Egen router til NE2
Fra : Michael

Dato : 11-05-01 17:55

Er der nogen der kan anbefale en god router der skal kunne klare
ethernet/ethernet og PPOE (PPP over Ethernet), skal helst også understøtte
SNMP, og SKAL kunne indeholde en hel del NAT entries, det speedstream der
fulgte med sutter jo for meget RØV, 7 entries er alt hvad man kan sætte op.

Og så skal den selvfølgelig også være til at betale altså gerne under de
2-3K

Mvh
Michael

(Nogen der har erfaring med antallet af NAT entries på den router der følger
med proacess?, og er det rigtigt men overhovedet ikke må ændre i
opsætningen?)

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-05-01 18:09

"Michael" <Michael@php-guru.com> skrev i en meddelelse
> (Nogen der har erfaring med antallet af NAT entries på den router der
følger
> med proacess?, og er det rigtigt men overhovedet ikke må ændre i
> opsætningen?)

Ja, det er korrekt. Det må du ikke.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Michael

Dato : 12-05-01 10:14

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote in message

> Ja, det er korrekt. Det må du ikke.

Men er det så muligt at sige hvad man gerne vil have af konfig inden den
bliver leveret og så undgå det gebyr på 950?

Tænker lidt på at skifte til proaccess

mvh
Michael

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-05-01 10:34

> Men er det så muligt at sige hvad man gerne vil have af konfig inden den
> bliver leveret og så undgå det gebyr på 950?

ikke så vidt jeg ved, men jeg sidder heller ikke i salg.

Fra : Michael

Dato : 12-05-01 14:00

> ikke så vidt jeg ved, men jeg sidder heller ikke i salg.

Ved du hvad dens konfig er som std? Spiller counterstrike som det eneste
spil, kan std konfig'en klare det?

mvh
Michael

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-05-01 14:08

> Ved du hvad dens konfig er som std? Spiller counterstrike som det eneste
> spil, kan std konfig'en klare det?

De eneste porte der er mappede er til http, ftp, dns, smtp (og måske nntp,
husker det ikke)

Fra : Michael

Dato : 12-05-01 15:45

> [...]
>
> Martin Højriis Kristensen
> Svar bedes baseret på RFC1855
> Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet

Så f.eks ICQ vil ikke virke med mindre man ændrer konfig'en

mvh
Michael

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-05-01 16:10

> Så f.eks ICQ vil ikke virke med mindre man ændrer konfig'en

Jo, det meste vil svjv

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 12-05-01 17:48

"Michael" <Michael@php-guru.com> wrote in message
> "Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote in message

> Så f.eks ICQ vil ikke virke med mindre man ændrer konfig'en

Du kan ikk *modtage* filer via icq medmindrer du mapper nogle porte.
ICQ som sådan virker fint hvis du blot kan leve med du ikke kan modtage
filer..

/Dennis

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 13-05-01 14:49

"Dennis Pedersen" <mig@NOSPAMjyde.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan ikk *modtage* filer via icq medmindrer du mapper nogle porte.
> ICQ som sådan virker fint hvis du blot kan leve med du ikke kan modtage
> filer..

Hvis du indstiller ICQ til at du er bag en firewall, kan du godt
modtage/sende filer fra/til andre ICQ-brugere, sålænge de ikke også er bag
en firewall.

--
Jimmy Nielsen

Fra : Michael

Dato : 13-05-01 21:25

"Jimmy Nielsen" <jimmy-nNOSPAM@email.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvis du indstiller ICQ til at du er bag en firewall, kan du godt
> modtage/sende filer fra/til andre ICQ-brugere, sålænge de ikke også er bag

Mener jeg også at have læst tidligere her, det var bare pga martin længere
oppe sagde der kun var åben for port det og det, så underede jeg mig over om
de ikke havde sat den op så icq virkede.

Mvh
Michael

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 14-05-01 16:29

"Michael" <Michael@php-guru.com> skrev i en meddelelse news:9djc3s$kv6$1@news.inet.tele.dk...
> Ved du hvad dens konfig er som std? Spiller counterstrike som det eneste
> spil, kan std konfig'en klare det?

