Cy, Maia & Robert
Fra : Kurt Hansen

Dato : 08-09-04 21:21

I aften (onsdag) hørte jeg fragmenter af en udsendelse om og med Cy,
Maia & Robert. Programmet blev indledt med den kendte melodi, der blev
brugt som kendingsmelodi til en naturudsendelse i TV for mange år
siden. Jeg fik ikke fat i titlen på nummeret, som vist var fra 1965.

Findes den genudgivet på CD?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Steen Andersen

Dato : 10-09-04 15:02

In article <a8quj0pdsdd33b8d9fmu1htcgea3a4k92v@4ax.com>,
kurt@FJERNDETTEtowle.dk says...
> [...]
> brugt som kendingsmelodi til en naturudsendelse i TV for mange år
> siden. Jeg fik ikke fat i titlen på nummeret, som vist var fra 1965.

Jeg er den lykkelige ejer af en kanon LP: "Out of our times" med C, M &
R. Det fremgår ikke hvornår den er fra, men jeg har da haft den i mindst
30 år (ca. 1975) og den er produceret af Gustav Winkler. De enkelte
titler er:

Side 1:
1. I lie with you
2. Tommy Taylor the Third
3. Born and Bred
4. Carlos
5. Cuckold
6. City Blues

Side 2:
1. Twenty Summers
2. Goin? where I'm wanted
3. Night Mare
4. Lonely Child
5. Town
6. I'm on my way

Jeg ved ikke hvilken naturudsendelse, du tænker på ("De's med duerne"
måske, med Poul Thomsen), og om nogen af de ovenstående er blevet brugt
der, ved jeg heller ikke. Men det er da nogle forslag.

Mvh Steen

Fjern det med stort i mailadressen, så skulle den være der

Fra : Steen Andersen

Dato : 10-09-04 15:10

In article <MPG.1bab041fea50b43998968a@news.cybercity.dk>,
standersen@vipERFID.cybercity.dk says...
> In article <a8quj0pdsdd33b8d9fmu1htcgea3a4k92v@4ax.com>,
> kurt@FJERNDETTEtowle.dk says...

Googlede efter registreringsnummeret på min LP og fik et (1) hit og det
var ikke Sonet som er plademærket, men i stedet denne side:

   http://home6.inet.tele.dk/pedipsen/Audio/vinyllinks.htm

Her fremgår det at der findes en anden LP med C, M. & R "On the Scene"
og at ingen af dem er udgivet på CD.

Mvh Steen

> Jeg er den lykkelige ejer af en kanon LP: "Out of our times" med C, M & ....

snip

Fra : Kurt Hansen

Dato : 10-09-04 16:07

Den Fri, 10 Sep 2004 16:10:24 +0200, skrev Steen Andersen:

> [...]
>
>   http://home6.inet.tele.dk/pedipsen/Audio/vinyllinks.htm
>
>Her fremgår det at der findes en anden LP med C, M. & R "On the Scene"

Radioudsendelsen forleden lyttede jeg desværre kun til i fragmenter,
men jeg mener at huske, at der var tale om deres første single. Om den
senere optrådte på en "Greatest Hits", ved jeg ikke. Forresten
medvirkede Robert vistnok ikke på pladen.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 10-09-04 16:02

Den Fri, 10 Sep 2004 16:02:09 +0200, skrev Steen Andersen:

> [...]

>måske, med Poul Thomsen), og om nogen af de ovenstående er blevet brugt
>der, ved jeg heller ikke. Men det er da nogle forslag.

Nope, det var før Poul Thomsens tid og hans kendingsmelodi var af
Vivaldi .

Jan Arentz lavede naturprogrammer under titlen "Netop nu" og det var
hertil C, M & R blev brugt som kending.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kasper Jensen

Dato : 10-09-04 22:26

"Kurt Hansen" <kurt@FJERNDETTEtowle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> brugt som kendingsmelodi til en naturudsendelse i TV for mange år
> siden. Jeg fik ikke fat i titlen på nummeret, som vist var fra 1965.

Diskografi:

LP 1966 On The Scene, Sonet SLP 1220
LP 1967 Out Of Our Times, Sonet SLPS 1240 (genudsendt som billigLP SLPS
1950)
7" Portland Town/Chickens Are A Crowing, Sonet T-7102
7" A Church Is Burning/Take A Look Inside, Sonet T-7223
7" Green Rocky Road/Harvest Of Hate, Sonet T-7238

Den første single er uden Robert Lelievre, som senere gik med i Pan.
Cy Nicklin har siden medvirket i et utal af grupper, men væsentligst er
nok Culpepers Orchard.

Jeg har alle fem skiver stående, da musikken er helt unik (og specielt
for sin tid)...Maia Aarskovs vokal gør en del af det, men bestemt ikke
det hele.