Noget jeg har glemt??
Fra : Frk. Clausen

Dato : 09-09-04 11:51

Har lavet en liste over de ting jeg skal have købt mig inden killingerne
kommer. Men hjælp mig lige med om der er noget jeg har glemt..

Mad & Grus
Kattetoilet
Grusske
Mad & Vandskål
Legetøj
Transportkasse

Og så har jeg ved siden af valgt at købe en lille seng til dem som
forestiller en krokodille som jeg har set på nettet til kun 150 kr med
lammeskind.

Udover det har jeg så også lagt penge tilside til kastraktion, vaccination
osv.

/Kristina

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 09-09-04 11:54

Frk. Clausen wrote:
> Har lavet en liste over de ting jeg skal have købt mig inden
> killingerne kommer. Men hjælp mig lige med om der er noget jeg har
> glemt..
>
> Mad & Grus

husk at få enten en prøve med fra der hvor du henter dem af deres foder, og
forhør dig om grustypen..... maden skyldes at et for brat skift i fodertype
næsten med sikkerhed giver diarre, og gruset fordi at nogle katte er ret
specielle med gruset og reagerer på grusskift.....

> Kattetoilet

overvej en lukket bakke med filter ; det GØR en forskel*G*

> Grusske

bemærk at den skal passe til grustypen, jo finere grus jo finere ske...

> Mad & Vandskål

væltesikre*G*

> Legetøj

mere eller mindre nødvendigt..... killinger kan lege med ALT, selv
kuglepenne, tomme toiletruller, papir og sølvpapirskugler og lignende.....

> Transportkasse

en er fin i starten, men når de bliver voksne kan det blive nødvendigt med
to, hvis du skal have dem med til dyrlægen samtidig feks.....

> Og så har jeg ved siden af valgt at købe en lille seng til dem som
> forestiller en krokodille som jeg har set på nettet til kun 150 kr med
> lammeskind.

det er lidt et sats*G* nogle katte gider sådanne ting, men mine har aldrig
gidet det......

> Udover det har jeg så også lagt penge tilside til kastraktion,
> vaccination osv.

meget fornuftigt... har du undersøgt prisen hos din lokale dyrlæge? husk at
der kan være rabat at hente hvis de kommer afsted samtidig.....

--
Knus, Sabina
Jeg har en skøn somalihunkat der savner et nyt hjem.... send mig en

Fra : Ida

Dato : 09-09-04 11:59

--

"Frk. Clausen" <Gidinna@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> lammeskind.
>
> Udover det har jeg så også lagt penge tilside til kastraktion, vaccination

Hejsa Kristina

Du lyder til at være rigtig godt forberedt og det er bare så skønt at se
En ting, jeg umiddelbart kan se, du mangler, det er et
klatremiljø/kradsetræ - det er en vigtig ting at have fra start, så de små
banditter ikke finder sig et alternativ i fx en sofa eller andet, som du
gerne vil bevare nogenlunde helt
Nogle katte foretrækker at hvæsse klør vandret - af samme grund har jeg kun
billige kelimtæpper, udover det ægte tæppe jeg arvede og som nu næsten er
dødt - og her kan en sisalmåtte være et stort hit evt sat fast på en plade,
så den ikke er så nem at spæne rundt med.
Fordelen ved et større klatremiljø er, at katten her kan strække sig heeelt
ud, der er masser af legemulighed og der vil typisk være en udkigspost højt
oppe - en hængekøje er her et klart hit

Af alternativt legetøj vil jeg anbefale store og små papkasser med udskårede
mindre og større huller - det er det rene legeland for både killinger og
voksne og de kan bare smides ud og erstattes af nye, når de er tæsket flade
eller for grimme at se på.

Alle gode hilsner
Ida

ps. Kunne du ikke smide linket til krokodillen her i gruppen, den vil jeg
mægtig gerne se

www.maine-coons.dk
Killinger ventes uge 40

Fra : Ida

Dato : 09-09-04 12:01

Arj, kan jo se, at du allerede har tænkt på klatremiljø..tsk tsk til mig,
der jo bare kan læse ordentligt

Ida

www.maine-coons.dk
Killinger ventes uge 40

Fra : Frk. Clausen

Dato : 09-09-04 12:22

Jeg har allerede et klatremiljø. Men det er ikke så stort og ville gerne
have et større et.

Har forhørt mig om priser hos dyrelægen og blev vildt glad. De bliver BEGGE
TO kastreret og vaccineret (både vacc nr 1 og 2) for kun 1950 kr.
Jeg synes ihvertfald at det er billigt.

Det er også et lukket kattetoilet jeg havde tænkt mig at købe.

Her kan du se sengen som jeg vil købe.
http://www.alttildyr.dk/kat.asp?kategori11

/Kristina

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 09-09-04 14:45

Dejligt at nogle gider at sætte sig ind i tingene før de modtager nye
katte/killinger!

Det eneste jeg kan se som du ikke har på listen, er kattegræs.

Mvh

Emil

Fra : Frk. Clausen

Dato : 09-09-04 17:50

Dyrelægen sagde at det ikke var nødvendigt med kattegræs..
Hmm..

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 09-09-04 20:49

> Dyrelægen sagde at det ikke var nødvendigt med kattegræs..
> Hmm..

Måske ikke lige nu, hvor de er killinger, så fælder de ikke så meget. Men
til foråret hvor det bliver varmere og "vinterpelsen" smides af, og
killingerne jo også er blevet større, så er det sikkert en god idé. Men køb
det bare nu, det koster ikke alverden, kun lidt tid fra din side til at så
græsset. Det er også hyggeligt med lidt grønt, som samtidigt godt må
"mishandles" af kattene.

Mvh

Emil

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 10-09-04 00:21

"Frk. Clausen" <Gidinna@hotmail.com> writes:

> Dyrelægen sagde at det ikke var nødvendigt med kattegræs..
> Hmm..

Det er også lidt med forskel om de vil æde det... :-/
Ellers er stuebambus et stort (omend kortlivet) hit *G*

Og så kender jeg de fleste af de andre deltagere her i gruppen og
undrer mig over : Hvor er filmen/kameraet henne så der kan vises
billeder af indflytningen og dagene efter ???

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Frk. Clausen

Dato : 10-09-04 07:03

Jeg har altså ikke fået killingerne endnu..

De kommer først den 10 oktober (og så har jeg lige en uges ferie som er
beregnet til at nyde mine to små engle)

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 10-09-04 13:28

"Frk. Clausen" <Gidinna@hotmail.com> writes:

> Jeg har altså ikke fået killingerne endnu..

Var jeg nu klar over... *S*
Men det forhindrer dig jo ikke i at købe en film, den kan nemt
overleve den lille måned til de kommer *G*
> De kommer først den 10 oktober (og så har jeg lige en uges ferie som er
> beregnet til at nyde mine to små engle)

Det er bestemt også en god ting, men det vil nok være ret begrænset
hvor meget klappenusse du får ud af det.. Sådan nogle størrelser har
gerne travlt med at opdage og lege i stedet *S*

Men alligevel kan du så nyde Animal planet i ægte 3D og uden trælse
rekvalmer og underlige krokodillejægere mm *GG*

Fra : Kate

Dato : 11-09-04 12:43

"Frk. Clausen" <Gidinna@hotmail.com> wrote in

> Dyrelægen sagde at det ikke var nødvendigt med kattegræs..
> Hmm..

Jeg giver ikke mine kattegræs, for de gider ikke æde det.
For noget tid siden købte jeg to stuebambus, de plejede før i tiden,
med andre misser at værre et kæmpehit, men her fik de en lidt lunken
modtagelse

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Ida

Dato : 09-09-04 15:32

--

> [...]
> Jeg synes ihvertfald at det er billigt.
>
> Det er også et lukket kattetoilet jeg havde tænkt mig at købe.

Hejsa

Hos Likita http://www.likita.suite.dk/start2.HTM har de billige miljøer, de
bliver leveret lige til døren og dengang jeg købte hos dem, der blev det
sandelig også samlet Nu, efter 7 år, er hængekøjer og hylder ikke meget
værd, men sisalrebene holder stadig og derfor står det stadig og ser grimt
ud *G*
Kattens No 1 er måske mere stabilt, da stolperne er kraftigere, men deres
sisal holder desværre rigtig skidt - efter en måned her, var der allerede
stort hul i yndlingsstolpen :-/
Jeg har også et (faktisk 2) miljø fra Maxi Zoo til en spotpris af 500 kr,
men der er plastikgevind mellem stolperne og det skyndte jeg mig at knaække,
da jeg skulle spænde det mod loftet - det holder dog stadig i de andre dele,
men er ikke det mest stabile miljø i verden.

Min store plan er (og har været længe) at bygge noget lignende dette her
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=145&this_folder=190&limit_start=0&limit_user=15
- jeg har endda indkøbt stiksav, lim, kramper og sisal til næsten i million,
men mangler stadig spånpladerne, som jeg ikke lige kan regne ud hvordan jeg
får hjem med offentlig transport

Jeg synes du har fundet en meget prisvenlig dyrlæge og jeg håber han/hun
også er kompetent

Alle gode hilsner
Ida

www.maine-coons.dk
Killinger ventes uge 40

Fra : Kate

Dato : 11-09-04 12:46

"Ida" <mail@KATTEBAKKEmaine-coons.dk> wrote in

> Kattens No 1 er måske mere stabilt, da stolperne er kraftigere,
> men deres sisal holder desværre rigtig skidt - efter en måned her,
> var der allerede stort hul i yndlingsstolpen :-/

Sjovt nok så holdt mit i ca. 8 år, men da det var blevet grimt tog jeg
det ikke med da jeg flyttede.

I morgen har jeg tænkt mig at køre til Ringsted og kigge hos
Bjørnegaard som der blev linket til i en tidligere tråd.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 11-09-04 13:07

On 2004-09-11 13:45:55 +0200, Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> said:

> [...]
>
> I morgen har jeg tænkt mig at køre til Ringsted og kigge hos
> Bjørnegaard som der blev linket til i en tidligere tråd.

De har flytteudsalg, kanske du kunne finde noget godt til en god pris
Jeg er vild med deres store kradsetræer, men vi har ikke plads til et, øv!
--
Knus fra Ann R

Fra : Kate

Dato : 11-09-04 14:29

Ann Rudbeck <webmaster@fjerndettesiamis.com> wrote in

> De har flytteudsalg, kanske du kunne finde noget godt til en god
> pris

Nemlig derfor jeg kører derned

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 11-09-04 15:15

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote in message
> Ann Rudbeck <webmaster@fjerndettesiamis.com> wrote in

> Nemlig derfor jeg kører derned
>
> --
> Kate

Vidste slet ikke at de holdt udsalg :-/
Jeg købte et træ derfra for nogle måneder siden. Udover at træet ALTID er
optaget, så var det super service. Absolut anbefalelsesværdigt
Det er modellen der hedder Medved jeg faldt for. I kan godt få lov til at
kigge med
http://www.tendertribes.dk/billeder/trae/1.jpg
http://www.tendertribes.dk/billeder/trae/2.jpg

Store lækre hængekøjer... man får simpelthen helt lyst til selv at lægge sig
der, når man går forbi det
Hilsen Nina

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 11-09-04 16:00

On 2004-09-11 16:14:48 +0200, "Nina, Tender Tribes"
<mail@NOSPAMtendertribes.dk> said:

> [...]
> optaget, så var det super service. Absolut anbefalelsesværdigt
> Det er modellen der hedder Medved jeg faldt for. I

Jo, de flytter til Sverige.
Det er netop Menved jeg er lun på - jeg har set mange billeder
efterhånden med meget tilfredse katte på alle etager
Du kan da lige få et link til nærmere oplysninger:
kortlink.dk/dekatten/awq
--
Knus fra Ann R

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 11-09-04 16:45

> [...]
> efterhånden med meget tilfredse katte på alle etager
> Du kan da lige få et link til nærmere oplysninger:
Æv da, stopper de helt? Eller bliver det bare mere besværligt for os
danskere at handle der?

Det Medved er super. Ulempen ved at have Maine coon og sådan et er, at når
man prøver at hive dem ned bliver de bare længere og længere og længere *G*
Ned kommer de ikke
Det er foretrukne soveplads nr. 1. Somme tider sidder der en rastløs kat her
på armlænet af sofaen og glor bebrejdende på mig. ... hylderne er optaget,
og nu ville den så gerne ligge lige der. De er ski skøre

Hilsen Nina

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 11-09-04 20:21

"Nina, Tender Tribes" <mail@NOSPAMtendertribes.dk> writes:

> Det er foretrukne soveplads nr. 1. Somme tider sidder der en rastløs kat her
> på armlænet af sofaen og glor bebrejdende på mig. ... hylderne er optaget,
> og nu ville den så gerne ligge lige der.

