MS Windows
briani 27239
Systemgendannelse antivirus
Fra : Else Holm

Dato : 07-09-04 17:01

Hej NG
Jeg ændrede nogle ting vedr, skærmopløsning og do.-indstillinger, som
jeg ikke kunne få ført tilbage igen, så jeg kørte en systemgendannelse
fra et punkt i går. Det virkede for skærmens vedkommende, men min
Norton virker ikke mere.
Har det noget med hinanden at gøre? - og er der en mulighed for at få
Norton til at køre igen. Jeg kan ikke enable den eller bruge den til
at scanne med.

Hvis Norton ikke kan komme op at stå igen, beder jeg om et forslag til
et andet - gratis - av-program.

--
Else

Fra : Hans Houmøller

Dato : 05-09-04 17:12

Har du ikke mulighed for at geninstallere din Norton?
) Hans

Fra : Else Holm

Dato : 07-09-04 18:01

"Hans Houmøller" <hanshoumoller@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Har du ikke mulighed for at geninstallere din Norton?
> ) Hans

Jo, men jeg skal snart til at betale for en ny periode, så .... hvis
jeg alligevel skal geninstallere, så ku' jeg lige så godt få fat på en
anden!

Ved du - eller en anden - om man skal slå sit antivirusprogram og sin
firewall fra, inden man anvender systemgendannelse? Hvis jeg skulle
vove mig ud i forsøget en anden gang, vil jeg da gerne undgå lignende
skader!

--
Else

Fra : Hans Houmøller

Dato : 07-09-04 23:04

Jeg mener da bestemt at du kan deaktivere Norton nden du lukker ned og laver
gendannelse. Check Nortons kommandoer.
) Hans

Fra : John

Dato : 07-09-04 17:25

"Else Holm" skrev i en meddelelse

> jeg kørte en systemgendannelse fra et punkt i går. Det virkede for
skærmens vedkommende,
> men min Norton virker ikke mere. Er der en mulighed for at få Norton til
at køre igen.

Total sletning og gen-installation af Norton burde kunne klare problemet

> Hvis Norton ikke kan komme op at stå igen, beder jeg om et forslag til et
andet - gratis - av-program.

Grisoft's AVG 6 regnes af mange, blandt andet undertegnede, for at være
blandt de bedste gratis av-programmer:
http://majorgeeks.com/download.php?det=886

Du burde måske også lige kigge forbi windows-update og hente alle kritiske
opdateringer:
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp

Mvh John

Fra : Else Holm

Dato : 07-09-04 18:06

> [...]
> http://majorgeeks.com/download.php?det=886
>
> Du burde måske også lige kigge forbi windows-update og hente alle

Tak for svaret - jeg prøver med det nye program - og opdateringer har
jeg hentet hen ad vejen, så det skulle ikke kunne være problemet!

--
Else

Fra : John

Dato : 07-09-04 20:31

"Else Holm" skrev i en meddelelse

> opdateringer har jeg hentet hen ad vejen
Det er da vist meget længe siden. Måske en side-vej...? :))

Din: Microsoft Outlook Express 6.00.2741.2600
Min: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1437
Windows update: http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp

> så det skulle ikke kunne være problemet!
Næh, sikkert ikke, men en ikke-opdateret Windows er jo som bekendt yderst
sårbar overfor 'snavs'.

Held og lykke med AVG! Mvh John

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-09-04 22:02

> Held og lykke med AVG! Mvh John

Enig, men den bør hentes via grisofts hjemmeside, idet man alligevel skal
registrere sig med navn og email adresse for at få oplyst en licenskode.
Derudover får man så en adresse hvor man kan downloade programmet.

Kurt

Fra : John

Dato : 07-09-04 23:00

"Kurt B. Andersen" skrev i en meddelelse

> den bør hentes via grisofts hjemmeside, idet man alligevel skal
> registrere sig med navn og email adresse for at få oplyst en licenskode.

Rigtigt Kurt, men hvor du downloader fra er noget så inderligt ligegyldigt!
Nøgle-problemet klares under installation med 'get key' eller noget
lignende. Det kører let og aldeles problemfrit.

Samtidig er Majorgeeks oftest hurtigere og langt mere overskuelig, end
diverse hjemmesider. Som regel med de nyeste program-versioner, og tit før
de overhovedet er tilgængelige på de respektive hjemmesider.

Mvh John