Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
EF 300 f4 is
Fra :

Dato : 07-09-04 14:12

Hej i gruppen.Jeg har forgæves søgt på IS dual mode,men ikke fundet det
rigtige svar.
Jeg ved canons 300mm f4 er lavet med og uden IS,men er der 2 varianter med
IS,en "almendelig IS" og en med "dual mode IS",og hvad er forskellen rent
brugsmæssigt?
Håber der er en der har viden og tålmodighed til at forklare lidt om
ovenstående.
Hilsen henrik

Fra : Hans Kruse

Dato : 07-09-04 15:07

"HØ" <hh@city.dk> wrote in message news:chkc31$2pv5$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> brugsmæssigt?
> Håber der er en der har viden og tålmodighed til at forklare lidt om

Jeg har lige købt 300mm f/4 med IS og det er dual mode. Mode 2 er beregnet
til panning, hvor mode 1 er til stillestående objekter. Jeg er ikke bekendt
med at der skulle findes en model uden mode 2. Jeg synes IS virker fint, men
hvis der er lys nok til at undgå det så er der kvikkere reaktionstid, da IS
tager ca. 1 sek. før billedet er stabiliseret. Jeg er meget tilfreds med
kvaliteten.

Mvh, Hans

Fra : ;o\)-max-

Dato : 07-09-04 15:11

"Hans Kruse"
> [...]
> tager ca. 1 sek. før billedet er stabiliseret. Jeg er meget tilfreds med

Når IS kører er det da bare at trykke eller gør jeg noget forkert..?
-max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 07-09-04 20:39

> Når IS kører er det da bare at trykke eller gør jeg noget forkert..?

Prøv at se i manualen til dine to IS objektiver. Min 300mm siger at der går
ca. 1 sekund fra det øjeblik hvor udløseren trykkes halvt ned til IS er
fuldt aktiv. Efter dette sekund og udløserknappen stadigt er halv nede, så
er det bare at trykke. Jeg har ikke eksperimenteret med hvad der sker hvis
jeg bare trykker uden ovennævnte procedure, som jeg normalt følger.

Mvh, Hans

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-09-04 18:14

> Jeg synes IS virker fint, men
> hvis der er lys nok til at undgå det så er der kvikkere reaktionstid, da
IS
> tager ca. 1 sek. før billedet er stabiliseret.

Det er sør'me ikke min oplevelse. IS træder i kraft øjeblikkeligt, og
virkningen holder i ca. ½-1 sekund.

--
-Jens B.

(sidst opdateret 1. september 2004)

Fra : Hans Kruse

Dato : 07-09-04 20:36

> Det er sør'me ikke min oplevelse. IS træder i kraft øjeblikkeligt, og
> virkningen holder i ca. ½-1 sekund.

Det er hvad der står i vejledningen til min 300mm. Jeg kan også se det i
søgeren at der lige går lidt tid fra jeg trykker udløseren halvt ned til
billedet er stabiliseret. Prøv at se det.

Mvh, Hans

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-09-04 07:50

> Det er hvad der står i vejledningen til min 300mm. Jeg kan også se det i
> søgeren at der lige går lidt tid fra jeg trykker udløseren halvt ned til
> billedet er stabiliseret. Prøv at se det.

Så må jeg have misforstået min vejledning. Så vidt jeg husker, er IS aktiv
fra det øjeblik, du trykker udløseren halvt ned, og holder sig aktiv i ca.
et sek, hvilket svarer ganske udmærket til min oplevelse af det. Jeg må vist
hellere finde min vejledning frem igen, så vi liiiige kan få det her
afklaret.