MS Windows
briani 27239
Gemme billeder fra internettet som .jpg og~
Fra : Peter C:\\

Dato : 08-09-04 08:56

Hej Gruppe

Hvis jeg møder et gemmeværdigt billede på internettet, højreklikker jeg på
det, og trykker "gem som"
Så vil computeren kun gemme det som .bmp....uanset at billedet ER et
jpg-billede.

Hvor indstiller jeg, så den gemmer som .jpg ?
Jeg bruger Win2000 og OE6

(Undskyld hvis det er et OE-spm. og ikke et Windows-spm.)

MVH Peter C:\

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-09-04 09:01

"Peter C:\" <pc@FJERNDETTEtping.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg møder et gemmeværdigt billede på internettet, højreklikker jeg på
> det, og trykker "gem som"
> Så vil computeren kun gemme det som .bmp....uanset at billedet ER et
> jpg-billede.

Din Internet cache er for stor. Slet alle midlertidige Internetfiler og sæt
cachen ned. Har du bredbånd er der ingen ggrund til, at den er større end
10-15 mb. På den måde går det aldrig galt.

I din Explorer: Funktioner-Internetindstillinger rul ned midt på siden og
vælg "slet filer" Vægt derefter "indstillinger".

Claus

Fra : Gevaldi

Dato : 08-09-04 09:05

Peter C:\ skriblede:
> [...]
> højreklikker jeg på det, og trykker "gem som"
> Så vil computeren kun gemme det som .bmp....uanset at

Nok et af de oftest stillede spg. som en smule
googling kunne have svaret på.

> Hvor indstiller jeg, så den gemmer som .jpg ?
> Jeg bruger Win2000 og OE6

Det indstiller du ikke nogen steder, årsagen
til dit problem, er at din Temporary Internet
Files cache trænger til at blive tømt.
Gør det og sæt den så til en størrelse på ca.
30 - 40 MB og du vil have løst problemet.

> (Undskyld hvis det er et OE-spm. og ikke et Windows-spm.)

Hverken eller, men derimod et Browser spg. :)

--
/Gevaldi

Fra : Peter C:\\

Dato : 08-09-04 09:18

> Nok et af de oftest stillede spg. som en smule
> googling kunne have svaret på.

Jeg HAR googlet, men har nok ikke "spurgt" om de rigtige ting.
Det er ikke nemt at lede efter et svar hvis man ikke kender spørgsmålet

Ja sørme så...det virker

Tak til Claus og Gevaldi

MVH Peter C:\

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-09-04 09:20

Gevaldi wrote:

> Gør det og sæt den så til en størrelse på ca.
> 30 - 40 MB og du vil have løst problemet.

Nu har der været to forskellige bud på størrelsen, så jeg vil også lige
komme med et bud. Prøv dig evt. frem med mindre og mindre størrelser,
indtil problemet ikke genopstår. Det er forskelligt fra computer til
computer, hvor smertegrænsen for cacheen ligger. Jeg kender en, som
måtte helt ned på 5 MB før Internet Explorer begyndte at opføre sig
ordentligt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen