MS Windows
briani 27239
Adgang nægtet
Fra : Michael

Dato : 08-09-04 20:39

Hejsa

Hvordan for jeg adgang til System Volume Information som ligger på c:\

Takker på forhånd

Michael

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-09-04 23:04

"Michael" <bissebossebenzo@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Hvordan for jeg adgang til System Volume Information som ligger på c:\
>
> Takker på forhånd
>
> Michael

Deaktiverer systemgendannelse.

Kurt

Fra : Michael

Dato : 09-09-04 14:54

Hejsa

Nix, det var ikke det. I egenskaber / atribitter er der flueben i skjult,
men det er vandmærke man kan ikke aktiver det .

Michael

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-09-04 22:21

Så må du lige forklare hvad du vil med system volume information.
Når du deaktiverer systemgendannelse og genstarter computeren, fjernes
indholdet i mappen automatisk (gendannelsespunkterne).
Når du efterfølgende aktiverer den igen laves der nye gendannelsespunkter.
Det er mig bekendt ikke noget, som man sådan generelt ellers kan rode i.

Kurt

Fra : mor

Dato : 09-09-04 14:53

Michael wrote:
> Hvordan for jeg adgang til System Volume Information som ligger på c:\

Det er blot et spørgsmål om at sætte de korrekte NTFS-rettigheder på
mappen..

Har du styr på dem?

Fra : Michael

Dato : 09-09-04 15:32

Nej, jeg er kok.

Prøv engang.

Mich

Fra : Jacob Mygind

Dato : 10-09-04 07:49

Michael wrote:
> Nej, jeg er kok.

ROFL

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 10-09-04 00:03

Den Wed, 8 Sep 2004 21:39:13 +0200, "Michael"
<bissebossebenzo@webspeed.dk> skrev:

>Hejsa
>
>Hvordan for jeg adgang til System Volume Information som ligger på c:\

Hvorfor vil du have adgang til System Volume Information?
Hvis du ikke ved hvordan du får adgang, er det nok klogest at lade den
være som den er.

Indholdet er bl.a. restore points der stammer fra systemgendannelse.

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Snuden

Dato : 10-09-04 01:20

On Wed, 8 Sep 2004 21:39:13 +0200, "Michael"
<bissebossebenzo@webspeed.dk> wrote:

>Hejsa
>
>Hvordan for jeg adgang til System Volume Information som ligger på c:\

Giv dig selv rettigheder på mappen (kræver du er med i den lokale
administrator gruppe):

1. Højreklik på den og vælg egenskaber
2. Vælg "Security" fanebladet
3. klik på "Add"
4a. (Dansk version) Indtast: administratorer
4b. (Engelsk version) Indtast: administrators

(Sidespring: Hvorfor i hel... har MS valgt at regionalisere
gruppe/brugernavne? Fx. virker den her på en dansk XP men ikke på en
engelsk: net localgroup administratorer interaktiv /delete
Bund-irriterende)

5. Klik på knappen Advanced
6. Sæt flueben i "Replace permission entries...." (nederste punkt)
7. OK/Luk til du er tilbage i Stifinder

Du kan ikke bruge indholdet til en skid medmindre du kører en System
Restore, men sådan får du adgang.
--
Snuden