KIll Bill 2(spoiler)
Fra : Kim2000

Dato : 06-09-04 14:12

Har lige set den pragtfulde toer, men er jeg mon den eneste der tænkte,
hvordan faxxxx tør han?

Jeg tænker på at lave sort skærm i 1-2 minutter, mens hun bliver begravet
levende. Jeg synes det var en af de mest modbydelige og skræmmende scener
jeg kan huske at have set (oplevet), det var sådan så man tog sig selv i
gispe efter vejret. Bare det at man kun høre lyden og kan ligefrem mærke
hendes åndedrag og man tager sig selv i at trække det sammen med hende. I
mine øjne er den helt klart helt oppe og ringe og scorer den absolutte
topkarakter.

Hun kommer ud med det der specielle slag, er der nogen der ved om man rent
faktisk kan det (altså slå igennem træ på den måde)?

--
DaMat udgiver blade, bøger og tegneserier,
og for at få smør på brødet sælger vi også helsekost produkter.

Fra : Morten Steen

Dato : 06-09-04 14:19

> Hun kommer ud med det der specielle slag, er der nogen der ved om man rent
> faktisk kan det (altså slå igennem træ på den måde)?

Det mener jeg bestemt man kan. Så vidt jeg husker, kunne Bruce Lee noget
lignende. Han kaldte det vist "tomme-slaget", eller sådan noget. Han holdt
en knyttet næve en tomme fra en uheldig persons brystkasse, og sendte ham
så flyvende flere meter baglæns, uden at føre armen tilbage, vel at mærke.
God stil.

Morten

Fra : Silver

Dato : 06-09-04 15:49

> [...]
> så flyvende flere meter baglæns, uden at føre armen tilbage, vel at mærke.

jowda....den fungerer osse nede i byen, du skal bare lige have aftalt med
den bølle som du vil lave slaget på at han skal have et harnisk på med
stålwirer som er forbundet til en motor der trækker hurtigt op og en madras
ca. 5 meter fra hvor i står og "skændes"......så kører rouletten...

Silver.

Fra : Cleo

Dato : 06-09-04 23:50

> [...]
> så flyvende flere meter baglæns, uden at føre armen tilbage, vel at mærke.

Det er vist lige smule overdrevet Hvis du erstatter "flyvende" med
'tumlende' eller 'ravende' er vi nok nærmere sandheden, i hvert fald som jeg har
set "One inch punch" demonstreret på Bruce Lee doku.-DVD'en "A Warrior's
Journey", hvor 'offeret' tumler to skridt baglæns i forsøg på at genvinde
balancen men tilsidst vælter over en stol bag ham og falder på røven. Det ser
virkeligt blæret ud og er nok den mest ultimative demonstration af slag-teknik
jeg har set.

/ Cleo

Fra : sniper_Nolight

Dato : 06-09-04 14:23

> [...]
> hendes åndedrag og man tager sig selv i at trække det sammen med hende. I
> mine øjne er den helt klart helt oppe og ringe og scorer den absolutte

derfor tør han - du kunne lide det - selvom det frembragte ubehag, kunne du
lide det - jeg havde det på samme måde

> Hun kommer ud med det der specielle slag, er der nogen der ved om man rent
> faktisk kan det (altså slå igennem træ på den måde)?

jeg tvivler - især med et par tons jord ovenpå. Men jeg ved det ikke. tror
bare det er endnu en hyldest til good ol' kungfu hong kong style.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Jacob Andersen

Dato : 07-09-04 15:22

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> jeg tvivler - især med et par tons jord ovenpå. Men jeg ved det ikke. tror
> bare det er endnu en hyldest til good ol' kungfu hong kong style.

Tror bestemt godt man kan slå igennem en træplade (så længe der er tale om
fyr eller noget andet relativt skrøbeligt træ, som jeg tror kisten var lavet
af. Men HELT sikkert ikke hvis der er så meget jord ovenpå.

/Jacob

--
"You think he didn't know the 8 points and how to end a life with a super
quickness?"

Fra : sniper_Nolight

Dato : 07-09-04 16:42

> Tror bestemt godt man kan slå igennem en træplade (så længe der er tale om
> fyr eller noget andet relativt skrøbeligt træ, som jeg tror kisten var
> lavet af. Men HELT sikkert ikke hvis der er så meget jord ovenpå.

ja slå - men bare lige at måle en fingers afstand og så banke lortet
langsomt til splinter - det tvivler jeg på

Fra : Peter B. Juul

Dato : 08-09-04 14:38

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> writes:

> ja slå - men bare lige at måle en fingers afstand og så banke lortet
> langsomt til splinter - det tvivler jeg på

Hold nu op med det pjat!

