MS Windows
briani 27239
OE problem efter SP2 installation...
Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 07-09-04 22:38

Hey...

Jeg installerede den danske version af SP2 på min WinXP Pro i dag. Det hele
lader til at køre ganske udemærket. Der er ting der er blevet lavet lidt om.
Bl.a. var det program jeg plejer at se billeder med (WinXP standard viewer)
disablet og et andet valgt?! Lidt frækt. Det er dog rettet tilbage og kører
nu som før.

Dog har jeg fået et meget kedeligt problem mht. OE. Jeg var lidt i tvivl om
det hørte til i OE gruppen eller her, men da det opstod efter SP2, synes jeg
det må være her.

Problemet i sig selv går ud på, at hver gang jeg læser diverse newsgroups,
og der bliver postet et link, kan det ikke åbnes blot ved at klikke på det.
Det resulterer i en "Siden kan ikke vises" fejl i IE. Det betyder at jeg
skal cut n paste linket over i IE eller Mozilla FireFox hvis jeg har lyst
til at se hvad det er for noget. Det er meget besværligt og meget generende.
Hvordan får jeg det til at virke som det gjorde før?

På forhånd tak...

--
Mvh/Martin K
3 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : J E

Dato : 07-09-04 22:49

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> wrote in
news:413e2a30$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:noget der ligner dette

> [...]
> hvis jeg har lyst til at se hvad det er for noget. Det er meget
> besværligt og meget generende. Hvordan får jeg det til at virke som det

Det løb jeg også ind i i juli måned - møj irriterende. Problemet
kom efter den sikkerhedsopdatering der kom vist den 14. juli.
Jeg afinstallerede den og springer den over ved opdateringer,
da det er rigtig træls. Hvis du i IE trykker "stop" står
adressen der og du kan så trykke på "gå til" så virker det.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-09-04 00:23

Martin Kirschmeyer skrev:

> [...]
> newsgroups, og der bliver postet et link, kan det ikke åbnes
> blot ved at klikke på det. Det resulterer i en "Siden kan ikke

Måske kan det have noget med fejl i filtypen 'URL:HyperText
Transfer Protocol' at gøre. Prøv at smide nedenstående link over
i din browser.

http://www.google.com/groups?&as_umsgid=Xns92FB1625C6BE.thomas@madsen.tdcadsl.dk

--
Hilsen
Madsen

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 08-09-04 16:30

Thomas G. Madsen wrote:
> Måske kan det have noget med fejl i filtypen 'URL:HyperText
> Transfer Protocol' at gøre. Prøv at smide nedenstående link over
> [...]

Hey Madsen...

Jeg har prøvet at gøre præcis som du beskriver, men jeg får stadig en Syntax
fejl Jeg har også sat mine DDE parametre præcis som dine... men uden
held!

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 08-09-04 16:41

Martin Kirschmeyer wrote:
> Jeg har prøvet at gøre præcis som du beskriver, men jeg får stadig en
> Syntax fejl Jeg har også sat mine DDE parametre præcis som
> dine... men uden held!

Nu har jeg prøvet at sætte min standard browser til Mozilla FireFox. Men OE
er da ligeglad, dern åbner i IE alligevel - eller dvs. den åbner ikke noget,
det er det der er problemet

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 08-09-04 16:55

Martin Kirschmeyer wrote:
> Nu har jeg prøvet at sætte min standard browser til Mozilla FireFox. Men OE
> er da ligeglad, dern åbner i IE alligevel - eller dvs. den åbner ikke noget,
> det er det der er problemet

Nu har jeg så lige prøvet med Mozilla Thunderbird som Newsreader. Her
kan den sagtens åbne i både IE og Mozilla FireFox. Så problemet må ligge
i OE...

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 08-09-04 17:04

Martin Kirschmeyer wrote:
> Nu har jeg så lige prøvet med Mozilla Thunderbird som Newsreader. Her
> kan den sagtens åbne i både IE og Mozilla FireFox. Så problemet må
> ligge i OE...

Nå - nu har jeg sq fået det til at virke. Jeg fjernede de 2 hakker under
Funktioner > Indstillinger > Sikkerhed:
- "Tillad ikke, at vedhæftede filer, der muligvis kan indeholde virus,
gemmes og åbnes"
- "Bloker billeder og andet eksternt indhold i html-e-mail"

Det lader til at virke... Men om det udelukkende er det, eller om det er
kombineret med dit trick med URL'en under filhåndtering skal jeg ikke kunne
sige...

I alle tilfælde skal du have tak for hjælpen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-09-04 20:48

Martin Kirschmeyer skrev:

> Nå - nu har jeg sq fået det til at virke. Jeg fjernede de 2
> hakker under Funktioner > Indstillinger > Sikkerhed:

Det undrer mig at det skulle have noget med sagen at gøre, men
når bare det virker, så er det vel ikke så ringe endda. :)

--
Hilsen
Madsen