Jamen hvad ligner det da også ikke at have sovepladser til dem alle
sammen...

> De er ski skøre

Nej det er CoonBamser de er ikke skøre de er CoonBamser... *GG*
Skriver newbien ud i CoonBamser til en opdrætter rotflaoscfa

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 12-09-04 10:03

> Nej det er CoonBamser de er ikke skøre de er CoonBamser... *GG*
> Skriver newbien ud i CoonBamser til en opdrætter rotflaoscfa

Men trods det, så er vores oplevelser de samme

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 11-09-04 23:12

On 2004-09-11 17:45:05 +0200, "Nina, Tender Tribes"
<mail@NOSPAMtendertribes.dk> said:

> Æv da, stopper de helt? Eller bliver det bare mere besværligt for os
> danskere at handle der?

Det sidste, tror jeg nok. Bl.a. fordi de kalder det flytteudsalg, ikke
ophørsudsalg

> Det er foretrukne soveplads nr. 1. Somme tider sidder der en rastløs kat her
> på armlænet af sofaen og glor bebrejdende på mig. ... hylderne er optaget,
> og nu ville den så gerne ligge lige der. De er ski skøre

Men ham det lilla apparat har da snuppet top-placeringen, kan jeg se
Kys ham fra mig..

--
Knus fra Ann R

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 12-09-04 10:07

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjerndettesiamis.com> wrote in message

> Det sidste, tror jeg nok. Bl.a. fordi de kalder det flytteudsalg, ikke
> ophørsudsalg

Nå det er godt. Så er der stadig mulighed for et træ mere

> Men ham det lilla apparat har da snuppet top-placeringen, kan jeg se
> Kys ham fra mig..

Ja, og han vil KUN have den. De andre hylder dur åbenbart ikke til siameser.
Når den har været optaget og han har gået rundt her og skumlet har jeg
prøvet at putte ham ind på en af de andre hylder. Han værdier den ikke
engang et blik.
Øverst eller undvære *G*

Mht kys, tror jeg ikke det lader sig gøre lige nu. Jeg kan simpelthen ikke
fange ham. Han underviser nemlig killingerne i siam-lege og lyde *G*
Desværre er de yderst velbegavede og lærenemme, så jeg ved ikke rigtig om
jeg skal sælge dem som Siacoon's

Nina

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 12-09-04 14:01

On 2004-09-12 11:06:30 +0200, "Nina, Tender Tribes"
> [...]

> Når den har været optaget og han har gået rundt her og skumlet har jeg
> prøvet at putte ham ind på en af de andre hylder. Han værdier den ikke

Ja, det er på en eller anden måde typisk *smil* Man ved skam hvad man
vil i den familie!

> [...]
> fange ham. Han underviser nemlig killingerne i siam-lege og lyde *G*
> Desværre er de yderst velbegavede og lærenemme, så jeg ved ikke rigtig om

*lool* En helt ny opfindelse... Kan du ikke lave en lydoptagelse
til din hjemmeside

--
Knus fra Ann R

Fra : Pernille og Jesper

Dato : 13-09-04 10:42

> [...]
> fange ham. Han underviser nemlig killingerne i siam-lege og lyde *G*
> Desværre er de yderst velbegavede og lærenemme, så jeg ved ikke rigtig om

Åh nej, husk nu lige at sende et sæt ørepropper med i killingepakken...

/Pernille - der netop har tilbragt en nat på hotel med Choko, som også
havde været på kursus hos Ninas lilla fjols....

Fra : Kate

Dato : 12-09-04 08:18

"Nina, Tender Tribes" <mail@NOSPAMtendertribes.dk> wrote in

> http://www.tendertribes.dk/billeder/trae/1.jpg
> http://www.tendertribes.dk/billeder/trae/2.jpg

Det er godt nok stort, det tror jeg ikke lige jeg har plads til, men
jeg håber at finde et lækkert et for de mangler det jo. Nu har vi boet
her i 3 mdr. og i den tid har de kun haft et lille gulv-et, det kan jo
ikke blive ved med at gå.

