Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Mellemringe til Canon
Fra : Peter SH

Dato : 09-09-04 16:08

Kan de fåes til Canon DSLR ? og hvordan vil det virke på en 100mm Marco
linse ?

Mvh Peter SH

Fra : Hans Kruse

Dato : 09-09-04 17:18

"Peter SH" <peterhusum@c.dk> wrote in message
> Kan de fåes til Canon DSLR ? og hvordan vil det virke på en 100mm Marco
> linse ?

Canon DSLR bruger standard EF fatning, så det virker som på enhver anden SLR
med EF fatning. Dog er der 1,6x crop faktor på 300D/10D/D60/20D og 1,3 på 1D
og mkII og 1 på 1Ds. Så det betyder at din 100mm skal ganges med disse
faktorer og enhver anden brændvidde monteret på en af ovennævnte kameraer.

Mvh, Hans

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-09-04 17:22

Peter SH wrote:
> Kan de fåes til Canon DSLR ? og hvordan vil det virke på en 100mm Marco
> linse ?

Ja, du kan købe et sæt Kenko-ringe, og hvordan det virker på 100mm Macro
ved jeg ikke, men på en 50mm f1.8 får hele sættet billedet til lige
præcis at passe med størrelsen på en normal flue :)

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Peter SH

Dato : 09-09-04 17:27

Tak

Til Hans kan jeg se dit foto af fluen ?

Mvh Peter SH

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-09-04 18:31

Peter SH wrote:
> Til Hans kan jeg se dit foto af fluen ?

Desværre blev det ikke særligt godt, og rørene var kun nogle jeg
havde lånt af Thomas Kjær (der også af og til læser denne gruppe).

Prøv at kigge her:
http://www.pbase.com/tommcc/extension_tubes

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Fra : Peter SH

Dato : 09-09-04 18:52

Hej Hans

Det er lige noget for mig med sådan mellemringe,har lige uploadet 3 marco
foto til fotokritik

http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=92195

Mvh Peter

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-09-04 18:58

Peter SH wrote:
> Det er lige noget for mig med sådan mellemringe,har lige uploadet 3 marco
> foto til fotokritik

Det er også lige noget for mig

// Hans
--
Photogallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : Peter SH

Dato : 09-09-04 19:38

Det link var ikke lige til mit Foto !!

Så her er det http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=96589

Mvh Peter SH

Fra : Jan F.

Dato : 09-09-04 19:54

"Peter SH" <peterhusum@c.dk> skrev i en meddelelse
> Kan de fåes til Canon DSLR ? og hvordan vil det virke på en 100mm Marco
> linse ?

Hvis du har en Canon 100 mm makro, så spar pengene til mellemringe, udbyttet
er minimalt. Hvis du ikke har 100 mm makro, så er mellemringe et must til
makro/nærfotografering.

--

Jan F.

Fra : Lillian Redam

Dato : 10-09-04 01:54

Jeg har ikke en macrolinse, men her er et af mine første eksempler, som bare
er nogenlunde. Jeg har en 50mm og en mellemring.
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=96589

Fra : Lillian Redam

Dato : 10-09-04 02:02

Nej, det var ikke mit billede - jeg prøver igen:

http://www.fotokritik.dk/visstort.html?pic=96660

Fra : John Friis Løndal

Dato : 10-09-04 09:36

On Thu, 9 Sep 2004 17:07:55 +0200, "Peter SH" <peterhusum@c.dk> wrote:

>Kan de fåes til Canon DSLR ?

Jeg har prøvet med 2 forskellige med D10 og 300mm f/4.0 L.

Med begge ringe kan jeg stille skarpt på en afstand af ca. 20cm. En
myre fylder ca. halvdelen af skærmen.

Ulempen er en meget lille dof, lidt grumsede farver, og uskarphed
stigen væk fra midten.
Har opgivet det og bruger istedet en 2x converter. (så kan jeg sogså
stå 1.5 meter væk, og ikke forstyrre "modellen"

Se evt.
http://londal.fotopic.net/p6278545.html
optaget på 600mm i en afstand af 1.5 meter

Mvh
John
www.honor.dk