Bådtrailer - Vægtafgift
Fra : JN

Dato : 07-09-04 20:45

Hej

Min svigerfar har en bådtrailer med tilladt totalvægt på 650 kg.
Han skal betale vægtafgift.

Hvor er grænsen for hvornår der skal betales vægtafgift,
og hvis man kører med en "let" båd kan man så
få "nedvejet" traileren, så man ikke skal betale vægtafgift ?

mvh Jan

Fra : Klaus

Dato : 07-09-04 20:58

"JN" <fakemail@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og hvis man kører med en "let" båd kan man så
> få "nedvejet" traileren, så man ikke skal betale vægtafgift ?

Så vidt jeg husker, skal der betales afgift når tilladt totalvægt
overstiger 500 kg.

Klaus

Fra : JN

Dato : 07-09-04 21:03

"Klaus" <hebs@fjerndette.esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Så vidt jeg husker, skal der betales afgift når tilladt totalvægt
> overstiger 500 kg.
>
> Klaus

Nedvejning til 500 kg kan det ske administrativt på motorkontoret ?

Jan

Fra : Klaus

Dato : 07-09-04 21:12

"JN" <fakemail@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> "Klaus" <hebs@fjerndette.esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Nedvejning til 500 kg kan det ske administrativt på motorkontoret ?
>
> Jan

Jeg tør ikke sige det, men vil tro det.

Klaus

Fra : Poul Larsen

Dato : 07-09-04 21:43

jeg mener det er over 750 kg da min kammerat ikke betaler for sin 750 kg
Mvh Poul

Fra : Poul Larsen

Dato : 07-09-04 21:54

http://www.skat.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/242.html

se her

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-04 09:15

Hej ...

Jeg har lige solgt min båd med trailer ... Og kan ikke se at det er besværet
værd at nedveje traileren.

1. Traileren skal ikke til periodisk syn.(Skal kun synes ved ejerskifte,
hvis den er ældre end 5 år)
2. Det koster pt. 125 kr./år i vægt afgift for en trailer indtil 750 kg.
3. Trailere med tilladt totalvægt over 500 kg skal der betales vægtafgift
på.

Dvs. at du for at skulle spare 125 kr./år til vægtafgift skal både bruge tid
på Motorkontoret og evt. i synshallen, Desuden "får" du en trailer der "Kun"
må laste ca 350 kg. da de fleste trailere vejer mellem 100-150 kg.
(Ihvertfald for en kvalitetstrailer).

Alt dette for at spare 125,- kr.
(Hvis det var mig ville jeg bare betale de 125 kr./år ... eller 10,41
kr./måned ... eller 0,35 kr./dag)

Mvh
Lui

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 08-09-04 20:50

<Lui> skrev i en meddelelse
> [...]
besværet
> værd at nedveje traileren.
> 2. Det koster pt. 125 kr./år i vægt afgift for en trailer indtil 750 kg.

Det lyder mystisk, jeg sidder lige med opkrævningen på vægtafgiften på vores
trailer, kr. 110- for totalvægt 1000 kg.

MVH
H Mikkelsen

Fra : Jess Mathiasen

Dato : 09-09-04 21:20

"Henning Mikkelsen" <mikmik@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
vores
> trailer, kr. 110- for totalvægt 1000 kg.

Læser jeg forkert eller hvad ?
Ifølge linket tidligere i tråden skal der ikke betales vægtafgift, før ved
2000 kg, med 19 kr. pr. 100 kg traileren overstiger 2000 kg
Forudsat den hægtes efter en personbil.
Er din spændt efter en varevogn ?
- og hvordan afgør myndighederne egentlig hvad traileren spændes efter ?
Jeg har en trailer på 750 kg og er aldrig blevet opkrævet noget...
Mvh
Jess M

Fra : Carsten Holck

Dato : 09-09-04 22:18

Heldigvis fandt Jess Mathiasen <jessm@dwain[remove].dk> tastaturet og
skrev i news:4140bae5$0$240$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> [...]
> - og hvordan afgør myndighederne egentlig hvad traileren spændes
> efter ? Jeg har en trailer på 750 kg og er aldrig blevet opkrævet

Ifølge http://www.retsinfo.dk/DELFIN/HTML/A2003/0097829.htm
§4 er det kr110.- fra 501 -1000 kg og kr 220 fra 1001 - 2000kg tilladt
totalvægt så mon ikke den er registreret som en 500kg's trailer

/carsten