kontrollere sporing
Fra : Leonard

Dato : 08-09-04 09:12

Hvordan kan jeg selv kontrollere om sporingen er bare nogenlunde eller
helt skæv?

--
Leonard

Fra : Rander

Dato : 08-09-04 10:59

Wed, 08 Sep 2004 10:11:38 +0200 brugte Leonard 7 linier på at fortælle
dette til dk.fritid.bil:

>Hvordan kan jeg selv kontrollere om sporingen er bare nogenlunde eller
>helt skæv?

Kør ud på en landevej og hold den omkring 80 km/t. Slip rattet - hvis bilen
fortsætter ligeud er sporingen OK. Hvis den konsekvent trækker til en af
siderne skal du nok få den sporet...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Der findes to slags musik. God og dårlig. (Duke Ellington)

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 08-09-04 12:55

Rander wrote:

> Kør ud på en landevej og hold den omkring 80 km/t. Slip rattet - hvis bilen
> fortsætter ligeud er sporingen OK. Hvis den konsekvent trækker til en af
> siderne skal du nok få den sporet...

...eller checke at der er det rette dæktryk i alle hjulene..

Hvis vejen hælder eller der er sidevind kan det også have
indflydelse, så husk at teste både "ud og hjem"..

--
Hygge..
Thomas

Fra : ERLO

Dato : 08-09-04 12:07

Hej
Når dækkene er kolde kører du en tur f.eks. 10 km. Herefter lægger du en
hånd på slidbanerne og mærker efter varmefordelingen henover slidbanen.
Varme på den "ydre" del = spidser for meget
Varme på den "inderste" del = spreder for meget.
Samme temperatur over hele fladen = OK
Med venlig hilsen
ERLO
*** STØDDÆMPERE ***
til alle biler
HAVES
www.logst.dk

Fra : TGD

Dato : 08-09-04 18:42

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> Hvordan kan jeg selv kontrollere om sporingen er bare nogenlunde eller
> helt skæv?

Tjek dækmønstret og det sædvanlige med at race ud af vejen og slippe rattet.

Fik tjekket sporingen hos AGL det gav jeg 162 kr for.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 08-09-04 18:47

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev :

>Fik tjekket sporingen hos AGL det gav jeg 162 kr for.

og resultatet var ?

(hehe.....)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : TGD

Dato : 08-09-04 19:09

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> og resultatet var ?
>
> (hehe.....)

Camber -0,10mm men det var ikke noget han gad rode med, da det var på SAABen
og det er ikke lige til at stille.