det ikke bare 2 gange, indenfor var det 2 år?

Han er *blevet anmeldt* jo.

Jeg er sq aldrig blevet anmeldt for at køre hasarderet.

Mvh
Roberto

Fra : Jonas R.

Dato : 10-09-04 14:01

Roberto Saldo wrote:
SNIP

> Han er *blevet anmeldt* jo.
>
> Jeg er sq aldrig blevet anmeldt for at køre hasarderet.

Nej men nu er du jo heller ikke kendt vel? Tror folk har en tendens til at
ringe ind hvis de kan sætte et kendt ansigt på personen. Men han blev
frifundet og så er den jo ikke længere.

Fra : Søren

Dato : 10-09-04 14:33

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> wrote in message
> Nej men nu er du jo heller ikke kendt vel? Tror folk har en tendens til at
> ringe ind hvis de kan sætte et kendt ansigt på personen. Men han blev
> frifundet og så er den jo ikke længere.

Han blev da ikke frifundet...Han fik da en bøde.

--
Søren

Fra : Jonas R.

Dato : 10-09-04 14:43

Søren wrote:
SNIP
> Han blev da ikke frifundet...Han fik da en bøde.

Ja men han blev jo ikke dømt for at have chikaneret og smidt med den flask.
Han fik en fart bøde såvidt jeg ved....

Fra : Thomas

Dato : 10-09-04 15:40

> Søren wrote:
> SNIP
>
> Ja men han blev jo ikke dømt for at have chikaneret og smidt med den
flask.
> Han fik en fart bøde såvidt jeg ved....

Han har ikke svaret på flaske episoden men det er ret så interessant at læse
hvad han udtaler her!!!

»Jeg ved godt, at jeg ikke er nogen engel. Jeg har kørt lidt for tæt på i
visse situationer, jeg kan lide at køre friskt til, og så kan jeg godt lide
at opholde mig i yderbanen. Jeg har også tilladt mig at bruge det lange lys,
hvis jeg har vurderet, at folk burde køre ind i inderbanen, så jeg kunne
overhale.

Men den her sag har lært mig, at det vil jeg ikke gøre i fremtiden. Jeg har
haft for meget med øje-for-øje og tand-for-tand-mentalitet i trafikken, idet
jeg har givet igen, hvis jeg har følt mig provokeret. Det vil jeg lade være
med i fremtiden. Jeg vil være mere overbærende,« siger Jason Watt.

Taget fra BT's artikel http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=305424/

Så er det op til folk at læse imellem linjerne. Især hans øje for øje
mentalitet, har gjort jeg har mistet en del for ham

Mvh

Thomas

Fra : Thomas H.

Dato : 10-09-04 15:58

"Thomas" <bambanosReMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> . Især hans øje for øje
> mentalitet, har gjort jeg har mistet en del for ham

Ååårh hold nu op hva'. Hvor mange i din egen familie tror du ikke engang i
mellem har hidset sig lidt op, hvis en foran har lavet noget dumt, har du så
også mistet en del for dem?
Der er sgu da ingen mennesker, på nær 3-4 stykker herinde, der aldrig laver
noget dumt, eller overskrider et par grænser engang i mellem, problemet
bliver bare først stort når man skal forklare sig og undeskylde overfor hele
den samlede presse og på live-tv!

Fra : Thomas

Dato : 10-09-04 16:03

> [...]

> noget dumt, eller overskrider et par grænser engang i mellem, problemet
> bliver bare først stort når man skal forklare sig og undeskylde overfor

Jeg står ved at jeg selv er psykopat i trafikken, men det gør mig utryg , at
andre også er. Så kan det jo ende grueligt galt en dag. Men, hvorom alting
er...du synes ikke bare det er lidt dumt at udtale til pressen, efter
sådanne et sag at man "har gået efter øje-for-øje princippet i trafikken" ??

Mvh

Thomas

Fra : Jonas R.

Dato : 10-09-04 16:18

Thomas wrote:
SNIP
> [...]
> Men, hvorom alting er...du synes ikke bare det er lidt dumt at udtale
> til pressen, efter sådanne et sag at man "har gået efter øje-for-øje

Og du undrer dig ikke over hvilken avis du læser det i? BT/Ekstrabladet er
jo det værste sladder blad og kan sikkert sagtens ha drejet hans ord eller
tage noget ud af sammenhængen....

/Jonas R.

Fra : Thomas

Dato : 10-09-04 16:32

> [...]
>
> Og du undrer dig ikke over hvilken avis du læser det i? BT/Ekstrabladet er
> jo det værste sladder blad og kan sikkert sagtens ha drejet hans ord

Ej ved du hvad... skal vi nu ind på en diskussion om, hvilke kilder der
gælder`? Så kan man pille enhver debat ned i dette samfund. Den avis duer
ikke, den bog er for gammel, nej, Niels Bohr havde en deprimeret periode
lige der, så det kan ikke bruges......osv osv......

Tv og aviser er altså ikke værre medier end andre kilder (bøger , foredrag
og lignende)

Så kan du evt. læse denne
http://www.fyens.dk/index.php?bfv_pageid=69&bfv_articleid=512114

"Han slog fast, at han havde lært lektien.
- Jeg skal lade være med at bide på, når jeg bliver budt op til dans ude i
trafikken. Når jeg får fingeren, bliver lukket inde eller bremset i en
overhaling, må jeg bare tage det roligt og tænke mit. Uden mit kørekort
mister jeg mit job og min bevægelsesfrihed. Det vil jeg ikke sætte overstyr,
fastslog han.

Han regnede også med, at han de kommende dage bliver beskyldt for endnu
flere anklager om hasarderet kørsel.

- Der er nogen, der skal hævne sig. Og der er avisforsider i de historier,
sagde han."

hævne sig for hvad? Han er et af de mest sympatiske mennesker i landet og
så siger han dette? Har han "vundet" nogle slagsmål i trafikken, som han nu
mener folk vil gå i retten med eller hvad snakker han om?

Mvh

Thomas

begin 666 pilop.gif
M1TE&.#EA#P`'`-7_`/____;J[?;IZ_/AYN[6V^[4V>W3U^C'S=>@J-69HM25
MH<Z)D\E\B,-M>\)N>:Y!3:HP1*@O0*$B,*$A+Z <+9P:)9D&'ID%'I@$'9<#
M&I8`&98`&)4`%Y4`%I4`%9,#$),`$I,`$)$`#I$`#9$`#) `"HX`!XX`!0``
M`,# P ``````````````````````````````````````````````````````
M`````````````````````````````````"'Y! $``"D`+ `````/``<`0 8Y
M0(!PF( $AD@`P\1I9C@6T>20!"A$HFCD.&R(,N!PQ@+F5 Q)!,?T&%2%"Q'G
..V900D VF<PX54=!!`#L`
`
end

Fra : Jonas R.

Dato : 10-09-04 16:48

Thomas wrote:
SNIP

> Ej ved du hvad... skal vi nu ind på en diskussion om, hvilke kilder
> der gælder`? Så kan man pille enhver debat ned i dette samfund.

Hey BT/Ektrabladet har ikke en disse med sandhed at gøre efter min mening.
Niks, du kan bare vise nogle flere hvor det er ens, hvilket du jo gjorde så
fint nok.

> [...]
> ude i trafikken. Når jeg får fingeren, bliver lukket inde eller
> bremset i en overhaling, må jeg bare tage det roligt og tænke mit.

Jeps og det er da ikke det samme som øje for øje tand for tand påstanden,
jeg sidder sku da også og skumler hvis noget gør lignende mod mig.

> [...]
> landet og så siger han dette? Har han "vundet" nogle slagsmål i
> trafikken, som han nu mener folk vil gå i retten med eller hvad

Tja er der er en masse som har købt BT/Ekstrabladet kæmpe overskrifter om at
han har smidt med flasker osv. Så nu kan han sikkert ikke slå en skid uden
politiet får et par omringninger, men sådan er det jo at være "kendt" og
dumme sig offenligt.

MVH

Jonas R.

Fra : Thomas

Dato : 10-09-04 16:57

> [...]

> politiet får et par omringninger, men sådan er det jo at være "kendt" og

Ja, jeg skal ikke gøre mig til dommer over de enkelte avisers moral. Men nu
skrev BT hans udtalelse i "" "", hvilket betyder at det har han rent faktisk
udtalt. Da jeg vil tro at journalister optager alt i dag på bånd, og kan
fremvise dette, tror jeg ikke de vil citere noget, en aldrig har sagt.

