Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik ønskes (modelfotografering eller po~
Fra : HS

Dato : 08-09-04 09:37

Efter en tråd herinde om modelfotografering, vil jeg gerne høre jeres mening
om dette billede:

http://www.henrikfotograf.dk/galleri/index.php?gallery=./Sarah.%2016%20%E5r&
image=DSCF2009.jpg

Noget af debatten kørte på de unge piger, pigen her er 16...

Jeg vil også gerne ha reel kritik, så jeg vil lige fortælle lidt om
billedet... Det er taget inde i en hal som de er ved at rive ned, men jeg
har kun brugt det lys som var til stede... Havde en reflektorskærm med, men
valgt ikke og bruge den, da jeg gerne ville ha hende lidt mørk i ansigtet...
Hun står bag en stige og det er valgt netop for at lave et lidt "anderledes"
billede...

hvad syntes I?

Mvh

Henrik

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-09-04 10:07

HS wrote:

> Efter en tråd herinde om modelfotografering, vil jeg gerne høre jeres mening
> om dette billede:
>
> http://www.henrikfotograf.dk/galleri/index.php?gallery=./Sarah.%2016%20%E5r&image=DSCF2009.jpg

fungerende link. tak.

http://www.shorterlink.com er din ven.

mvh

Carsten Riis

Fra : HS

Dato : 08-09-04 10:13

Tja det virker fint hos mig, men kan da godt lægge det her link ud også:

http://shorterlink.com/?A4VU2W

Håber det hjælper dig

Mvh

Henrik
www.henrikfotograf.dk

Fra : ab©

Dato : 08-09-04 14:31

"HS" <opelmanta2@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Tja det virker fint hos mig, men kan da godt lægge det her link ud også:
>
> http://shorterlink.com/?A4VU2W

Efter min mening skønne spildte kræfter - totalt ligegyldigt foto. Hvis man
er vild med modelfotos (hvad du sikkert godt kan høre, at jeg ikke er -
fordi næsten alt ligner dusinvarer), må det være et must at lave det på en
måde, så det bliver hængende på nethinden bare et lille stykke tid. Man kan
spørge sig selv, hvorfor alle disse modeller næsten altid skal se ud som om,
de har fået et slag af en våd karklud / lige har mistet deres hundehvalp ?

Forstår heller ikke, hvorfor modelfotografer udsætter sig selv / delagtiggør
os i alle mulige besværligheder, der har været med at finde lokaliteter, der
er mest muligt fjern fra normale opholdssteder - som om billedet
nødvendigvis skulle blive bedre af det.

ab

Fra : Kurt Hansen

Dato : 08-09-04 21:07

Den Wed, 8 Sep 2004 15:30:41 +0200, skrev ab©:

> [...]

>os i alle mulige besværligheder, der har været med at finde lokaliteter, der
>er mest muligt fjern fra normale opholdssteder - som om billedet

He, he, et forfriskende indlæg der spidder fænomenet lige på prikken.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-04 18:40

"Carsten Riis" skrev i en meddelelse news:413ECBAD.EBA0851@carben.dk

http://www.henrikfotograf.dk/galleri/index.php?gallery=./Sarah.%2016%20%E5r&image=DSCF2009.jpg

> fungerende link. tak.
>

> http://www.shorterlink.com er din ven.

En opdateret Microsoft Outlook Express ville være meget bedre.

Shortlink har den meget store ulempe, at man ikke kan se hvor man havner før
der er trykket.

--
mvh kajo

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-09-04 21:19

Kajo wrote:

> En opdateret Microsoft Outlook Express ville være meget bedre.

Man kan sgu også bare installere noget ordentlig software fra starten.

Just my 5 cent.

mvh

Carsten Riis

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-04 21:26

"Carsten Riis" skrev i en meddelelse news:413F6939.2F8E699A@carben.dk

> Man kan sgu også bare installere noget ordentlig software fra starten.

Ikke forstået!

--
mvh kajo

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-09-04 22:19

Kajo wrote:

> Ikke forstået!

Tænkte jeg nok.

En ordentlig news-reader har ikke den slags fejl.

Personlig har jeg brugt NetscapeCommunicator 4.75 siden den udkom. Og
den eneste "fejl" der er, er ved lange Emne-linjer, hvor der kan snige
sig et ekstra mellemrum ind ca. 25-30 tegn henne i teksten.

OE har i mange år haft forskellige problemer til stor gene for brugerne.
De største var Microsofts forsøg på, at implementere Sv: som standard i
emnelinjen og det fjernede mellemrum ved starten af
signatur-adskilleren. Og så gider jeg ikke engang nævne visse
OE-brugeres manglende vilje til at citere ordentligt pga. deres påstand
er at "hvad OE gør er altid det rigtige".

mvh

Carsten Riis

PS: og ja, jeg futter til news:dk.snak.off-topic, da newsreader
diskussion ikke hører hjemme i dk.fritid.foto

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-09-04 14:40

"HS" <opelmanta2@stofanet.dk> wrote in message

> Noget af debatten kørte på de unge piger, pigen her er 16...

Så er hun sgu' gammel nok til selv at bestemme, om hun vil optræde som model
eller ej, og hun kan for min skyld optræde i pornofilm, uden at jeg bliver
forarget eller stødt på min moral.

> hvad syntes I?

Jeg synes, dine modelbilleder er teknisk ringe. Derudover synes jeg ikke,
din model på nogen måder kan bringe mit p*s i kog - hverken på den ene eller
anden måde

Sorry.

--
-Jens B.

(sidst opdateret 1. september 2004)

Fra : HS

Dato : 08-09-04 15:17

Ja Jens, din mening var jeg udemærket godt klar over...