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 12-09-04 08:55

Snakkede med Rikke i telefonen i torsdags, da jeg bestilte Medved
kradsetræet.

Rikke sagde at hun stadigvæk ville have sin online shop som iøvrigt
har fået ny adresse og navn: http://www.katz.as/ husk at bookmark !

Og kradsetræer, ja vi vil stadigvæk kunne møde hende til racekatten
eller jyrak´s udstillinger, så der er skam stadigvæk mulighed for at
få kradsetræer...nok bare ikke så tit som vi er vant til, ser vist ud
til at det er svenskernes tur til at have den luksus )

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 12-09-04 13:57

On 2004-09-12 09:55:07 +0200, Camilla Sabroe
<pepperNOSPAM1@albertsen.org> said:

> [...]
> få kradsetræer...nok bare ikke så tit som vi er vant til, ser vist ud
> til at det er svenskernes tur til at have den luksus )

Ifølge hjemmesiden leverer de på Sjælland for 100 kr ekstra. Jeg ville
da gætte på at Amager kan komme ind under det - især når man kommer fra
Sverige
Så der er stadig håb, Nina
--
Knus fra Ann R

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 12-09-04 10:10

> [...]
> jeg håber at finde et lækkert et for de mangler det jo. Nu har vi boet
> her i 3 mdr. og i den tid har de kun haft et lille gulv-et, det kan jo

Så stort igen er det altså ikke. Jeg har jo skrå vægge og der passer det
lige til.
Højde 176cm Bundplade 100 x 80cm

Mine cooner fylder mere i sofaen end når de er i tre lag

Nina

Fra : Kate

Dato : 12-09-04 11:40

"Nina, Tender Tribes" <mail@NOSPAMtendertribes.dk> wrote in

> Højde 176cm Bundplade 100 x 80cm

okay, det er så ikke så højt som jeg troede. Jeg kan ha' hele 2,5m uden
problemer. Dog må pladen helst ikke være større end 90x50 cm hvis det
skal kunne være her.
Det er dog lidt synd for kaninen, for jeg ved ikke hvor han så skal
være.

Fra : Kate

Dato : 14-09-04 06:46

"Nina, Tender Tribes" <mail@NOSPAMtendertribes.dk> wrote in

> Højde 176cm Bundplade 100 x 80cm

Nå, men det endte jo med en menved. Jeg kørte derned i søndags og
hjemtog det træ. Nu skal jeg bare ha' samlet det. Tror Mowser & Co.
bliver glade, det SKAL de blive

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 14-09-04 08:15

Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> writes:

> Nå, men det endte jo med en menved. Jeg kørte derned i søndags og
> hjemtog det træ. Nu skal jeg bare ha' samlet det. Tror Mowser & Co.
> bliver glade, det SKAL de blive

At dømme efter de billeder jeg har set på bla. DeKatten er det
tvivlsomt om du når at samle ret meget før de har indtaget det *GG*

Gætter på at det bliver et rigtigt hit af format ;-D

Fra : Kate

Dato : 14-09-04 10:44

Henrik Pedersen <misbams@edb.invalid> wrote in

> At dømme efter de billeder jeg har set på bla. DeKatten er det
> tvivlsomt om du når at samle ret meget før de har indtaget det *GG*

Min mor købte et billigt et i Maxi-Zoo og mens vi satte det op var 3 af
5 katte godt igang med at indtage det
Formoder der sker noget lignende her.

> Gætter på at det bliver et rigtigt hit af format ;-D

Det forventer jeg også. Jeg var inde og se Rikkes træ, det var kæmpe-
kolo-enormt stort og var optaget på alle platforme af en 5-6 katte der
så vældigt tilfredse ud

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 14-09-04 10:45

"Henrik Pedersen" <misbams@edb.invalid> wrote in message

> At dømme efter de billeder jeg har set på bla. DeKatten er det
> tvivlsomt om du når at samle ret meget før de har indtaget det *GG*

Jeg fik det jo i løsdele og spurgte om jeg selv kunne samle det. Svaret var
"Ork ja, det tager højest en halv time".
Ja ja, den er god med jer, tænkte jeg. Det tog en hel aften, for hver pind
eller hylde der kom på, hang der en kat. Så kunne jeg ellers stå der og
holde det, indtil de gik ned, før jeg kunne hente endnu en del.