Og som Fyens Stiftstidendes artikel viser, har han udtalt sig til flere
aviser. (og det er ikke bare samme interview de alle trykker) Derfor vil
ordvalget ikke være det samme, men indholdet kan derimod godt være det
samme. Jeg mener bare at han har dummet sig med sine udtalelser. Han vil
ikke reagere på at få fingeren mere.... Jamen hallo.... hvor tit får man
lige fingeren i trafikken? Det er da vist kun hvis man har gjort noget
dumt.....

Jeg tolker bare hans udtalelser på mine egne vejne, så kan andre selv
vurdere hvad de mener

Mvh

Thomas

Fra : Jonas R.

Dato : 10-09-04 18:28

Thomas wrote:
SNIP
> Ja, jeg skal ikke gøre mig til dommer over de enkelte avisers moral.
> Men nu skrev BT hans udtalelse i "" "", hvilket betyder at det har
> han rent faktisk udtalt.

Jeps, men de kan jo godt tage noget totalt ud af sammenhængen og så dreje
det.

> [...]
> udtalelser. Han vil ikke reagere på at få fingeren mere.... Jamen
> hallo.... hvor tit får man lige fingeren i trafikken? Det er da vist

Øhhhh nej det er det jo så ikke, jeg har da oplevet at få fingeren uden jeg
har gjort noget. Medmindre du mener, at blinke af en som trækker lige ud
foran er "dumt"? Eller en gammel nar i en saab, som kører uden om mig i en
venstre bane, fordi jeg holder tilbage for en cykellist, som han så nar
ramte. Der dyttede jeg og blinkede efter hvor efter han prøvede at ramme mig
da vi kom ud på motorvejen og gav mig fingeren...

/Jonas R.

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-04 22:22

> [...]
nu
> skrev BT hans udtalelse i "" "", hvilket betyder at det har han rent

Nej, så let er det desværre ikke.

Der er en lang række kendelser fra bl.a. Pressenævnet, der slår fast, at det
er i orden at omskrive citater (loyalt), så de er lettere at læse.

> Da jeg vil tro at journalister optager alt i dag på bånd, og kan
> fremvise dette, tror jeg ikke de vil citere noget, en aldrig har sagt.

Det er langt de færreste interviews, der optages på bånd.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Thomas

Dato : 10-09-04 23:00

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote in message
> [...]
det
> er i orden at omskrive citater (loyalt), så de er lettere at læse.

Ok, så er det altså ikke forkert det der står. De har måske ændret
ordstillingen, for at gøre det mere læsbart, men har næppe tilføjet en
sætningen som "Jeg har
haft for meget med øje-for-øje og tand-for-tand-mentalitet i trafikken"
uden at vedkommende har sagt noget tæt på ? (især når jeg nu har læst hans
kommentar til Fyens Stifstidende såsom "Jeg skal lade være med at bide på,
når jeg bliver budt op til dans ude i
trafikken." )

Nægter at tro på at hele Danmarks presse skulle køre en fælles hetz imod
Jason (kunne bedre forstå det, var det imod Thyrring)

> Det er langt de færreste interviews, der optages på bånd.

ok, ville jeg umiddelbart tro her i 2004, da selv en barberkniv i dag, kan
optage film i pæn opløsning

Mvh

Thomas

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 09-09-04 17:56

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev :

>...hvis det har intersse.

Manden er jo egentligt ganske sympatisk , og er forståeligt nok
ærgelig over at det ikke helt var lykkedes for ham, at holde de ting,
som man som se_op_til_person egentligt har forpligtet sig til

Hvis man , som ham, vil stille op som dommer, og bedømme andres
trafikale adfærd, forpligter det jo.

Om straffen er korrekt, er ikke til at afgøre, når man ikke har set
hændelserne, men det er da ok han bevarer kortet, og har fået en
husker på det med afstanden. Han ved jo selv, at han gik over stregen
(som alle vi andre, nok også fra tid til anden gør)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Peter

Dato : 09-09-04 19:09

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Hvis man , som ham, vil stille op som dommer, og bedømme andres
> trafikale adfærd, forpligter det jo.