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-09-04 15:34

"HS" <opelmanta2@stofanet.dk> wrote in message

> Ja Jens, din mening var jeg udemærket godt klar over...

Og? Hvorfor spørger du så i et offentligt forum, hvis du ikke kan ta'
reaktionen? Vil du kun have svar fra dem, der synes dine billeder er verdens
8. vidunder, eller hvad er din mening overhovedet med at udbede sig kritik?
Trænger du bare til at få stivet dit svage ego af?

Fra : Morten Wartou

Dato : 08-09-04 15:23

HS wrote:
> [...]
> ha hende lidt mørk i ansigtet... Hun står bag en stige og det er
> valgt netop for at lave et lidt "anderledes" billede...

Hun ser godt nok sur ud. Og hun skulle have købt sig en lidt større trøje.
Men udover det, synes jeg kompositionen er ret uheldig - og stigen hjælper
altså ikke på sagen, ligegyldigt hvor "anderledes" det er. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Michael Holm

Dato : 08-09-04 17:29

Jeg er ked af det, men billedet er ikke særlig intressante. Men inden for
genren modelfoto af lige gyldige teeangetøserer der måske ikke så meget man
kan gøre.

Jeg har kigge på de andre billeder af pigen, og generelt er styling og
teknik i fotograferingen i bedste fald middel. Mest af alt er det en stor
fejl at du ikke styrer hvad pigerne har på, for det meste tøj ligner noget
fra et loppemarked, som er sat sammen fuldstændig ukritisk.. Makeup på alle
billederne er i bdeste fald infantil, og lyssætningen ligeledes primitiv.

Når der nu *er* tre piger med, burde de i det mindste hjælpe hinanden med at
lægge makeup - og hvis de allerede gjorde det, skulle du invitere en
stylist/makeup-artist med næste gang. Noget så simpelt som pudder er ikke
klaret ordentligt, hvorfor din direkte flash (fy-fy) laver store blanke
partier i ansigterne på de fleste billeder.

Om igen.

--Michael

Fra : den ægte fotomand

Dato : 08-09-04 19:28

Med andre ord, man må kun vise billeder af piger, hvis de går i den dyreste
garderobe og først efter de har fået lagt make-up i en time af en make-up
artist.

Og hvorfor er de piger ligegyldige??

VH

Per

--
Billeder skal ses i en ramme på væggen og ikke på en skærm!!!

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-09-04 19:36

"den ægte fotomand" <denrigtigefotograf@ofir.dk> wrote in message

> Med andre ord, man må kun vise billeder af piger, hvis de går i den
dyreste
> garderobe og først efter de har fået lagt make-up i en time af en make-up
> artist.

Har du overhovedet læst Michaels indlæg?

> Og hvorfor er de piger ligegyldige??

Hvor kalder Michael pigerne for ligegyldige? Har du overhovedet læst
Michaels indlæg?

Fra : den ægte fotomand

Dato : 08-09-04 19:45

> Hvor kalder Michael pigerne for ligegyldige? Har du overhovedet læst
> Michaels indlæg?

HER!!!!!

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-09-04 20:23

In article <413f5319$0$206$14726298@news.sunsite.dk>, den ægte fotomand wrote:

> HER!!!!!
>
> Men inden for genren modelfoto af lige gyldige teeangetøserer der måske ikke
> så meget man kan gøre.

Nedtop når de tror de har modelkvaliteter, så skal man vel enten
give dem en middelmåådigt kvalitet, og dermed sige "Don't quit
your dayjob", eller give dem noget der rykker og som de kan bruge.

Fastnet - IP telefoni: 5 kr/md Se http://www.misumi.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-09-04 20:27

> Men inden for genren modelfoto af lige gyldige teeangetøserer der måske
ikke
> så meget man kan gøre.

Michael snakker om "genren modelfoto af ligegyldige teenagetøser". Hvor
påstår han, at de piger er ligegyldige?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-09-04 19:01

In article <413ec4a1$0$13801$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>, HS wrote:
> Efter en tråd herinde om modelfotografering, vil jeg gerne høre jeres mening
> [...]

Har kigget lidt på billederne, og de siger mig ingenting.
Der sendes ingen følelser i nogen af dine billeder. Vil du illustrere
smil, gllæde, ligegladhed ? Du skal have udtrykket til at passe med
kropsposition, tøj og omgivelser. Billedet skal helst fange en
stemning.

Det eneste jeg ser på billederne af hende er en pige med en
overlæbe der meget ucharmerende får hende til at se ud til at
have åben mund på de fleste billeder. Hvis læberne ikke kan
røre hinanden, så få hunde til at smile eller bruge munden på anden
vis der er med til at styrke det budskab du ønsker.

Inden din næste serie, prøv da at sætte dig nogle mål, tag en
serie billeder der skal udtrykke glæde og positivitet, måske nogle andre
med sorg/ked af det, og nogle andre med cool chick. Men der er meget mere
i det end bare ansigtsudstryk. Der er din kameravinkel, lys, makeup,
tøb, omgivelser...

Fastnet - IP telefoni: 5 kr/md Se http://www.misumi.dk

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 08-09-04 22:40

HS <opelmanta2@stofanet.dk> wrote:

> http://www.henrikfotograf.dk/galleri/index.php?gallery=./Sarah.%2016%20%E5r&
> image=DSCF2009.jpg

Hvorfor oplyser Du pigernes alder?

--
Venlig hilsen
Henrik Rasmussen

Fra : HS

Dato : 13-09-04 10:59

Det gør jeg pga en anden tråd der var herinde... Om unge piger og
modelfotografering