Syrehærdende grunder
Fra : TKL

Dato : 08-09-04 10:10

Jeg er blevet anbefaldet af grunde små rust-pletter i undervognen med
"syrehærdende grunder" af min Suvo-mand. Han fortalte, at det ikke er noget
man kan købe hos en hvilken som helst farvehandler..........Er der nogen som
har kendskab til en forretning/værksted i Storkøbenhavn/Roskilde, hvor man
kan købe det?

Thomas

Fra : Teddy

Dato : 08-09-04 22:38

"TKL" <SSLETTESmono@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
som
> har kendskab til en forretning/værksted i Storkøbenhavn/Roskilde, hvor man
--------------------------

Du skal nok forsøge dig hos en autolakerer

Teddy

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-09-04 12:08

TKL wrote:
> [...]
> der nogen som har kendskab til en forretning/værksted i
> Storkøbenhavn/Roskilde, hvor man kan købe det?

Sikkert fordi jeg ikke ved nok, men det lyder som noger der står på køl ved
siden af kørnerprikkerne

vh
Torben

Fra : Roberto Saldo

Dato : 09-09-04 12:05

Torben Scheel wrote:

> Sikkert fordi jeg ikke ved nok, men det lyder som noger der står på køl ved
> siden af kørnerprikkerne

Det er vel bare grunder med fosforsyre i, dvs noget der æder rust.
Cola burde kunne gøre det, men det klistrer så skrækkeligt :)

Mvh
Roberto

Fra : jandyhr

Dato : 17-09-04 10:30

"TKL" skrev d. 08-09-04 10:10 dette indlæg :
> [...]
nogen som
> har kendskab til en forretning/værksted i Storkøbenhavn/Roskilde, hvor

Syrehærdende grunder er blot en 2 komponent grunder, i modsætning til
feks. en varmehærdende osv. 2 K grundere er jo væsentlig stærkere end en
1 komponent.
Du kan garanteret få en slat hos din lokale autolakker. Husk. når den
først er blandet har du kun ca. 1 time til at få malet før grunderen
hærder op=stivner.
Du skal dog først have rusten væk før du maler ovenpå, her anbefaler jeg
Fertan, en rustfjerner der virker.
Jan

http://www.kandu.dk/