et rigtigt menneske
Fra : keldo

Dato : 08-09-04 17:35

efter at have genset Et Rigtigt Menneske på DR2 må jeg sige at det er den 2.
bedste dogme film lige efter Festen. Hold op hvor er der mange sjove og fede
repliker! Især Troels d. II Munk er suværen. Jeg nævner i flæng;

.....nu kommer der snart noget rigtigt snask.
.....uha, det er noget uartigt noget.
.....jeg har taget nøddemaserinkage med.

topkarakter til tekstforfatteren. Vi lå flade af grin igen.

RK

Fra : Thomas S

Dato : 08-09-04 18:22

"keldo" <keldo@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> ....nu kommer der snart noget rigtigt snask.
> ....uha, det er noget uartigt noget.
> ....jeg har taget nøddemaserinkage med.
>
> topkarakter til tekstforfatteren. Vi lå flade af grin igen.

Nu har jeg ikke set filmen, så som komplet uforstående kan jeg vel tillade
mig at sige, at hvis ovenstående replikker *i sig selv* er sjove, så må det
skyldes skuespillerens talent og ikke tekstforfatterens...

Thomas S

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 08-09-04 19:46

"Thomas S" <erro_estado@hotmail.com> wrote in message
> [...]
det
> skyldes skuespillerens talent og ikke tekstforfatterens...

Jeg har set reklamen for filmen. Den var mere end nok!
Jeg krummede tæer!

Fra : David Rasmussen

Dato : 08-09-04 21:49

Feeling 102, acting 17 wrote:

> Jeg har set reklamen for filmen. Den var mere end nok!
> Jeg krummede tæer!

Du er bange for følelser.

/David

Fra : jytte

Dato : 08-09-04 21:59

> Du er bange for følelser.
>
> /David

Dejlig og tankevækkende film. Han var så ren og uskyldig, at han blev udsat
for alle mulige projektioner fra omverdenen. Det kan man sgu´ godt lære lidt
af.

Jytte

Fra : David Rasmussen

Dato : 08-09-04 22:01

jytte wrote:

> Dejlig og tankevækkende film. Han var så ren og uskyldig, at han blev udsat
> for alle mulige projektioner fra omverdenen. Det kan man sgu´ godt lære lidt
> af.

Helt enig.

/David

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 08-09-04 22:27

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> Du er bange for følelser.

Nej, tværtimod. Jeg er et meget følsomt menneske, som faktisk kan fælde en
tåre, når jeg ser følelsesladede film.
Det jeg så i reklamen for filmen, var latterlig dårlig dialog og dårligt
skuespil!

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 08-09-04 22:48

On Wed, 8 Sep 2004 23:26:55 +0200, "Feeling 102, acting 17" <@> wrote:

>Det jeg så i reklamen for filmen, var latterlig dårlig dialog og dårligt
>skuespil!

Ligesom i de fleste andre danske film.

Drop dem.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : jytte

Dato : 10-09-04 11:55

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> Ligesom i de fleste andre danske film.
>
> Drop dem.
>

> Mvh
> Niels Søndergaard

Jeg har lagt mærke til en tendens i denne gruppe, at hvis man ser en film
man enten ikke forstår, finder interessant eller på anden vis bliver "ramt"
af, så er det filmen der er noget i vejen med.
Et rigtigt menneske er _ikke_ en dårlig film.

Jytte

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 10-09-04 13:05

On Fri, 10 Sep 2004 12:55:14 +0200, "jytte" <missmerkur@esenet.dk>
wrote:

> [...]
>af, så er det filmen der er noget i vejen med.
>Et rigtigt menneske er _ikke_ en dårlig film.

Lad mig gætte. Du hedder Rex til efternavn?

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : jytte

Dato : 10-09-04 14:33

> Lad mig gætte. Du hedder Rex til efternavn?
>
> Næh - jeg hedder jensen, men ellers tak for komplimenten.

