Skal jeg til service - eller hvad ?
Fra : Ukendt

Dato : 08-09-04 20:53

G'aften.

Jeg undrer mig lidt ... normalt er displayet i min Corsa Diesel 2002 god til
at skrive "serv", når det er tid til et eftersyn .. det virkede fint ved.
15000,30000 og 45000 - nu har jeg nået knap 77000, og stadig ingenting ....
Er der ikke et 'anbefalet' eftersyn ved 75000, eller er det først ved 90000.
Servicebogen/manualen kan ikke just kaste et klart lys over sagen.

/tak

Fra : Roberto Saldo

Dato : 09-09-04 07:38

Michael wrote:
> [...]
> Er der ikke et 'anbefalet' eftersyn ved 75000, eller er det først ved 90000.
> Servicebogen/manualen kan ikke just kaste et klart lys over sagen.

Har du kørt 32.000km uden olieskift?

Mvh
Roberto (max 10.000km på samme suppe)

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-09-04 12:03

Roberto Saldo wrote:

> Har du kørt 32.000km uden olieskift?

Hah! Jeg husker min fars respons da jeg spurgte hvornår han sidst havde
skiftet olie på Audien. Den er aldrig skiftet, jeg topper bare op.. Han
havde den vel ca. 60000km *Gys*

--
vh
Torben

Fra : Thomas Johansen

Dato : 09-09-04 11:35

> Hah! Jeg husker min fars respons da jeg spurgte hvornår han sidst havde
> skiftet olie på Audien. Den er aldrig skiftet, jeg topper bare op.. Han
> havde den vel ca. 60000km *Gys*

Utroligt at nogle er så naive at tro, at en bil ikke kræver vedligeholdelse.
!!!

Fra : Roberto Saldo

Dato : 09-09-04 12:04

Torben Scheel wrote:

> Hah! Jeg husker min fars respons da jeg spurgte hvornår han sidst havde
> skiftet olie på Audien. Den er aldrig skiftet, jeg topper bare op.. Han
> havde den vel ca. 60000km *Gys*

Hvis den bruger meget og bliver kørt ordentlig varm er det vel helt ok.
Men slammet skal jo gerne ud engang imellem.

Mvh
Roberto

Fra : Jan Vennike

Dato : 09-09-04 19:01

> Hah! Jeg husker min fars respons da jeg spurgte hvornår han sidst havde
> skiftet olie på Audien. Den er aldrig skiftet, jeg topper bare op.. Han
> [...]

Og vores gamle VW Caravelle '82 behøver man dybest set ikke skifte olie på.

For godt nok skifter jeg for hver 10.000 km af gammel vane (og skifter
samtidig oliefilter/luftfilter), hvor der fyldes omkring 4 liter på.

Men mellem hver skift spiser den 12-15 liter, så det bliver vist skiftet
rigeligt

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Thomas Johansen

Dato : 09-09-04 11:36

"Michael" <ambelgienAThotmail.invalid> wrote in message
> [...]
90000.
> Servicebogen/manualen kan ikke just kaste et klart lys over sagen.

Jeg ville STRAKS køre den til service !!!

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-04 15:41

"Thomas Johansen" wrote in message news:chpbn1$1986$1@news.cybercity.dk...

> Jeg ville STRAKS køre den til service !!!

Det tænkte jeg også et øjeblik - og hentede så min piller mod alzheimer.....
Fandt sidste faktura og så at mit sidste check var ved 61500, i April i år,
og altså ikke ved 45000.

Venter derfor lidt med at smide den derned igen (har lige 3000 km jeg skal
have overstået de næste 14 dage)

Plejer nu at følge dem slavisk - altså iflg det jeg kan finde i bogen samt
på displayet i min vogn.