MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Firewall i XP SP2
Fra : .Kody

Dato : 08-09-04 08:13

Hejsa

Ja så fik jeg også installeret SP2 DK på XP pro.

Jeg har i forvejen en firewall, nemlig Zonealarm Pro.
Ville i turde skrotte den til fordel for den der er i XP ?

..Kody

Fra : Peter Jensen

Dato : 08-09-04 08:19

".Kody" <mgs@email.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har i forvejen en firewall, nemlig Zonealarm Pro.
> Ville i turde skrotte den til fordel for den der er i XP ?

Det er et temperements spørgsmål tror jeg.
Nu har jeg ikke haft tid til at rode ret meget
med firewallen i SP2 men det eneste jeg lige
kan se skulle tale imod er at den ikke er ligeså
meddelsom mht. logs og andet som andre
software firewalls. men derudover er den nem
at konfigurere og popper frem når et nyt program
vil på nettet. Jeg kan ikke se noget til hinder for at
bruge den istedet - ikke indtil videre i hvert fald.
2 stk. skal du ikke køre med i hvert fald - det bliver
ikke til at overskue
--
Peter J

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-09-04 09:16

Peter Jensen wrote:

> men derudover er den nem at konfigurere og popper frem når et nyt program
> vil på nettet.

Er det en helt ny firewall? Jeg troede kun, at den nu blev slået til som
standard, men at det var den samme firewall. Og som jeg havde forstået
det, så stoppede den gamle udelukkende trafik udefra, og ikke trafik
indefra.

Er jeg helt galt på den?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-09-04 13:23

Kim Ludvigsen skrev:

> Er det en helt ny firewall?

Den er udbygget lidt, men den ligner sig selv. Nu er den så bare
koblet til som standard, har fået sit eget ikon i kontrolpanelet
og et 'Sikkerhedscenter' til at holde øje med, om den kører eller
ej.

> Og som jeg havde forstået det, så stoppede den gamle
> udelukkende trafik udefra, og ikke trafik indefra.

Det gælder også for den i SP2.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Martin K. R.

Dato : 08-09-04 08:25

".Kody" <mgs@email.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Ja så fik jeg også installeret SP2 DK på XP pro.
>
> Jeg har i forvejen en firewall, nemlig Zonealarm Pro.
> Ville i turde skrotte den til fordel for den der er i XP ?

Jeg kører med Zonealarm (ikke Pro), og den har jeg tænkt mig at beholde. Jeg
lagde i øvrigt mærke til at SP2 korrekt identificerede Zonealarm ved
installationen og derefter undlod at enable MS egen firewall

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-04 09:43

Ja, det der sikkerhedscenter er nu slet ikke så tosset..

Mvh. Finn

Fra : .Kody

Dato : 08-09-04 09:47

"Finn Holbek" <fholbek"skrivsnabela"tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, det der sikkerhedscenter er nu slet ikke så tosset..

Nej, men jeg synes bare der er for lidt muligheder for selv at lave
ændringer.

..Kody

Fra : Snuden

Dato : 08-09-04 19:23

On Wed, 8 Sep 2004 09:25:26 +0200, "Martin K. R."
<mr@fjerndette-get2net.dk> wrote:

> [...]
>lagde i øvrigt mærke til at SP2 korrekt identificerede Zonealarm ved
>installationen og derefter undlod at enable MS egen firewall

Samme her (Tiny Personal Firewall v. 5.et-eller-andet). Til gengæld er
SP2 rimelig forvirret over mit AV-program. Den kan godt se der er et -
men ikke se om det kører eller ej (det gør det - Kaspersky AV v.
4.5.0.9x)
--
Snuden

Fra : Henning Lund

Dato : 08-09-04 19:41

Snuden skrev:
> Til gengæld er SP2 rimelig forvirret over mit AV-program. Den kan godt
> se der er et -
> men ikke se om det kører eller ej (det gør det - Kaspersky AV v.
> 4.5.0.9x)

Det samme her, men mon ikke det er fordi XP´s tjek program er startet op
før KAV er helt på mærkerne?
Noget mere drabeligt er at mit OE Quotefix er ude af trit, den skifter
ikke farver her i beskederne, og de små smiley´s er osse væk, det samme
er billeder jeg modtager i mails.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : Edmund

Dato : 09-09-04 02:06

Snuden skrev:

> [...]
> SP2 rimelig forvirret over mit AV-program. Den kan godt se der er et -
> men ikke se om det kører eller ej (det gør det - Kaspersky AV v.

Jeg har Norman virus control, og XP siger den ikke kører, selv om det
kun er On access scanner jeg har deaktiveret i Norman.

Jeg har Tiny Personal Firewall, den kan XP ikke genkende

--
Mvh Edmund

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-09-04 03:49

Så kører den jo heller ikke med mindre du manuelt starter en scanning.

Fra : Edmund

Dato : 10-09-04 03:57

Jens Peter Karlsen skrev:

> Så kører den jo heller ikke med mindre du manuelt starter en scanning.

Den scanner jo emails

--
Mvh Edmund

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-09-04 01:32

Det ville være bedre hvis du gjorde det omvendt. on access scanneren
vil jo alligevel scanne hvad der er vedhæftet i mail i samme øjeblik
du gemte en attachment eller forsøgte at køre den.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-09-04 20:47

Snuden skrev:

> Den kan godt se der er et - men ikke se om det kører eller ej
> (det gør det - Kaspersky AV v. 4.5.0.9x)

Det virker fint med KAV Personal 5.0.121 her.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/sp2/sc_all_on.png>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Sven

Dato : 08-09-04 21:22

..Kody wrote:
> [...]
>
> Jeg har i forvejen en firewall, nemlig Zonealarm Pro.
> Ville i turde skrotte den til fordel for den der er i XP ?

Ja, jeg ved ikke rigtig. Jeg kørte tidligere med Outpost firewall og var/er
godt tilfreds med den, men ved ikke ret meget om denne nye firewall.
Den gav umiddelbart Totalcommander ov til at gå på nettet, hvilket jeg ikke
bryder mig om. Hvordan ved den, at dette program skal have lov til at bruge
FTP?

Jeg er lidt spændt på, hvormange af mine programmer der ikke vil kunne køre
med SP2, man hører jo så meget, men indtil videre er jeg ikke stødt på
noget, udover denne XP-firewall måske er lidt for flink. Hvordan sætter man
den op til at fange de programmer der vil på nettet fra ens egen PC? Det gør
ZA og Outpost jo default.

Sven

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-09-04 22:27

Sven skrev:

> Hvordan sætter man den op til at fange de programmer der vil
> på nettet fra ens egen PC? Det gør ZA og Outpost jo default.

Det kan du ikke med den indbyggede firewall. Den holder kun
øje med forbindelsesforsøg udefra og ind. Ikke indefra og ud.
Den blokerer som standard for alt indgående trafik og det er
så brugerens egen opgave at konfigurere den til at acceptere
visse former for indgående trafik, hvis der er behov for det.

<http://support.microsoft.com/?kbid=843090>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Sven

Dato : 09-09-04 02:06

Thomas G. Madsen wrote:

> [...]
> så brugerens egen opgave at konfigurere den til at acceptere
> visse former for indgående trafik, hvis der er behov for det.

Ups! Tilbage til Outpost så. Forhåbentligt kan den køre sammen med WinXP
SP2.

Sven