Fru Jensen

Fra : Morbid Angel

Dato : 10-09-04 12:12

On Wed, 08 Sep 2004 23:48:23 +0200, Niels Søndergaard
<ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

>Ligesom i de fleste andre danske film.
>
>Drop dem.
>

>Mvh
>Niels Søndergaard

Der er vi enige jeg gider heller ikke se mange af de nyere, danske
film, de er kvalmende og utroværdige, kun dem med interresante
nøgenscener får min opmærksomhed :)

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : David Rasmussen

Dato : 09-09-04 09:52

Feeling 102, acting 17 wrote:

> [...]
> tåre, når jeg ser følelsesladede film.
> Det jeg så i reklamen for filmen, var latterlig dårlig dialog og dårligt

Så har du set forkert. Lad være med at udtale dig når du ikke har set
filmen.

/David

Fra : David T. Metz

Dato : 09-09-04 14:52

David Rasmussen wrote:

> Så har du set forkert. Lad være med at udtale dig når du ikke har set
> filmen.

Jeg har set den og jeg er et følsomt menneske, men filmen er blandt de
dårligste jeg har set. Det er simpelt hen et af de mest overivrige
firkantet-moral-helt-uden-nuancer manuser og dertil er den latterligt
dårligt filmet, instrueret og spillet (det sidste kan evt. skyldes
instruktion og manus - det må have været svært).

Filmen kan til nød benyttes i danskundervisningen i ca. 4. klasse når
børnene (de stakler) skal lære om allegorier og symboler, for her kan da
selv et tiårs barn følge med (hvis de da ikke falder i søvn).

David

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-09-04 10:34

David T. Metz wrote:

> [...]
> dårligt filmet, instrueret og spillet (det sidste kan evt. skyldes
> instruktion og manus - det må have været svært).

Hvorfor mener du at manuskriptet er "overivrigt
firkantet-moral-helt-uden-nuancer"?

Og hvorfor mener du at den er dårligt filmen,
instrueret og spillet?

Kan du give konkrete eksempler på ovenstående?

/David

Fra : David T. Metz

Dato : 10-09-04 14:08

David Rasmussen wrote:

> Hvorfor mener du at manuskriptet er "overivrigt
> firkantet-moral-helt-uden-nuancer"?

Fordi det er det? Altså det er jo en kvalmende fed allegori om behandlingen
af folk der er anderledes/fremmede. Der er slet ingen nuancer i den, fx
gøres der intet for at forstå dem der afviser ham. Ikke at man nødvendigvis
behøver det, men det var blot en mulighed blandt mange for at nuancere blot
en anelse.

Men det er jo ret svært at "føre bevis" for at noget ikke er til stede, her
nuancer. Jeg kunne omvendt spørge hvilke nuancer der skulle være?

> Og hvorfor mener du at den er dårligt filmen,
> instrueret og spillet?

Æh, igen fordi det er tilfældet? Det er en af de dogme-øvelser, hvor det
nærmest er blevet en dyd at billederne skal ryste, være kornede og
ucentrerede. Se Mifune for et eksempel på hvordan det kan undgås trods
dogme, eller Festen for hvordan det kan udnyttes ekspressivt. Her er det
bare grimt og forstyrrende.

Instruktionen dømmer jeg simpelt hen på at alle figurer fremtræder som
klippet ud af et stykke karton. Der er nul dybde i kropsspil eller
replikaflevering. Det kan man også kalde dårligt skuespil, men det er lidt
svært at afgøre om det er skuespillet som sådan eller instruktionen.

> Kan du give konkrete eksempler på ovenstående?

Hele filmen.

David

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-09-04 16:26

David T. Metz wrote:

> Hele filmen.

Jeg tænkte nok at du ikke havde nogle egentlige
grunde.

/David

Fra : David T. Metz

Dato : 10-09-04 17:05

David Rasmussen wrote:

> Jeg tænkte nok at du ikke havde nogle egentlige
> grunde.

Jeg vidste at du var for dum til at læse.

David

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-09-04 18:18

David T. Metz wrote:

> Jeg vidste at du var for dum til at læse.

Hvor lødigt...

/David

Fra : David T. Metz

Dato : 11-09-04 09:51

David Rasmussen wrote:

> Hvor lødigt...

