Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Invitation: Fotosafari
Fra : Jens Bruun

Dato : 08-09-04 11:13

Hvad siger I til en fælles fotosafari, hvor vi sammen får skudt en masse
billeder i efterårets gyldne lys? Det vil også give os mulighed for at sætte
ansigt på hinanden.

Hvis der er opbakning, så vil jeg foreslå, at vi sammen udforsker
Kalveboderne på Amager medbringende cykel, forfriskninger og ikke mindst
fotogear.

Lidt om Kalveboderne:

Kalveboderne er et stykke unik natur på Amager. Kalveboderne strækker sig
fra Kongelunden i syd og ind til motorvejsbroen mellem Amager og Sjælland.
Herfra ind til bunden ved Sjællandsbroen og skråt retur til Kongelunden.

Kalveboderne er oprindeligt hav (nordlige del af Køge Bugt), men blev
inddæmmet i 40'erne som beskæftigelsesprojekt og området udlagt som militært
øvelsesterræn. Det militære øvelsesterræn er forlængst sløjfet, og området
har mere eller mindre fået lov til at gro vildt til. Området, der er
gennemskåret på kryds og tværs af et stisystem, hvoraf flere stiet er
asfalteret, veksler fra åbne engarealer til små birkelunde og er visse
steder rimeligt kuperet (kunstige høje). Området har et rigt dyreliv; der
græsser kreaturer og får, og der findes massevis af vildt og fugle. Jeg har
bl.a. oplevet musvåge, falk, gæs, kronvildt, ræv og mange andre dyr.

Yderst ved Kongelunden, hvor den oprindelige strand starter, samles mange
Kite-surfere i disse sensommerdage, så her er der mulighed for
farvestrålende action-billeder i modlys.

Når man bevæger sig rundt ude i Kalveboderne, er det svært at forestille
sig, at området faktisk ligger klods op ad storbyen. Dog minder de mange
fly, der letter og lander lige henover hovedet, hurtigt én om, at Kastrup
Lufthavn er nærmeste nabo på landsiden. Området kan kun besøges på gåben
eller cykel, og der er adgang via motorvejsbroen, Sjællandsbroen,
Kongelunden og diverse andre steder.

Hvis der er opbakning til idéen, vil jeg foreslå, at vi mødes ved Åmarken
Station søndag den 19. september kl. 13, hvor der er parkeringspladser til
rådighed for de, der kommer i bil (husk, cykel kan medbringes i toget, hvis
man kommer langvejs fra). Herefter cykler vi i samlet flok over
motorvejsbroen (ja, der er faktisk en cykelsti på motorvejsbroen) og ind på
Kalveboderne, hvor vi så bevæger os rundt og oplever de forskellige typer af
natur, området tilbyder. Det bliver jo mørkt allerede omkring 18-19, så vi
skulle gerne være tilbage ved Åmarken Station inden aftensmadtid.

Svar i tråden, hvis du er med på idéen.

--
-Jens B.

(sidst opdateret 1. september 2004)

Fra :

Dato : 08-09-04 11:52

> [...]
>
> Hvis der er opbakning, så vil jeg foreslå, at vi sammen udforsker
> Kalveboderne på Amager medbringende cykel, forfriskninger og ikke mindst

Jeg er med (hvis jeg kan få fri)
Hilsen henrik

Fra : Tommy Jensen

Dato : 08-09-04 12:04

On Wed, 8 Sep 2004 12:12:32 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:
> [...]
>Herfra ind til bunden ved Sjællandsbroen og skråt retur til Kongelunden.

Hvis nu man ikke har cykel og vil tage derud ved du så hvilke busser
der kommer i nærheden?

MVH Tommy

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-09-04 12:28

"Tommy Jensen" <toj@worldonline.dk> wrote in message

> Hvis nu man ikke har cykel og vil tage derud ved du så hvilke busser
> der kommer i nærheden?

Hmm. Så skal du ud i nærheden af Sjællandsbroen på Amagersiden eller ud til
Kongelunden og gå vestpå langs vandet. Bemærk, at omådet er meget stort og
meget varieret, så det er begrænset, hvor meget du kan se til fods.

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-09-04 12:41

Jens Bruun wrote:

> Svar i tråden, hvis du er med på idéen.

Det er jeg da, tid og sted?

Jeg kan ikke weekenden 25.-26. september (barnedåb i sønderjylland)
ej heller weekenden efter.

Med venlig hilsen

Carsten Riis

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-09-04 12:54

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> wrote in message

> Det er jeg da, tid og sted?

