MS Windows
briani 27239
XP Installationsproblem
Fra : Torben V

Dato : 07-09-04 09:48

Jeg har fået et problem som jeg håber at kunne finde hjælp til at løse
herinde!
Jeg har anskaffet mig en sata-harddisk, som skal køre mit XP for fremtiden,
og jeg har også fået den installeret så det er ikke der problemet ligger.
Jeg har også kørt en win xp install og fået lagt XP på mit sata drev, men nu
har jeg jo så 2 versioner af XP liggende på hvert sit drev:
C-drevet = det "gamle" XP
D-drevet = det nye på SATA-disken
Ved opstart kan jeg så vælge mellem XP eller XP, ikk just det smarteste.
Jeg vil så også gerne have den nye XP til at være mit C-drev, men XP vil
ikke lade mig ændre drev-bogstavet på C-drevet med begrundelsen at det ikke
er muligt at ændre system drevets bogstav - selv om jeg booter systemet op
på D-drevet...
Jeg har forsøgt at køre endnu en installation af XP for at slette
C-partitionen, men det vil systemet heller ikke lade mig gøre - der ligger
midlertidige filer som skal bruges af installationen...
HJÆLP - hvad pokker gør jeg for at gøre mit system normalt og optimalt
igen???

Mvh
Torben

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 07-09-04 10:37

"Torben V" <torvar_FJERN_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> midlertidige filer som skal bruges af installationen...
> HJÆLP - hvad pokker gør jeg for at gøre mit system normalt og optimalt

Hvis ikke du skal bruge nogen data fra din "gamle" hd kan du

1. Slå din sata fra og brug windows inst. til at slette partitionen på din
"gamle" hd.
2. sæt sata disken til igen
3. Brug link [1] til at rette dit drevbogstav på din sata disk

[1] http://www.petri.co.il/change_system_drive_letter_in_windows_xp.htm

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk