Bugvandssot
Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 11-05-01 17:12

Hej.
For et stykke tid siden, fik min fisk et tilfælde af bugvandssot. Jeg var
heldig og han lever i bedste velgående i dag, takket være at jeg opdaget
det, og fik ham under behandling tidsnok. Men jeg kan ikke finde noget
information om det kan opstå senvirkninger efter en sådan omgang, som er
hård for fisken. Jeg har nemlig opdaget et hvidt felt på hans ene øye. Det
ser ikke ud til at det plager ham, for han er lige aktiv nu som før. Han har
heller ikke problemer med at se på dette øjet.
Er der nogen som har en ide om hvad det kan være?????
Hilsen Ditte Cecilie

Fra : Carsten Gall

Dato : 11-05-01 18:39

Ditte Cecilie Simonsen <ditte@godjenta.com> skrev i en
> [...]
har
> heller ikke problemer med at se på dette øjet.
> Er der nogen som har en ide om hvad det kan være?????

Når en fisker blevet kureret for bugvattersot, så er den rask, og der
kommer ingen
efter virkninger.
Det hvide felt du kan se i øjet på den, er sandsynligvis en lille skramme
som den har fået ved at
støde ind i noget.
Hvis det ikke breder sig, er der ingen grund til at gøre noget ved det.
Ellers skal det behandles med
svampemedicin.

Carsten

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 19-05-01 00:39

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> som den har fået ved at
> støde ind i noget.
> Hvis det ikke breder sig, er der ingen grund til at gøre noget ved det.

Hej Carsten.
Tak for tipset. Jeg holder et vågent øje med fisken, da jeg ikke har lyst
til at miste ham. Hele akvariet er trods alt bygget op omkring netop denne
ene fisken.
Hilsen Ditte Cecilie