MS Windows
briani 27239
XP, Navision og LANA 0
Fra : Thomas Nielsen

Dato : 08-09-04 12:14

Jeg skal have en navision klient til at virke på windows XP, det er en
version 1.10a fra 1996.

Har fundet dette: http://www.iname.dk/docs/div/netbios.php

Sp jeg tror jeg har fundet løsningen, men mangler en måde at ændre LANA
værdier på i XP. Jeg har fundet det program der hedder: lanacfg.exe men den
virker ikke i XP.

Er der nogen der har dette program i en version der virker på xp eller ved
hvor jeg kan finde det ?

Andre forslag modtages gerne....

Med venlig hilsen
Thomas

Fra : JB

Dato : 08-09-04 20:30

"Thomas Nielsen" <benzon@gmai.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> den virker ikke i XP.
>
> Er der nogen der har dette program i en version der virker på xp eller ved

Efter du har kørt Lanacfg.exe går du i en commandpromp og taster

Lanacfg showlanapaths

Du skulle gerne få en oversigt over bindingerne.

Herefter ændrer du placeringerne således at netværkskortet med Netbios
bindingen
får den første placering (laveste nummer) ved at taste

lanacfg setlananumber x y

(hvor x er det nr. der skiftes fra og y det nr. der skiftes til)

Mvh
Jan