Hjælp til oversættelse fra Tweakxp.com
Fra : Mads Jakobsen

Dato : 08-09-04 14:44

Er der ikke nogen, der kan hjælpe med en oversættelse af specielt pkt. 6.
Jeg synes ikke, at jeg kan finde de pågældende ting...

http://www.tweakxp.com/tweak822.aspx

Under Enhedshåndtering -> Netværkskort -> Nvidia nForce Networking
Controller -> Avanceret kan jeg vælge imellem:

Network Address
Optimize For
Speedup/duplex settings
WakeOnLan From PowerOff

Jeg kan ikke finde "Connection Type", som der henvises til i pkt. 6 og aner
heller ikke, hvad min NIC værdi er.
Håber på lidt hjælp.

Mvh.

Mads

Fra : Peter Jensen

Dato : 08-09-04 14:57

"Mads Jakobsen" <madsjakob@hotmail.com> skrev
> Jeg kan ikke finde "Connection Type", som der henvises til i pkt. 6 og
> aner heller ikke, hvad min NIC værdi er.

Ja den er lidt kryptisk da punkterne hedder forskelligt
fra netkort til netkort.
Med fare for at være helt galt i skover er mit bedste
bud er at det er speed/duplex settings der tales om.
Hvis dit netværk kører 100 mbit/fuld duplex så sæt den
til det istedet for auto detect/auto sense.
--
Peter J

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 08-09-04 16:13

On Wed, 8 Sep 2004 15:44:01 +0200, "Mads Jakobsen"
<madsjakob@hotmail.com> wrote:

> Speedup/duplex settings

Det er denne her, du leder efter. Men lad være med at gøre, som
der står i den beskrivelse, for det vil din netværksforbindelse
køre dårligere af. Hvis man sætter hastighed og duplex manuelt,
skal det gøres i begge ender, dvs. også på din switch.

-A