Hvornår dækker garantien?
Fra : Japster

Dato : 11-05-01 19:01

Dækker garantien hvis man taber sin fon i et glas vand?
Dækker garantien hvis ens fon bliver kørt over?
Dækker garantien hvis ens fon bliver stjålet?

Og hvornår får man sin telefon erstattet/repareret?
Hvornår dækker garantien ikke, og hvornår er skaden selvforskyldt...

på forhånd tak...

-Japster

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-05-01 19:20

"Japster" <Japster@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> Dækker garantien hvis man taber sin fon i et glas vand?
> Dækker garantien hvis ens fon bliver kørt over?
> Dækker garantien hvis ens fon bliver stjålet?

Garanti er ikke noget lovpligtigt, hvorfor den afhænger af den aftale du har
med din sælger
(lad være med at forveksle garanti med reklamationsret)

> Og hvornår får man sin telefon erstattet/repareret?
> Hvornår dækker garantien ikke, og hvornår er skaden selvforskyldt...

Se ovenfor

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Claus Rolsted

Dato : 11-05-01 19:46

Den reklamationsfrist, du har på et 1 år ihht købeloven, gælder groft sagt
kun for så vidt angår fejl og mangler på telefonen ved købet.
At du selv skulle komme til at ødelægge tlf'en eller tabe den, så den går i
stykker, eller hvis den bliver stjålet, er ikke dækket af
reklamationsfristen i hht købeloven.

Nogle steder kan du dog (mod et beløb) tegne en speciel
forsikring/butiksservice/garanti på tlf'en, således at sælger reparerer
eller erstatter din tlf, hvis den kommer noget til.
Hvis du ikke har sådan en ordning, er din eneste mulighed for at få dækket
dit tab gennem din indboforsikring. Indboforsikringen dækker tlf'en ved
tyveri, men det er ikke 100% sikkert at den dækker, hvis du selv kommer til
at tabe den eller ødelægge den på anden måde.

Håber du kunne bruge det til noget.....

Med venlig hilsen
Claus
email: rolsted@worldonline.dk
icq: 91028400
tsk tsk tsk, Nokia - connecting people, yeah right....

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-05-01 11:18

Japster skrev:

1)
>Dækker garantien hvis man taber sin fon i et glas vand?

2)
>Dækker garantien hvis ens fon bliver kørt over?

3)
>Dækker garantien hvis ens fon bliver stjålet?

Jeg kan fortælle dig hvad *reklamationsretten* sikrer dig.
1) Ingenting
2) Ingenting
3) ingenting

>Og hvornår får man sin telefon erstattet/repareret?

Klokken 14.30.

Reklamationsretten sikrer dig at du kan klage over fejl der var
til stede ved købet. *Forhandleren* kan vælge at forsøge en
reparation.

>Hvornår dækker garantien ikke, og hvornår er skaden selvforskyldt...

1), 2) og 3) er alle "selvforskyldt". En evt. garanti (altså
*ægte* garanti) ville være imponerende hvis den dækkede dem.
Nogle af dem er muligvis dækket af din forsikring.

--
Bertel

Fra : Japster

Dato : 12-05-01 16:23