Line-height problem
Fra : Nederbasse

Dato : 08-09-04 14:17

Hejsa Gruppe

Jeg har et stylesheet som laver nogle blocks til en menu, problemet er at
jeg gerne vil have disse blocks tættere sammen med 5 px mellemrun.
Har prøvet med line-heigt men det trækker blockene sammen
Hvordan gør man ?

Kode:
a.menu {
margin-left: 25;
font-size: 0.6em;
font-family: verdana; color:black;
background-color:#face09;
border-width:1px;
border-color:black;
border-style:solid;
text-decoration: none;
font-weight: normal;
display:block;
width:127;
padding: 2;
}
eksempel:
http://users.cybercity.dk/~dsl32642/menu/menu.htm

Lars

Fra : Lobais

Dato : 08-09-04 14:56

Wed, 08 Sep 2004 15:17:27 +0200. skrev Nederbasse:

> [...]
> jeg gerne vil have disse blocks tættere sammen med 5 px mellemrun.
> Har prøvet med line-heigt men det trækker blockene sammen

p {
margin: 0px;
padding: 0px;
}

--
Lobais - http://thomas.ahle.dk/
Einstein - Science without religion is lame, religion without science is blind.

Fra : Nederbasse

Dato : 08-09-04 18:13

SNIP

> [...]
>

> --
> Lobais - http://thomas.ahle.dk/
> Einstein - Science without religion is lame, religion without science is

Ja men hvordan sætter jeg det ind i min class ?
Lars

Fra : Lobais

Dato : 09-09-04 13:07

Wed, 08 Sep 2004 19:12:33 +0200. skrev Nederbasse:
> Ja men hvordan sætter jeg det ind i min class ?

Du kan ikke sætte størrelsen på p i en a.
Iøvrigt er det normalt at man bruger ul til menuer, da det jo ikke er
paragraffer.

#menu {
margin: 0px;
padding: 0px;