Som man råber.

David

Fra : David Rasmussen

Dato : 11-09-04 11:56

David T. Metz wrote:

> Som man råber.

Jeg mindes ikke at have kommet med uunderbyggede
udtalelser om din person?

/David

Fra : David T. Metz

Dato : 11-09-04 13:52

David Rasmussen wrote:

> Jeg mindes ikke at have kommet med uunderbyggede
> udtalelser om din person?

Det tror jeg gerne

David

Fra : David Rasmussen

Dato : 11-09-04 14:01

David T. Metz wrote:

> Det tror jeg gerne

Det har du måske eksempler på? Eller synes du bare
det er sjovt at fylde usenet med støj?

/David

Fra : David T. Metz

Dato : 11-09-04 14:29

David Rasmussen wrote:

> Det har du måske eksempler på? Eller synes du bare
> det er sjovt at fylde usenet med støj?

Smager din egen medicin dårligt?

David

Fra : David Rasmussen

Dato : 11-09-04 14:43

David T. Metz wrote:

> Smager din egen medicin dårligt?

Jeg ved ikke hvad du ævler om, men skulle du få
lyst til at poste noget forståeligt i tråden på et
senere tidspunkt så skal jeg nok forsøge at svare
efter bedste evne.

/David

Fra : David T. Metz

Dato : 11-09-04 15:01

David Rasmussen wrote:

> Jeg ved ikke hvad du ævler om, men skulle du få
> lyst til at poste noget forståeligt i tråden på et
> senere tidspunkt så skal jeg nok forsøge at svare
> efter bedste evne.

I ligemåde.

David

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-09-04 09:33

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk.invalid> writes:

> I ligemåde.

Hey! Hey! Min tur: Idiot.
--
Peter B. Juul, o.-.o "All great epics come to an end. The Iliad. The
The RockBear. ((^)) Odyssey. War and Peace. Buffy the Vampire Slayer.

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-09-04 12:37

Peter B. Juul wrote:

> Hey! Hey! Min tur: Idiot.

En klassiker fra din side :)

/David

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-09-04 13:04

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> writes:

> En klassiker fra din side :)

Hey! Jeg kan bare udråbe "Pissenarrøv" til klassiker, hvis jeg
vil. Det kan Disney jo.

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-09-04 15:00

Peter B. Juul wrote:

> Hey! Jeg kan bare udråbe "Pissenarrøv" til klassiker, hvis jeg
> vil. Det kan Disney jo.

Har de gjort det?

Se klassikeren "Pissenarrøv" i biograferne snart!
Køb dvd'en og få den lille ekstra
crossover-tegnefilm "Lady og Pissenarrøv" med i
købet! Med kommentarspor af Marianne Jelved!

/David

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-09-04 15:44

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> writes:

> Har de gjort det?
>
> Se klassikeren "Pissenarrøv" i biograferne snart!

Bliver den re-released?

Det glæder jeg mig til. Så er jeg spændt på, om det stadig er Sprogøe,
der lægger stemme til Jesper Fuckingkylling.

Næh.

Hov.

Mig fjols, det er da ikke den. Pissenarrøv er den hvor John Shit
(med Hell Gibsons stemme) tager til Crapmerica og møder
Pissenarrøv. Så synger hun (med Judy Cunts stemme) noget om farverne,
når man slipper en vind.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 13-09-04 16:56

On 13 Sep 2004 16:44:22 +0200, p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

> [...]
>(med Hell Gibsons stemme) tager til Crapmerica og møder
>Pissenarrøv. Så synger hun (med Judy Cunts stemme) noget om farverne,

Er det den, hvor Porno-Lasse lægger organ til Piknokkios næse?

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-09-04 17:10

Peter B. Juul wrote:

> [...]
> (med Hell Gibsons stemme) tager til Crapmerica og møder
> Pissenarrøv. Så synger hun (med Judy Cunts stemme) noget om farverne,

Filmen "Pissenarrøv og Vagabonden" kan vist findes
på diverse skumle sider på nettet.

/David