Ligefrem at rose gutten er der vist ingen grund til. Se også

http://ttv.tv2.dk/index.php?side=144

/Peter

Fra : BJ

Dato : 09-09-04 19:12

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ligefrem at rose gutten er der vist ingen grund til.

Enig.

Bjørn Jørvad

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 09-09-04 19:34

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev :

>Ligefrem at rose gutten er der vist ingen grund til. Se også

Ros ? Der er sgu ingen ros i det jeg skriver

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Peter

Dato : 09-09-04 19:40

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Ros ? Der er sgu ingen ros i det jeg skriver

Rolig, mester. Der er da krudt i rumpen af dig disse dage Du springer da
op her, der ....

Men rigtigt, du roste ham ikke.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 09-09-04 19:51

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev :

>Rolig, mester. Der er da krudt i rumpen af dig disse dage Du springer da
>op her, der ....

Ikke mere end vanligt - ok, jeg er nok lidt i drille(*1)/ævle hjørnet

.....jeg forstod bare ikke lige hvordan nogen kunne læse teksten som
nogen ros (det var godtnok ikke tanken da)

>Men rigtigt, du roste ham ikke.

Takker ;)

Intet er sjovere end at rulle ruden ned, og brøle følgende til
chafutten på en fotofælde , godtnok på vej hjem til fyraften, men
alligevel : Ska' du ikke ha' dit speedometer kontrolleret, makker ?

Han kørte ved gud 119,52341 km/t, hvor 110 var tilladt - fnis!

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Uffe Ravn

Dato : 10-09-04 00:33

<jan@fedtegreven.dk> skrev

> [...]
> alligevel : Ska' du ikke ha' dit speedometer kontrolleret, makker ?
>
> Han kørte ved gud 119,52341 km/t, hvor 110 var tilladt - fnis!

Det skulle da lige være at tage et billede af ham med RØD bliz!

Min personlige hobby på motorveje, er at overhale Patruljevogne der ligger
lige på hastighedsgrænsen, så lægger jeg selv 5 km mere til, og sejler lige
så stille ud af den trafikprop, de normalt forårsager på motorvejen, ingen
andre tør jo normalt overhale. Det afføder ofte et smil og en hilsen fra
Patruljevognen.

Mvh.

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 09-09-04 19:38

> Ligefrem at rose gutten er der vist ingen grund til. Se også

Enig. Sympatisk eller ej. Jeg er træt af at folk ligger 2 m bag min kofanger
på motorvejen med 110-120 km/t. Især når jeg er på MC. Men det er ret
almindeligt at folk har nul forstand på de fysiske love der gælder når man
farer afsted med 140 km/t i en bil der køreklar vejer måske 1500-1600 kg og
kun har et par små håndflader at stå på.
Ufatteligt. Det lærer folk først når de har kørt galt. Og så er det ofte for
sent.

Øv.
FOC

Fra : Mogens

Dato : 09-09-04 20:21

"Freddy O. Christensen" <focfjerndette@fjerndette_tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:4140a2d8$0$155$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> 140 km/t i en bil der køreklar vejer måske 1500-1600
> kg og kun har et par små håndflader at stå på. Ufatteligt.

Hvis der er nogen, som i dette land evner at køre
2 meter fra en kofanger, er det da netop MC'er.

Ikke mindst i myldretrafikken, hvor jeg idag op-
levede en MC passere mellem en lastbil og en per-
sonbil med over 100 km/t...

Fra : Kim Kristensen

Dato : 09-09-04 22:00

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis der er nogen, som i dette land evner at køre
> 2 meter fra en kofanger, er det da netop MC'er.

Forreste kofanger?

Nej der findes desværre tåber på/i alle slags transportmidler, også de
tohjulede.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Thomas H.

Dato : 09-09-04 20:48

> [...]
> kun har et par små håndflader at stå på.
> Ufatteligt. Det lærer folk først når de har kørt galt. Og så er det ofte

Jeg må indrømme, at jeg ikke ser det som et kæmpe og super alvorligt
problem, at man lige kommer lidt tæt på ham foran! Så må I jo kalde mig syg
osv.
Så længe man har check på trafikken foran ham foran, synes jeg altså at der
er mange ting der kan betegnes som væsentlig farligere. Hvis der ligger en i
yderbanen med 109 km/t og futter rundt i sin egen verden, kan det godt være
nærmest umuligt at ligge med korrekt afstand fra ham ..eller hende! og
1. Fordi mange folk kun bruger bakspejlet når de skal bakke.
2. ...eller fordi det simpelthen peger en helt anden vej end bagud - prøv at
lægge mærke til hvor tit man ikke kan se personens øjne eller noget der bare
minder om det, når I holder bag ...hende i et lyskryds!