> Gætter på at det bliver et rigtigt hit af format ;-D

Af alle træer og huler jeg nogensinde har oplevet, slår det her alle
rekorder. Lige nu er der faktisk en ledig hylde. Det er et særsyn.

Kate, Tillykke med det, der røg dit sociale samværd med kattene

Fra : Kate

Dato : 14-09-04 11:12

> Kate, Tillykke med det, der røg dit sociale samværd med kattene

Okay, så må jeg hellere liiiige nyde Johan mens han sidder hos mig

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 14-09-04 13:59

> Okay, så må jeg hellere liiiige nyde Johan mens han sidder hos mig

Årh de ser da ret solide ud de træer, så mon ikke de vil dele en hylde
med dig *SS*

Fra : Kate

Dato : 15-09-04 17:34

> Årh de ser da ret solide ud de træer, så mon ikke de vil dele en
> hylde med dig *SS*

Ej, så langt vil jeg nok ikke lige gå

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 15-09-04 18:03

Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> writes:

> Ej, så langt vil jeg nok ikke lige gå

Øh nå, jeg troede da ellers at du var vældig social med dine misser *GG*

Fra : Kate

Dato : 15-09-04 20:22

> Øh nå, jeg troede da ellers at du var vældig social med dine
> misser *GG*

Jow jow, men jeg har jo ikke uanede midler til at købe nye træer for
når jeg har siddet det ene ihjel

Nåmen, jeg får da en del socialt samvær, for jeg har ikke samlet det
endnu....ved ikke heeelt hvad jeg skal gøre af kaninen for træet skal
stå på hans plads....stakkels kræ han bliver da forvirret af at flytte
sådan rundt.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 15-09-04 21:06

Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> writes:

> Jow jow, men jeg har jo ikke uanede midler til at købe nye træer for
> når jeg har siddet det ene ihjel

Ok det så ellers bare rigtig solidt ud og tænkte jeg burde kunne holde
til en som dig

> [...]
> endnu....ved ikke heeelt hvad jeg skal gøre af kaninen for træet skal
> stå på hans plads....stakkels kræ han bliver da forvirret af at flytte

Ja det er jo også en måde at "løse" problemet på. Men kan han ikke bo
i bunden af træet eller ?
Ja det er træls når man må flytte den ene for at de andre skal have
noget og hvor skal han så lige være henne...

Men jeg tror nu heller ikke at de vil forsage at hænge hos dig, bare
fordi de får sådan et kradse-/sovetræ

Fra : Kate

Dato : 16-09-04 18:06

> Men jeg tror nu heller ikke at de vil forsage at hænge hos dig, bare
> fordi de får sådan et kradse-/sovetræ

Det tror jeg nu heller ikke, specielt ikke Lante, han er jo en værre
kælepotte og kan slet ikke undvære sine daglige-ligge-i-arm-ture og
Mowsens morgenritual tror jeg heller ikke vil ændre sig så meget.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 14-09-04 11:39

Lige nu er der faktisk en ledig hylde. Det er et særsyn.

Og det var så lige her jeg tog fejl. Fandt ud af det da jeg lige skulle have
en lille optælling. Havde ikke set Pippi længe. Og der lå hun såmænd på den
hylde jeg troede var ledig.
http://www.tendertribes.dk/billeder/medved.jpg

Jeg havde en ide om hvordan hun er kommet derop, men havde ingen om hvordan
hun ville komme ned igen. Hun lå på den miderste hylde. Der er alligevel et
stykke ned.
Nå men jeg satte mig til at vente her. Og så nåede vi dertil hvor hun ville
ned.
På bedste Pippi-maner kravlede hun ud på kanten, ind under hylden og der
hang hun så med alle fire poter godt placeret på undersiden af hylden og
hovedet ned. Så gav hun slip og landede på den næste hylde ...
Og sådan gentog det sig og ned kom hun *G*
Det er ikke for ingenting hun hedder Pippi. Mærkværdig spøjs pige hun er.
Magen til abekat skal man lede længe efter. Alle andre killinger ville have
skreget i vilden sky til en eller anden forbarmede sig over dem eller de
andre kom til undsætning og viste den bedste vej ned.
Jeg sidder stadig her og undre mig lidt over hende *G*
Det gik så hurtigt at jeg slet ikke nåede overveje at finde kameraet frem
igen. Det kunne ellers have været et sjovt billede med hende hængende på
undersiden

Nina

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 14-09-04 11:53

On 2004-09-14 12:38:48 +0200, "Nina, Tender Tribes"
> [...]