Læs næstsidste afsnit i invitationen

> Jeg kan ikke weekenden 25.-26. september (barnedåb i sønderjylland)
> ej heller weekenden efter.

Jamen så passer det jo perfekt.

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-09-04 22:14

Jens Bruun wrote:

> "Carsten Riis" <cr@carben.dk> wrote in message

> Læs næstsidste afsnit i invitationen

Jeg bliver altså på amagersiden af motorvejsbroen, da jeg altså bor på
amager og ser altså ikke den store ide til at køre over en bro bare for
at køre tilbage igen

mvh

Carsten Riis

Fra : ;o\)-max-

Dato : 08-09-04 14:01

"Jens Bruun"
> Svar i tråden, hvis du er med på idéen.
>
> --
> -Jens B.

Du har ff da også alle de goe ideer, Jens - !!
Hvis vejret og tiden passer - kigger jeg ihvertfald forbi,
det er som du beskriver et vildt dejligt område med varieret
landskab, fugle og dyre liv, og kite surferne - der er sku også
mulighed for fantastiske billeder - det ka blive sjovt..!! -max-

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 08-09-04 18:37

Jens Bruun wrote:

> [...]
> Herfra ind til bunden ved Sjællandsbroen og skråt retur til Kongelunden.

Det er da lidt af en en tilsnigelse at kalde Kalveboderne for natur,
og det er også lidt for tidligt at gå efter efterårsfarver.

Og jeg har engang prøvet noget lignede, jeg var inviteret med på den
lokale fotoklubs tur, det var dog lidt irrerterende, at hver gang
jeg havde spottet et motiv, så skulle alle andre tilfældigvis lige
tage et billede af det samme motiv...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-09-04 21:18

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> lokale fotoklubs tur, det var dog lidt irrerterende, at hver gang
> jeg havde spottet et motiv, så skulle alle andre tilfældigvis lige

Tja, så er det jo at man bør kunne se kvalitetsforskelle fra
"knipserier" til rigtige fotografers arbejde.

mvh

Carsten Riis

Fra : Peter Rongsted

Dato : 09-09-04 21:49

> [...]

>billeder i efterårets gyldne lys? Det vil også give os mulighed for at sætte

Vældig god ide. Jeg er ikke sikker på, at jeg kan deltage, men håber det
kan lade sig gøre. Jeg har godt nok ingen cyckel, men det kan jeg nok
klare inde turen.

Peter

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 10-09-04 07:57

Peter Rongsted wrote:

> Jeg har godt nok ingen cyckel, men det kan jeg nok
> klare inde turen.

Ja det er en rigtig god idé at cykle på fototur, for man kommer
tilpas hurtigt frem, det går dog ikke hurtigere end at man kan nå at
spotte motiverne, og man kan hurtigt og nemt stoppe op, hvis man ser
noget der er værd at fotografere.

Og så er cykling smadder sundt for kondi'en, så enhver fotograf bør
faktisk eje en cykel...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Peter Rongsted

Dato : 14-09-04 15:42

Peter Rongsted <nulldev@rongsted.dk> wrote:

>Vældig god ide. Jeg er ikke sikker på, at jeg kan deltage, men håber det
>kan lade sig gøre. Jeg har godt nok ingen cyckel, men det kan jeg nok
>klare inde turen.

Jeg har skaffet en cykel, så jeg forventer også at dukke op.

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-04 12:19

Hej.
Jeg synes det er en rigtig god idé, og ville til enhver tid være med, hvis
det ikke lige var for det skarpe hjørne jeg runder selvsamme dag.
Ethvert initiativ i samme retning vil jeg forsøge at tilslutte mig, hvis
dagens kalender ikke er for overtegnet :)
Håber I får en mægtig god tur, og glæder mig til at se resultatet.

Mvh. Jakob

Fra : Hans Kruse

Dato : 14-09-04 08:56

Jeg er interesseret, men det er lidt tidligt for mig, da jeg skal have
overstået min normale 100km søndagstur søndag formiddag med cykelklubben
først! Desværre kan cykling på Amagerfælled ikke erstatte det. Er der nogen
der vil sende en e-mail med et mobilnr. til mig, så jeg kan ringe for at
vide, hvor gruppen er, når jeg lidt senere på dagen kan støde til?
Formentlig kan jeg dukke op mellem 14 og 15.00.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-09-04 10:06

Hans Kruse wrote:

> ... Er der nogen
> der vil sende en e-mail med et mobilnr. til mig, ...

26296715

mvh

Carsten Riis

Fra : Hans Kruse