De fleste gange hjælper det altså en anelse bedre, at trække så langt ud til
venstre som muligt, og så køre tættere, så vågner folk tit op af deres dybe
dybe søvn, og flytter sig. Hvis man bare i denne situation er med på, at det
er en selv der overskrider en grænse og derfor er mere opmærksom end
gennemsnitsbilisten, ser jeg ikke det store problem i det, udover at det
selvfølgelig er ulovligt. Igen, jeg snakker ikke om at køre med 1 meter bag
i andre, fordi man finder det passende, men ved overhalinger ...eller forsøg
på at få lov af en snorksovende bilist.
At folk derimod tør ligge 1½ bag en varevogn, hvor de INTET kan se foran
ham, fatter jeg ikke!

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-04 19:16

> [...]
> husker på det med afstanden. Han ved jo selv, at han gik over stregen
> (som alle vi andre, nok også fra tid til anden gør)

Det KAN jo også have spillet ind at JW er handikappet og er rimelig afhængig
af at kunne bruge bilen?

--
Tom

Fra : Klaus G.

Dato : 09-09-04 19:32

Hmm...

I synes alle det er "fint" hvad han har gjort, bare fordi han indrømmer det
blankt, og siger han køre frisk?

Come on mand! Hvad hvis det var en såkaldt "Brian" på 24år, så var i gået
fuldstændig over gevind, og havde forlangt hans kørekort, samt en bøde på
størrelse med jeg ved ikke hvad.

Eller hvad hvis det var en sprit billist der sagde, "Ja, jeg køre sq altid
med sprit i blodet, har jo arbejdet på Carlsberg de sidste 35år", er det så
også okay? For det er jo hans erhverv...

Eller hvad da Buksti indrømmede sin fejl, der var i da heller ikke så
overbærende som i er med Jason W..

At køre med for lille afstand er sq da livensfarligt, om man er racerkøre
eller ej...

Jeg synes godt nok det er dobbelt moral der vil noget det her.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 09-09-04 19:44

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev :

>I synes alle det er "fint" hvad han har gjort, bare fordi han indrømmer det
>blankt, og siger han køre frisk?

Hvem ser du skrive det - det er i mine øjne ok han indrømmer sin fejl
(sine fejl) og tager afklapsningen i stiv arm

>Eller hvad da Buksti indrømmede sin fejl, der var i da heller ikke så
>overbærende som i er med Jason W..

Der er vist den detalje, at 1,buksti har tilladt sig at være en af
dem, der lovgiver omkring de ting vi alle har os at rette, så hans
brøler ligger ligesom i en lidt anden klasse

Og så var hans vist også kun en ren fartsag - hvor Jasons, har noget
med hensynet til andre trafikanter at gøre

>Jeg synes godt nok det er dobbelt moral der vil noget det her.

Moral er godt, dobbelt moral dobbelt......... men det er nu ikke et ?
om moralen, men om at vedgå sig, at selv en som han, kan opføre sig
dumt/uforsvarligt/tåbeligt, blive klapset af, og tage straffen for det

Jeg synes nok han , da han kørte fra retten, lignede en der var blevet
taget med fingrene i klejnekassen

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Peter Weis

Dato : 09-09-04 20:45

jan@fedtegreven.dk wrote:

> Moral er godt, dobbelt moral dobbelt......... men det er nu ikke et ?
> om moralen, men om at vedgå sig, at selv en som han, kan opføre sig
> dumt/uforsvarligt/tåbeligt, blive klapset af, og tage straffen for det

.... og lade være med at gentage de værste tåbeligheder.

mvh
Peter

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-09-04 19:56

Klaus G. wrote:
> Hmm...
>
> I synes alle det er "fint" hvad han har gjort, bare fordi han
> indrømmer det blankt, og siger han køre frisk?

