Romantik: Hvad mangler jeg?
Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 07-09-04 11:52

Nej, mit spørgsmål hører ikke til dk.snak.seksualitet. Det drejer sig nemlig
om film.

For nylig anskaffede jeg et surround-anlæg, der kan afspille såvel VHS som
DVD. Jeg foretrækker romantiske kærlighedsdramaer.

Lige nu består min samling af følgende kærlighedsdramaer:
VHS: One fine Day, Elskerinden, The Matchmaker, Notting Hill, Two Much og
You've got mail.
DVD: Amelie, Storbyens små mirakler.

Mangler der nogen kærlighedsdramaer i min samling, som jeg bare skal have?

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Henrik 'Egern' Jense~

Dato : 07-09-04 12:13

Boerge Rahbech Jensen skrev i en meddelelse...
> Mangler der nogen kærlighedsdramaer i min samling, som jeg bare skal have?

Ved ikke helt hvilken slags kærlighed du tænker på, men "Stegte Grønne
Tomater"/"Fried Green Tomatoes" er en af de bedste film, jeg har set
indenfor den genre. Og den holder faktisk stadig....

-- HEJ
..................nyder gode minder................

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 07-09-04 15:49

"Henrik 'Egern' Jensen" <cj_egern@stofanet.dk> wrote in message

> Ved ikke helt hvilken slags kærlighed du tænker på, men "Stegte Grønne
> Tomater"/"Fried Green Tomatoes" er en af de bedste film, jeg har set
> indenfor den genre. Og den holder faktisk stadig....

Enig. Den og filmen "Shadowlands" er to klassikere, som desværre ikke kan
fås på dvd med danske undertekster!
Disse to film ville jeg meget gerne have i min dvd samling.

Fra : vadmand

Dato : 07-09-04 17:36

"Feeling 102, acting 17" <@> skrev i en meddelelse
> [...]
> fås på dvd med danske undertekster!
> Disse to film ville jeg meget gerne have i min dvd samling.

Kom lige i tanker om en tudsegammel film med Leslie Caron, "The L-shaped
Room", på dansk "Vinkelværelset." Jeg slog den op på Imdb og fandt denne
kommentar, som jeg er helt enig i:

It's a shame this film has been all but forgotten. It's an excellent drama
and character study, and features a career best performance from Leslie
Caron, as an unwed pregnant French woman at a London boarding house. Though
they all want her to get an abortion for various reasons, she refuses, and
this forces them all to emerge from their shells and become a framework of
friendship and love. The ending is sad, and just about perfect. The fact
that time has neglected it is a true shame.

Per V.

Fra : Henrik 'Egern' Jense~

Dato : 07-09-04 22:37

> [...]
> fås på dvd med danske undertekster!

> Disse to film ville jeg meget gerne have i min dvd samling.

Ja, jeg skal nok købe DVDen med Stegte Grønne Tomater, hvis den var der

-- HEJ
...................vil se, hvad ses kan på den rigtige måde................

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 08-09-04 08:16

"Henrik 'Egern' Jensen" <cj_egern@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, jeg skal nok købe DVDen med Stegte Grønne Tomater, hvis den var der

Der findes da nogle Stegte Grønne Tomater på DVD hos Amazon.co.uk, men jeg
ved ikke, om det er de rigtige, og hvorvidt DVD'en har danske undertekster.

DVD'en hos Amason hedder "Fried Green Tomatoes At The Whistle Stop Cafe".

Best regards,
Boerge

Fra : Morten Steen

Dato : 07-09-04 12:37

> Mangler der nogen kærlighedsdramaer i min samling, som jeg bare skal have?

Den originale, og stadig den bedste : Annie Hall.

Og så er Love Actually bare for lækker.

Morten

Fra : Jacob Andersen

Dato : 07-09-04 15:17

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> wrote in message
> [...]
> DVD: Amelie, Storbyens små mirakler.
>
> Mangler der nogen kærlighedsdramaer i min samling, som jeg bare skal have?

Mere end én af dem der er vist nærmere "romantiske komedier" end de er
"kærlighedsdramaer"

Men en film jeg så for nylig, og blev meget overrasket over kvaliteten af er
"Flirting" med Thandie Newton og Noah Taylor (vist nok) fra 1991.

