Agility forhhindringer
Fra : Tjinca

Dato : 08-09-04 16:54

Vi er en lille flok hundeejere der er interesseret i at starte en
agilitygruppe op, og skal derfor bruge en hel bane.
Er der nogle som ved hvor sådan en kan købes både i ind- og udland?

Tjinca

Fra : Rikke Andersen

Dato : 09-09-04 07:42

"Tjinca" <tjinca10@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> agilitygruppe op, og skal derfor bruge en hel bane.
> Er der nogle som ved hvor sådan en kan købes både i ind- og udland?

Hans Peter Dinesen i Ribe sælger agilityforhindringer - hans telefonnummer
er: 75 42 19 79 og hans mail er: hpd@get2net.dk. Hvis du er interesseret så
skriv til mig privat så skal jeg maile dig en komplet prisliste

Derudover er der vist Erik Nielsen på Sjælland men hans priser kender jeg
ikke.

Venlig hilsen

Rikke Andersen
www.bobbe.dk

Fra : Iben Marianne Krarup~

Dato : 09-09-04 21:59

"Tjinca" skrev i en meddelelse
> [...]

Kate og Knud Schlüter sælger også agilityforhindringer i Vestsjælland - se
link her:

http://home20.inet.tele.dk/kateogknud/page4.html

her er også opført prisliste.

Venlig hilsen

Iben Marianne Krarup Pedersen
www.kelpie.dk
Kennel Born To Work

Fra : Mus

Dato : 09-09-04 22:21

Iben Marianne Krarup Pedersen <ibenREMOVETHIS@kelpieFJERNDETTE.dk> skrev i
en nyhedsmeddelelse:4140c406$0$306$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Kate og Knud Schlüter sælger også agilityforhindringer i Vestsjælland - se
> [...]

Hold da op, hvor er det dyrt. Der må da være noget af det udstyr man sagtens
kan lave selv?

LN

Fra : simon leth jensen

Dato : 10-09-04 08:23

Hej med jer

Ang. agility forhindringer og lave dem selv- der er jo nogle krav om hvordan
de skal være, ang. sikkerhed.
Jeg vil også høre om i ved hvordan man underviser i agility, fordi man kan
tager ikke bare forhindringer som man syntes. Husk også lige det skal være
sikkert for hunden at bruge forhindringerne.
Hilsen Tina

Fra : Mus

Dato : 10-09-04 10:19

> [...]
> tager ikke bare forhindringer som man syntes. Husk også lige det skal være
> sikkert for hunden at bruge forhindringerne.

Ja selvfølgelig skal det vare sikkert. Men det kan de jo godt være, selv om
man laver dem selv.

Men det må man da enten kunne læse sig til eller gå ud på en træningsplads
og se og måle op.

Vi har da en del agilityudstyr på vores træningsplads. Ved ikke om det hele
er købt eller noget er lavet selv.

Ja og undervisningen skal selvfølgelig være kvalificeret. Det skal den jo
altid.
Nej jeg er ikke selv underviser. Jeg er en af dem der modtager undervisning

Nu er agility ikke det der undervises mest i vores klub - men det er en del
af tilbudet til klubmedlemmerne - på lige fod med alm lydighed, ringtræning
og c-arbejde.

LN

Fra : Tjinca

Dato : 10-09-04 11:14

"simon leth jensen" <simon.leth.jensen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej med jer
>
> Ang. agility forhindringer og lave dem selv- der er jo nogle krav om
hvordan
> de skal være, ang. sikkerhed.

....derfor spørger jeg også til, hvor man kan KØBE dem!

> [...]
> tager ikke bare forhindringer som man syntes. Husk også lige det skal være
> sikkert for hunden at bruge forhindringerne.

Ja vi er nogle stykker der har trænet agility i nogle år, desuden vil der
være en træner som kommer og gennemgår de enkelte forhindringer med hver
person der aldrig har løbet før. Så nej, vi køber ikke bare en komplet bane
for 30.000 bare for at tulle rundt for sjov.

Tjinca

Fra : Mus

Dato : 10-09-04 11:45

Tjinca <tjinca10@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41417e64$0$329$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net...

> [...]
bane
> for 30.000 bare for at tulle rundt for sjov.

Hej Tjinca

Jeg tror Tinas indlæg var beregnet til mig. Hendes indlæg står i hvert fald
lige under mit og det var mig der mente det var dyrt og man kunne lave nogen
selv, hvis man ville.
Så jeg tror slet ikke hendes kommentar var til dig

Held og lykke med projektet.

LN

Fra : Rikke Andersen

Dato : 10-09-04 08:34

> Hold da op, hvor er det dyrt. Der må da være noget af det udstyr man
sagtens
> kan lave selv?

Det er der da bestemt også hvis man er fiks med værktøjet.

Særlig springene er der mange der bygger selv. Jeg har haft min far til at
bygge en del spring til mig og han er sådan en fyr der ikke gider stå og
bygge det samme spring 2 gange så jeg har et bredt udvalg af forskellige
sjove spring - bl.a. fik jeg et hvor støtterne er juletræer i julegave
engang.

Det er sjovt og giver banen et helt andet look end bare 15 ens spring.

Bare husk at hundens sikkerhed kommer før alt andet når man bygger dem og
husk reglementet for de reglementerede mål, så man ikke står med en bane der
ikke kan bruges til konkurrencer eller er forkert at træne på i forhold til
dem man møder på konkurrencebanerne

Rikke

Fra : Tjinca

Dato : 10-09-04 11:20

"Iben Marianne Krarup Pedersen" <ibenREMOVETHIS@kelpieFJERNDETTE.dk> skrev i
en meddelelse news:4140c406$0$306$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Kate og Knud Schlüter sælger også agilityforhindringer i Vestsjælland - se
> [...]

Mange tak for svarene til Rikke og Iben.

Jeg har forsøgt hos KS, men det tager mindst 2 måneder for en levering. Erik
Nielsen importere dem vist selv fra England, og vores tidl. bane blev
bestilt igennem ham, men jeg kan forstå at KS's forhindringer skulle være
tungere og mere stabile.

Jeg har lige ringet til Hans Peter Dinesen, og skal ringe tilbage senere, så
det forsøger jeg.

Tjinca

Fra : Rikke Andersen

Dato : 10-09-04 11:58

> Jeg har lige ringet til Hans Peter Dinesen, og skal ringe tilbage senere,

> det forsøger jeg.

Hvis du bestemmer dig for en bane hos Hans Peter så laver han en balance der
kan sættes ned til indlæring. Såden en har jeg fået ham til at lave og det
er altså dødrart med nye hunde hvis de er lidt bange at balancen kun er ½
meter høj

Rikke