MS Windows
briani 27239
Nu er SP2 til xp udkommet på dansk
Fra : Poul Johannsen

Dato : 06-09-04 20:44

Fra : Morten Bowman

Dato : 06-09-04 21:46

On 06 Sep 2004 19:43:37 GMT, Poul Johannsen <poul_jo@5MFGDadslhome.dk> (slet

Fra : Allan / Kolding

Dato : 06-09-04 22:30
Fra : Søren

Dato : 07-09-04 05:25

Fra : Gnistn

Dato : 07-09-04 14:34

--
Venlig hilsen
Gnistn

Fra : Peter Loumann

Dato : 06-09-04 22:46

slet 5MFGD skrev:

><http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=049C9DBE-3B8E-4F30-8245-9E368D3CDB5A>

Sandelig!

Tog chancen og kørte den som simpel opdatering. Foreløbig kan jeg ikke
se nogen katastoffer. Windåzen virker sågar noget hurtigere efter, men
det kan vel ikke passe ...

http://huse-i-naestved.dk

Fra : emj

Dato : 06-09-04 23:52

On Mon, 06 Sep 2004 23:46:14 +0200, Peter Loumann <me@privacy.net>
wrote:

>Foreløbig kan jeg ikke
>se nogen katastoffer.

Jeg er nu noget bekymret for at få spoleret min velkørende XP unødigt,
så mon ikke, at det vil være smart at lade dig være prøveklud
Hilsen emj

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 07-09-04 02:03

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er nu noget bekymret for at få spoleret min velkørende XP unødigt,
> så mon ikke, at det vil være smart at lade dig være prøveklud
> Hilsen emj

Vent lidt, der kommer en "lightudgave" til private brugere

/Ole

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 07-09-04 02:06

> Vent lidt, der kommer en "lightudgave" til private brugere
>
> /Ole

Men ok, jeg er ved at hente den..... kunne ikke lige ven, og der er sgu hul
igennem på serveren. ca. 120kb/s på en 1mB linie, må da være ok.

/Ole, der siger til, når den er installeret

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-09-04 05:34

"/Ole (6000)" <ole_ryoFJERN@DETTEstofanetHER.dk> wrote in message

> Men ok, jeg er ved at hente den..... kunne ikke lige ven, og der er sgu
> hul
> igennem på serveren. ca. 120kb/s på en 1mB linie, må da være ok.

Ja Microsoft servere giver sku altid god ydelse.. jeg har i hvertfald aldrig
opleveret mindre end fuld båndbredde som man kan hive via adsl.

Fra : emj

Dato : 07-09-04 10:03

On Tue, 7 Sep 2004 03:03:21 +0200, "/Ole \(6000\)"
<ole_ryoFJERN@DETTEstofanetHER.dk> wrote:

>Vent lidt, der kommer en "lightudgave" til private brugere

Hvad mener du med det?
Kommer der en udgave til både Pro og Home?
Hilsen emj

Fra : Richard Thune

Dato : 07-09-04 10:48

emj wrote:

> Hvad mener du med det?
> Kommer der en udgave til både Pro og Home?
> Hilsen emj

Det er en misforståelse, microsoft skriver at hvis du venter til den er på
windows update så vil der kun blive hentet de opdateringer du ikke allerede
har.
Hvis du henter den store pakke for proffesionelle så må du jo også downloade
alle de rettelser du allerede har på din maskine.
RT

Fra : Morten Bowman

Dato : 07-09-04 09:06

On Tue, 07 Sep 2004 00:51:33 +0200, emj <emjnospam@stofanet.dk> wrote:

>Jeg er nu noget bekymret for at få spoleret min velkørende XP unødigt,
>så mon ikke, at det vil være smart at lade dig være prøveklud

Jeg prøvede også lige at opdatere for at se hvad der skete. Min dvd-rom og
cd-brænder + min usb disk er væk!!
Nå vil nu alligevel lave en clean intall senere i dag

--
Morten Bowman
newssnabelabowmanpunktumdk

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 07-09-04 09:58

Morten Bowman (newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid) skrev følgende:

> Jeg prøvede også lige at opdatere for at se hvad der skete. Min
> dvd-rom og cd-brænder + min usb disk er væk!!

Så kan du lære det

Her forløb det dog godt ...

--
Peter Thomas Fischer
http://www.fischer.as & http://www.humlebæk.dk

Fra : Sørensen

Dato : 07-09-04 11:36

Hvis man nu alligevel står for at skulle formattere, geninstallere osv., er
det så ikke den store version, som der linkes til, man smarteligen bør
downloade og lægge klar på en cd el. andet drev el lign.?
Eller er det også et overkill, hvis det er til Home?
preben

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-04 12:41

"Sørensen" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> downloade og lægge klar på en cd el. andet drev el lign.?
> Eller er det også et overkill, hvis det er til Home?

