Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
erfaringer med Canon EF 28/135 f/3.5-5.6 I~
Fra : fam. Ager

Dato : 09-09-04 07:46

hej ng...

nogen der har erfaring med dette objektiv Canon EF 28/135 f/3.5-5.6 IS USM?

gode som dårlige,evt andre foreslag i samme prisklasse ca. 4000,-dkr..

torben ager

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 09-09-04 07:48

http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&q=28-135+erfaringer&meta=group%3Ddk.fritid.foto

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : rosenauer.dk

Dato : 09-09-04 10:28

Hej Torben!

Jeg har det objektiv og har været glad for det. Jeg brugte det som mit
primære walk-around objektiv inden jeg købte et 24-70 2.8 L - men dette er
naturligvis i en hel anden prisgruppe.
Men 28-135'eren er i mine øjne ganske skarpttegnende og dækker et godt
område. Jeg brugte for det meste IS funktionen og fandt den brugbar.
Objektivets fysiske størrelse er god og det "ligger godt i hånden". For de
mere tekniske reviews så check nettet .. jeg har en stor stak billeder på
http://rosenauer.dk der er taget med 28-135mm IS.

Iøvrigt, så kan du sikkert finde et brugt (kontakt mig evt. med et bud -
ingen ridser, altid kørt med skylight filter og med original modlysblæde)
forholdsvis billigt..

/Martin Rosenauer
http://rosenauer.dk

Fra : Hans Kruse

Dato : 09-09-04 10:39

> nogen der har erfaring med dette objektiv Canon EF 28/135 f/3.5-5.6 IS
USM?

Jeg har haft det og solgt det igen. Efter min mening er det et godt
objektiv, hvis man kan leve med dets svagheder, så som ikke særligt
lysstærkt. Lidt blød ved fuld blændeåbning og mod 100-135mm. Mangler også
kontrast ift. L-glas. Jeg har nu 24-70mm f/2,8 L og 70-200mm f/4 L til at
dække dette område, men det er jo også betydeligt dyrere. Fordelene ved
28-135mm er at den er mere kompakt, meget lettere, billigere og med IS, som
er en rigtig god ting.

> gode som dårlige,evt andre foreslag i samme prisklasse ca. 4000,-dkr..

Det er efter manges mening det bedste bud under L-niveauet for Canon.
Den kan fås for 429 euro (3248kr) og med forsendelse 449 euro (3399kr) til
din dør fra www.technikdirekt.de, så 4000kr. er lige i overkanten.

Mvh, Hans

Fra : fam. Ager

Dato : 09-09-04 22:12

takker for jers svar...

ja, 4k. er lige i over kanten..jeg mente også hvis der var andre bud, så er
grænsen 4k..

men tak for jeres svar..

torben

Fra : Frederik Thorup

Dato : 09-09-04 22:49

fam. Ager wrote:

> gode som dårlige,evt andre foreslag i samme prisklasse ca.
> 4000,-dkr..

Prøv at kigge på en Tamron 28-75 f2,8 den koster også ca de der 4kkr.

Den er skarp, lysstærk og kan fokuserer ret tæt på.

Det eneste negative jeg har at sige om den er at autofokus er lidt langsomt,
sammenlignet med USM. Jeg kan ikke holde fokus på min søn når han gynger,
forfra. Der er hastigheden større end opjektivet kan klare, når man er tæt
på. Men ellers super.

MVH
Frederik