Sprinkler system på Xsara '98
Fra : B Olesen

Dato : 06-09-04 14:59

Hej Mandfolk,

Forrude vaskeren på min Citroen Xsara giver ikke længere vand Derimod
kommer der masser af vand på BAGRUDEN når jeg aktivere FORRUDE vaskeren .
Haynes manualen siger at både for- og bagrude bruger samme vandpumpe = det
må være en elektrisk omskifteventil som ikke arbejder som den skal ?
Er teorien med ventilen korrekt ? Hvor sidder den ?
Hvis ikke korrekt - hva hulen er der så galt ?

Mvh Lars

Fra : BB

Dato : 06-09-04 16:00

Det kunne være noget så enkelt som at dysen er tilstoppet! Det prøvede jeg i
hvert fald med min.

BB

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 06-09-04 18:36

"B Olesen" <bruges@ikke.dk> wrote in message
> [...]
> Derimod
> kommer der masser af vand på BAGRUDEN når jeg aktivere FORRUDE vaskeren

Typisk fejl på Citroen´er. Skift sprinklermotoren og alt er normalt igen.

For en sikkerhedsskyld kan du en voltmeter til stikket ved sprinklermotoren
og se om strømmen løber modsat ved aktivering af forrude sammenlignet med
bagrude. Det er nemlig strømmens retning der bestemmer om den skal skyde
vand i den ene eller den anden studs.

Hilsen Ole Frederiksen