> igen. Det kunne ellers have været et sjovt billede med hende hængende på

Øvvv! Jeg håbede lige.. *gg* Det lyder som noget af et syn
Og hvor _er_ hun bare dejlig! Hun ser rigtig skælmsk ud
--
Knus fra Ann R

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 14-09-04 13:58

> [...]

> en lille optælling. Havde ikke set Pippi længe. Og der lå hun såmænd på den

DOH tænkte jo nok at jeg ikke skulle have kigget efter... *savl* godt
nok en lækker lille mispige du har der, jeg er sikker på at hun også
ville klæde mit likitamiljø

Fra : Jane

Dato : 14-09-04 16:00

Nina, Tender Tribes skrev i

> der hang hun så med alle fire poter godt placeret på undersiden af
> hylden og hovedet ned. Så gav hun slip og landede på den næste hylde
> ... Og sådan gentog det sig og ned kom hun *G*

Fnis. Sig lige til hvis du får webcam på!

Jane - griner højlydt
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk

Fra : Kate

Dato : 15-09-04 17:34

"Nina, Tender Tribes" <mail@NOSPAMtendertribes.dk> wrote in

> http://www.tendertribes.dk/billeder/medved.jpg

Der er jo dømt....nårrrrrrhhhhh

Fra : Karina Nielsen

Dato : 09-09-04 18:06

> [...]
> Jeg synes ihvertfald at det er billigt.
>
> Det er også et lukket kattetoilet jeg havde tænkt mig at købe.

Hej Kristina,

hvilken dyrlæge i Holbæk bruger du? Hvis det er dyrlægen i industriområdet,
kan jeg varmt anbefale dem. Det er dem jeg bruger når Perle skal tjekkes;)

Karina

---

Fra : Frk. Clausen

Dato : 09-09-04 18:36

Ja de er også gode.

Men jeg sparer en del penge ved at køre til Egebjerg Dyreklinik. Har kun
hørt RIGTIG godt om dem og de er super billige deroppe.

Fra : Karina Nielsen

Dato : 10-09-04 11:46

Hmmm, jeg vidste ikke engang at der var en dyrlæge i Egebjerg, så der kan
man bare se;) "og mig der er opvokset i Asnæs"*gg*

> [...]
>
> Men jeg sparer en del penge ved at køre til Egebjerg Dyreklinik. Har kun
> hørt RIGTIG godt om dem og de er super billige deroppe.

---

Fra : Jane

Dato : 09-09-04 16:20

Frk. Clausen skrev i <news:414034d6$0$214$14726298@news.sunsite.dk>:

> Har lavet en liste over de ting jeg skal have købt mig inden
> killingerne kommer. Men hjælp mig lige med om der er noget jeg har
> glemt..

Jeg ville købe en lille klo-saks og en loppekam.
Væn killingerne til fra de er helt små at det er
dejligt at blive friseret og få klippet klør, så
er det nemmere når de bliver store.

Medmindre det er kommende udendørskatte, så skal
du ikke klippe klør.

Du kan naturligvis også bruge en almindelig kam
men min kat har lært mig at "dem bider man i" da
de laver statisk elektricitet så derfor vil jeg
anbefale en stålloppekam, den er super.

Jane - kan ikke komme på andet
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 09-09-04 20:23

On 2004-09-09 12:51:02 +0200, "Frk. Clausen" <Gidinna@hotmail.com> said:

> Har lavet en liste over de ting jeg skal have købt mig inden killingerne
> kommer. Men hjælp mig lige med om der er noget jeg har glemt..

> [...]

Jeg synes din liste ser fin ud .-) Jeg ville også købe en klosaks, en
børste og kattegræs, som andre har foreslået. Og en transport-ting mere.
Og så ville jeg kigge mit hjem efter med katteøjne Fjerne giftiige
potteplanter, udsat nips, løse ledninger, rengøringsmidler med salmiak
og klor, afskærme evt levende lys, sætte sikring på vinduerne - men det
har du måske tænkt på?
Held og lykke - og til lykke
--
Knus fra Ann R