Der skal kun åbnes porte hvis du skal være server.

--
-----
Rune D. Jørgensen

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 13-05-01 00:11

On Sat, 12 May 2001 11:14:28 +0200, "Michael" <Michael@php-guru.com>
wrote:

>Men er det så muligt at sige hvad man gerne vil have af konfig inden den
>bliver leveret og så undgå det gebyr på 950?
>
>Tænker lidt på at skifte til proaccess

Da jeg var ved at bestille proaccess spurgte jeg om dette og fyren jeg
snakkede med sagde at så længe jeg sagde hvordan jeg ville have det før
jeg bestilte det, så var der ingen problemer i det og det ville ikke
koste mig ekstra.

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 13-05-01 14:30

Stefan Bruhn <news001@3x7.dk> wrote:

> [...]
>snakkede med sagde at så længe jeg sagde hvordan jeg ville have det før
>jeg bestilte det, så var der ingen problemer i det og det ville ikke

Da jeg bestilte Pro@access (for længe siden) fik jeg at vide at
det kostede det samme uanset hvornår man bestilte sin
non-standard-konfiguration. Jeg bestilte den faktisk på forhånd,
men fik den ikke leveret; da jeg derefter bestilte den igen, fik
jeg den - og jeg fik også en regning.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Christen Stephansen

Dato : 13-05-01 14:33

> [...]
> non-standard-konfiguration. Jeg bestilte den faktisk på forhånd,
> men fik den ikke leveret; da jeg derefter bestilte den igen, fik

Ja, det er desværre en misforståelse, at man kan lavet en skræddersyet
konfiguration gratis, hvis man snakker om den ved bestilling.

/Christen Stephansen

Fra : Kas

Dato : 11-05-01 19:40

Der er en hel del routere, der fungerer på NE2. Jeg laver en kort liste:

Linksys BEFSR11 - BEFSR41

UGate-3000 og UGate-3200 fra Maxgate

FriendlyNet 10/100 Cable/DSL Router

D-link 701

Zyxel Prestige 310 - 314

Og dette er blot et lille udpluk. Tag og kig på
http://www.practicallynetworked.com eller www.dlsreports.com og se efter
"Reviews". Her kan du læse om de forskellige routere, der kan køres på NE2.
Kravet er blot, at det er en router, der understøtter PPPoE.

Mvh. Kas

Fra : Michael

Dato : 12-05-01 08:27

"Kas" <no@spam.dk> wrote in message news:9dhbk5$8eu$1@news.inet.tele.dk...

> [...]
NE2.
> Kravet er blot, at det er en router, der understøtter PPPoE.

Siger mange tak, de sider kikker jeg lige på.

Mvh
Michael

Fra : LaPPe

Dato : 11-05-01 20:04

Hvad er entries?

Fra : Michael

Dato : 12-05-01 08:26

"LaPPe" <lappe@mail.dk> wrote in message
> Hvad er entries?

Det er antallet af forskellige porte man kan videre sende til en bestemt
computer, forklaret på en lidt simpel måde.

Mvh
Michael

Fra : LaPPe

Dato : 12-05-01 10:49

Spørgsmålet har været oppe tidligere, men der er aldrig kommet svar.

Når nu portene bliver sendt videre til én bestemt computer, kan flere på
nettet så godt bruge ICQ, spille Counter-Strike osv.?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-05-01 10:52

"LaPPe" <lappe@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Når nu portene bliver sendt videre til én bestemt computer, kan flere på
> nettet så godt bruge ICQ, spille Counter-Strike osv.?

Nej, ikke hvis disse applikationer er afhængige af denne mapning.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 12-05-01 17:49

> [...]
>
> Når nu portene bliver sendt videre til én bestemt computer, kan flere på
> nettet så godt bruge ICQ, spille Counter-Strike osv.?

jow.
De kan blot ikke hoste en CS server, ej heller modtage filer via ICQ.
Hvis de skal kunne dette så skal du have mappet nogle porte..

/Dennis