Det er jo ikke og har aldrig forestillet en dokumentarfilm.

Hvorfor klager i jer ikke over at den gamle kineser kan balancere på
et sværd?

--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp

Fra : sniper_Nolight

Dato : 08-09-04 16:41

> Hold nu op med det pjat!
>
> Det er jo ikke og har aldrig forestillet en dokumentarfilm.

det er der heller ikke nogen der har påstået.

> Hvorfor klager i jer ikke over at den gamle kineser kan balancere på
> et sværd?

du misforstår - har du læst alle indlæg?
Kim 2000 der IKKE klager spørger om det slag kiddoe bruger i kisten er
muligt i virkeligheden - det er det debatten går på - jeg har mine tvivl og
det har andre ligeså - nogen mener det måske er muligt, men frygter at
jorden vil gøre det af med hende, eller på anden måde umuliggøre et sådant
slag - fælles for os alle er at vi er helt tossede med filmen = ingen klager

Fra : Brian

Dato : 08-09-04 21:29

Hejsa

Peter B. Juul skrev:

> Hvorfor klager i jer ikke over at den gamle kineser kan balancere på
> et sværd?

Fordi det _kan_ lade sig gøre... det har jeg selv set i "Hero"!

/Brian

Fra : Kim2000

Dato : 09-09-04 11:29

> Fordi det _kan_ lade sig gøre... det har jeg selv set i "Hero"!

Det kan man jo nok (han står da på den flade side, gør han ikke?), men hun
kan da vist umuligt bære hans vægt, men det er et sjovt indslag i en
fremragende film...

Fra : Jacob Andersen

Dato : 09-09-04 22:18

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> Hold nu op med det pjat!
>
> Det er jo ikke og har aldrig forestillet en dokumentarfilm.
>
> Hvorfor klager i jer ikke over at den gamle kineser kan balancere på
> et sværd?

Eller hvorfor sværet ikke er tungt når han gør det, eller hvordan han kan
være så gammel.

/Jacob

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 06-09-04 14:33

> [...]
> at trække det sammen med hende. I mine øjne er den helt klart helt
> oppe og ringe og scorer den absolutte topkarakter.

Ja, det er ubehageligt. En af Tarantinos styrker er, synes jeg, at han ikke
er bange for at give sig god tid. Andre hader det sikkert.

> Hun kommer ud med det der specielle slag, er der nogen der ved om man
> rent faktisk kan det (altså slå igennem træ på den måde)?

Jo, mon ikke? Nu var kisten jo ikke blyforet, så hvis man slår længe nok
skal den nok flække.

Mark

Fra : Koeffe

Dato : 06-09-04 15:49

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jo, mon ikke? Nu var kisten jo ikke blyforet, så hvis man slår længe nok
> skal den nok flække.

Det var så problem nummer et. Bagefter får man så flere tons jord ned over
sig, som man også lige skal grave sig op af. Men det er nok lidt svært at
bevæge sig med al den jord oven på sig.

--
Koeffe

Fra : Maria de Francis

Dato : 06-09-04 19:20

"Koeffe" <kena_FJERN_DETTE_@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sig, som man også lige skal grave sig op af. Men det er nok lidt svært at

Hmmm...ja, jeg tænkte lidt det samme, for det skal nok være muligt at slå
hul på træet, men hva' så?
Hva' gør en mulvarp fx?

Men genial scene synes jeg.

Mvh
Maria

Fra : Koeffe

Dato : 06-09-04 21:51

"Maria de Francis" <maria_de_francis@SLETwhite-magic.dk> skrev i en
meddelelse news:%T1%c.3361$Mq4.265@news.get2net.dk...

> Hmmm...ja, jeg tænkte lidt det samme, for det skal nok være muligt at slå
> hul på træet, men hva' så?
> Hva' gør en mulvarp fx?

Min teori:

* Da den er så lille falder jorden ikke sammen bag den.
* Derudover starter den med at grave fra over jorden. Derfor kan den hele
tiden kaste jorden bagud.

> Men genial scene synes jeg.

Ja, den bliver vel (eller BURDE i hvert fald) blive en klassiker ligesom
tudefjæs scenen fra Blair Witch Project.

--
Koeffe

Fra : Tron Furu

Dato : 07-09-04 21:31

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i melding
> Har lige set den pragtfulde toer, men er jeg mon den eneste der tænkte,
> hvordan faxxxx tør han?
>
> Jeg tænker på at lave sort skærm i 1-2 minutter, mens hun bliver begravet
> levende.

Det er da ikke sort skjerm - han filmer det hun ser.