/Jacob

--
"You think he didn't know the 8 points and how to end a life with a super
quickness?"

Fra : Steen

Dato : 07-09-04 21:06

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> wrote in

> Mangler der nogen kærlighedsdramaer i min samling, som jeg bare skal
> have?

Et par jeg kommer til at tænke på, er:

Ghost - http://www.imdb.com/title/tt0099653/
Waking the Dead - http://www.imdb.com/title/tt0127349/
Pearl Harbor - http://www.imdb.com/title/tt0213149/
Titanic - http://www.imdb.com/title/tt0120338/

--
Steen
danmark = dk

Fra : Ronny Roy Nielsen

Dato : 07-09-04 21:14

> [...]
> DVD: Amelie, Storbyens små mirakler.
>
> Mangler der nogen kærlighedsdramaer i min samling, som jeg bare skal have?

Ja, de 2 suverænt største. Dirty Dancing og Pretty Woman.

Kender ingen piger der ikke har set dem 10-20 gange.. mindst.

Fra : jytte

Dato : 07-09-04 21:18

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Med venlig hilsen
> Børge
>
> "Borte med blæsten" "Casablanca" Nærmere præsentation er vel overflødig.

Jytte

Fra : koeppe

Dato : 07-09-04 21:43

Boerge Rahbech Jensen wrote:
> Mangler der nogen kærlighedsdramaer i min samling, som jeg bare skal have?

Hvad med:
Gone with the Wind (1939)
Casablanca (1942)
Breakfast at Tiffany's (1961)

jeg kunne blive ved, og hvis du vil ha' dem alle sammen, skal du nok
begynde at spare op

-koeppe

Fra : Jesper

Dato : 07-09-04 22:27

A Summer Story http://imdb.com/title/tt0096189/
Classic http://imdb.com/title/tt0348568/
Touched http://imdb.com/title/tt0086460/
The Graduate http://imdb.com/title/tt0061722/
Crystal Heart http://imdb.com/title/tt0088952/
High Stakes AKA Melanie Rose http://imdb.com/title/tt0097507/
The Princess And the Marine http://imdb.com/title/tt0272255/

--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Jacob Andersen

Dato : 09-09-04 22:20

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message

> The Graduate http://imdb.com/title/tt0061722/

Den vil jeg tilslutte mig. Fantastisk film.

/Jacob

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 08-09-04 09:09

> [...]
> DVD: Amelie, Storbyens små mirakler.
>
> Mangler der nogen kærlighedsdramaer i min samling, som jeg bare skal have?

Hmm måske Ever After, vel lidt også Pretty Woman, Katy og Leopol.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 08-09-04 10:27

> [...]

> Much og You've got mail.
> DVD: Amelie, Storbyens små mirakler.
>
> Mangler der nogen kærlighedsdramaer i min samling, som jeg bare skal

Hvad med

Somewhere in time
http://www.imdb.com/title/tt0081534/

En lille klassiker og med fremragende musik af John Barry.

Mark

Fra : Jesper

Dato : 09-09-04 22:37

Mark Thomas Gazel <markgazel@hotmail.com> wrote:

> Hvad med
>
> Somewhere in time
> http://www.imdb.com/title/tt0081534/
>
> En lille klassiker og med fremragende musik af John Barry.
>
> Mark

Jeg synes ikke den holder, det er en anæmisk forestilling.
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 08-09-04 12:12

> [...]
> DVD: Amelie, Storbyens små mirakler.
>
> Mangler der nogen kærlighedsdramaer i min samling, som jeg bare skal have?

Og ingen har nævnt den ultimative "chicks movie" Sleepless in Seattle"

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 10-09-04 08:49

Mange tak for alle idéerne, som jeg nu har skrevet ned.

I går købte jeg "Pretty Woman".

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 11-09-04 14:32

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> wrote in message news:<41415f4c$0$273$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> Mange tak for alle idéerne, som jeg nu har skrevet ned.
>
> I går købte jeg "Pretty Woman".
>
> Med venlig hilsen
> Børge

Tja mange siger den er sukkersød. Men der er nu et eller andet der gør
at den er på min top 5 liste. Måske lidt med det, at hun også laver om
på "ham" uden at vide det .