Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitalt bagstykke på 35mm SLR
Fra : Kim@naturfotografi d~

Dato : 06-09-04 21:00

Hej alle

Er jeg den eneste der har overset nyheden om et digitalt bagstykke (modul)
til et 35mm SLR?

Fik øje på en annonce i Photography Monthly, der reklamerer for Leica
digital modul til at sætte på Leica R8 og R9 - dermed har man jo
hybridkameraet - genialt. Skifte mellem 10 mp og 35mm film.....super.

Det har ofte været fremme i gruppen, at et firma arbejde på at lave et
digitalt bagstykke til Nikon F90 - men det er desværre aldrig blevet en
realitet - for Leica-ejere er det nu snart en mulighed. Nu kan man da så
håbe på at andre vil følge efter - forhåbentlig nikon ;)

Se selv på
http://www.leica-camera.co.uk/produkte/rsystem/digitalmodul/index.html

Beklager, hvis nyheden allerede har været vendt i gruppen - jeg har i givet
fald overset det.

Mvh Kim
www.naturfotografi.dk

Fra : Mogens Hansen

Dato : 06-09-04 21:20

"Kim@naturfotografi dot dk" <kim@naturfotografi.dk> wrote:

[8<8<8<]
> Fik øje på en annonce i Photography Monthly, der reklamerer for Leica
> digital modul til at sætte på Leica R8 og R9 - dermed har man jo
> hybridkameraet - genialt. Skifte mellem 10 mp og 35mm film.....super.

For ikke at det skal være løgn er det udviklet i Danmark - hos Imacon (som
netop er købt af Hasselblad), Nørrebro, København.
Se f.eks.
http://www.leica-camera.com/unternehmen/presse/data/03376/index_e.html

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Søren H. Nielsen

Dato : 07-09-04 07:51

"Kim@naturfotografi dot dk" <kim@naturfotografi.dk> wrote in message
> Hej alle
klip

> Det har ofte været fremme i gruppen, at et firma arbejde på at lave et
> digitalt bagstykke til Nikon F90 - men det er desværre aldrig blevet en
> realitet -
Klip
> Mvh Kim
> www.naturfotografi.dk

Hvis du meget gerne vil have en digital back til en F90´er har jeg en Kodak
DCS 460 liggende i skuffen...

mvh
Søren

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-09-04 08:12

Kim@naturfotografi dot dk wrote:
> Fik øje på en annonce i Photography Monthly, der reklamerer for Leica
> digital modul til at sætte på Leica R8 og R9 - dermed har man jo
> hybridkameraet - genialt. Skifte mellem 10 mp og 35mm film.....super.

En skam det ser ud til at være et rimeligt ringe bagstykke...

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : Mogens Hansen

Dato : 07-09-04 18:44

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> wrote:

[8<8<8]
> En skam det ser ud til at være et rimeligt ringe bagstykke...

Ringe på hvilken måde ?

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-09-04 18:56

Mogens Hansen wrote:
> Ringe på hvilken måde ?

ISO, kun fra 100-800, hvorfor ikke 1600/3200 som på moderne dSLR?
SD-kort? de er dyre hvis de skal være store, og hvis man vil bruge
tiff-funktionen (der sikkert er herlig) er det nederen hvis der kun
kan være 10 billeder på et kort.

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43

Fra : ;o\)-max-

Dato : 07-09-04 19:01

"Hans Joergensen"

> [...]
> SD-kort? de er dyre hvis de skal være store, og hvis man vil bruge
> tiff-funktionen (der sikkert er herlig) er det nederen hvis der kun

SD kort... Dyre, hmm, syns det er - billigt - her..-max-
http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?produkt=323726

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-09-04 19:30

-max- wrote:
> SD kort... Dyre, hmm, syns det er - billigt - her..-max-
> http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?produkt=323726

Okay, den trækker jeg i mig igen.. men jeg vil nu stadig mene
CF-kort er mere tidsvarende

// Hans
--
Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 07-09-04 23:24

Kim@naturfotografi dot dk wrote:

> Er jeg den eneste der har overset nyheden om et digitalt bagstykke (modul)
> til et 35mm SLR?

Digitale bagstykker som kan moteres på analoge kameraer, er jo ikke
en nyhed, de har i mange år kunnet fås til mellem- og storformat
kameraer.

Og digitale bagstykker bliver aldrig en optimal løsning, de er for
dyre, og de har alt for mange ulemper i forhold fordele.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Kim@naturfotografi d~

Dato : 10-09-04 19:08

> Digitale bagstykker som kan moteres på analoge kameraer, er jo ikke
> en nyhed, de har i mange år kunnet fås til mellem- og storformat
> kameraer.

Sig mig engang - læser du hverken indlæg eller emne?

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-09-04 17:14

> Sig mig engang - læser du hverken indlæg eller emne?

Man fristes til at følge op med "kameraer er jo ikke en nyhed - de har kunne
fås i over 100 år"

--
-Jens B.

(sidst opdateret 11. september 2004)