Så vidt jeg kan se, så er der da ingen der siger at de synes det han har
gjort på vejen, er i orden, tværtimod.
Men det som folk (incl. mig selv) synes er godt, det er at han står ved det
han har gjort, forkert eller ej.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-04 20:05

> [...]
> gjort på vejen, er i orden, tværtimod.
> Men det som folk (incl. mig selv) synes er godt, det er at han står ved

Nu VED ingen af os om han faktisk har smidt en flaske ud af vinduet eller
ej. Rette fandt det bare ikke bevist, det er ikke det som at konkludere at
JW ikke har gjort det.
Så der er kun ganske få personer som faktisk VED hvad han står ved og hvor
meget han udglatter

--
Tom

Fra : Thomas H.

Dato : 09-09-04 21:10

> I synes alle det er "fint" hvad han har gjort, bare fordi han indrømmer
det
> blankt, og siger han køre frisk?

Hvad er det du ikke forstår?
Jeg siger, at jeg synes det er fint at indrømme, at man ikke hører til
blandt bilisternes engle, der kører 110,5 km/t altid. Jeg er ved at brække
mig over, når kendte mennesker altid skal fortælle at de skam overholder
alle regler, og er et pædagoisk forbillede for alle andre. Manden er
racerkører og har haft benzin i blodet siden han var 7 år, selvfølgelig
kører han da lidt friskt engang i mellem, ligesom 80.000 andre mænd sikkert
gør det hver eneste dag.
....tror du heller ikke Pernille Rosenkrenz Teil ryger hash engang i mellem,
fordi det er ulovligt?....vær lidt realistisk.

> Come on mand! Hvad hvis det var en såkaldt "Brian" på 24år, så var i gået
> fuldstændig over gevind, og havde forlangt hans kørekort, samt en bøde på
> størrelse med jeg ved ikke hvad.

Hvis det nu var blevet bevist at manden han presset folk ud i rabatten og
kastet med flasker, tror du så ikek også reaktionerne havde været
anderledes? Men det blev AFVIST 100%, så kom videre...

> At køre med for lille afstand er sq da livensfarligt, om man er racerkøre
> eller ej...

Yes yes, helt ligegyldigt hvad, ingenting kan gradbøjes, en lov er en lov,
og en regel er en regel, folk er psykopater hvis de gør andet ...
Har du prøvet at lave en overhaling på en landevej, og så måle den præcise
afstand mellem dit højre hjørne, og den forankørendes venstre, inden du er
helt over i den anden vejbane og fri for ham, og samtidig holde øje med at
farten ikke overskrider den på stedet fastsatte hastighed? Mon ikke mange
kommer lidt tæt på inden de trækker ud, og lige kommer op på 90-95 km/t for
at få det overstået i sikkerhed?
Så ligefrem at konkludere, at det er "livsfarligt" at køre med for lille
afstand, synes jeg nu nok er lidt af en påstand ....næsten som kvinden der
anmeldte Jason: "Heldigvis holdt ruden, for ellers kunne jeg have været
blevet dræbt" ...ja for sådan er det jo? Knust rude = dræbt på stedet, det
kan ikke diskuteres.

Fra : Klaus G.

Dato : 10-09-04 19:33

> [...]
mellem,
> fordi det er ulovligt?....vær lidt realistisk.
Så skal han jo ikke være dommer i "Danmarks Værste Billist", og ligefrem
sidder og sige de køre af **** til, osv.. Når han selv ikke overholder
reglerne. Og ja, det program gik ud på at overholde færdelsloven til punkt
og prikke.

> Hvis det nu var blevet bevist at manden han presset folk ud i rabatten og
> kastet med flasker, tror du så ikek også reaktionerne havde været
> anderledes? Men det blev AFVIST 100%, så kom videre...
Sådanne anklager kommer jo ikke bare af ingenting, og ikke første gang der
har været "brok" over ham...

> [...]
> farten ikke overskrider den på stedet fastsatte hastighed? Mon ikke mange
> kommer lidt tæt på inden de trækker ud, og lige kommer op på 90-95 km/t
Nu er det Jason W's kørsel vi snakker om, ham der var i "vridemaskinen",
ikke alle os andre, så hvorfor drage en masse ligegyldighed med ind i
"snakken" ?