Her kører det godt og stabilt. Som om min Home blev noget hurtigere, og så
må man da sige der er blevet gjort en del ud af sikkerheden. Det bedste er
dog at det funker fint med mit musikprogram (Logic Platinum).

/Finn

Fra : emj

Dato : 07-09-04 13:35

On Tue, 7 Sep 2004 12:36:10 +0200, "Sørensen" <remove_pbs@adslhome.dk>
wrote:

> [...]
>downloade og lægge klar på en cd el. andet drev el lign.?
>Eller er det også et overkill, hvis det er til Home?

Du kan bestille den gratis på CD hos MS
Hilsen emj

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-09-04 03:02

Men først i næste uge.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-09-04 03:08

Jo, ellers ville du først igennem SP1 hvis du tog det fra WU. Det er
lige meget om det er til home eller pro.

Fra : Morten Bowman

Dato : 07-09-04 13:14

On Tue, 7 Sep 2004 10:58:16 +0200, Fischer & Døssing
<tmp@REMOVETHISfischer.as> wrote:

>Så kan du lære det
>
>Her forløb det dog godt ...

Lige lavet en slipstreamet cd og formatteret + installeret.
Ser fint og stabilt ud. Ingen probs med mine proggies

Fra : Peter Loumann

Dato : 07-09-04 21:35

Peter Loumann skrev:

>Foreløbig kan jeg ikke se nogen katastoffer.

Det kan jeg stadig ikke, altså se katastrofer (med ét f), men dog en
ting der irriterer og måske også foruroliger:

Jeg plejer at bruge

Egenskaber for Skærm | Udseende| Layouttypen Windows klassisk

og det plejer windåzen at huske. Men efter opdateringen med SP2 er den
skiftet til

Windows XP-layout

ved hver boot, og jeg må ændre det tilbage manuelt.

Nogen der har et bud på det problem?

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-09-04 23:34

"Peter Loumann" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> skiftet til
>
> Windows XP-layout
>
> ved hver boot, og jeg må ændre det tilbage manuelt.

Jeg har netop installeret opdateringen, og ovenstående er ikke et problem
hos mig. Jeg kan skifte som jeg vil og efter genstart husker den
indstillingen, så det er åbenbart ikke en generel fejl.

Kurt

Fra : Morten Bowman

Dato : 08-09-04 07:55

On Wed, 8 Sep 2004 00:33:41 +0200, "Kurt B. Andersen"
<kurtnospam@portalen.no> wrote:

> [...]
>hos mig. Jeg kan skifte som jeg vil og efter genstart husker den
>indstillingen, så det er åbenbart ikke en generel fejl.

Heller ingen probs her.

Fra : Peter Loumann

Dato : 08-09-04 08:26

Morten Bowman skrev:

>Heller ingen probs her.

Hulk! Hvad gør jeg mon ved det?

http://huse-i-naestved.dk

Fra : NikonPro.dk

Dato : 08-09-04 08:26

Poul Johannsen (slet 5MFGD) wrote:
> Hej NG

> [...]

Jeg har problemer med brug af brev papir i OE og har spurgt om det i
nyhedsgruppen software.mail+news.Outlook Express
Beklager men jeg har ikke kunnet få sat det rigtige link ind til det
(hvordan gør man det)

Bjarne

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-09-04 09:16

"NikonPro.dk" <mail"fjern-dette"@NikonPro.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nyhedsgruppen software.mail+news.Outlook Express
> Beklager men jeg har ikke kunnet få sat det rigtige link ind til det

news:413ddcec$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk er dit spørgsmål i OE
gruppen.
Inde i OE gruppen kan du spørge hvordan du linker
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : NikonPro.dk

Dato : 08-09-04 10:02

Ivan V. Klattrup wrote:

> news:413ddcec$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk er dit spørgsmål i
> OE gruppen.
> Inde i OE gruppen kan du spørge hvordan du linker

Tak for hjælpen

Bjarne

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 08-09-04 10:11

Se lige her:

http://www.jp.dk/itogc/artikel:aid=2605692/

Fra : NikonPro.dk

Dato : 08-09-04 10:26

Lars Holm Thomsen wrote:

> Se lige her:
>
> http://www.jp.dk/itogc/artikel:aid=2605692/

Jeg har set den artikel. Der er ingen form for spyware eller lignende. Vore
computere kontrolleres jævnligt for den slags og holdes fuldt opdateret også
med Spybot S&D.

Jeg kan bare ikke finde ud af hvad der driller ved brug af brevpapir. Prøv
at følge tråden i OE gruppen

Bjarne

Fra : SpookiePower

Dato : 09-09-04 21:49

Er det ikke Netværksudgaven eller kan den også bruge til den alm WinXP pro
dansk ?

Fra : Poul Erik

Dato : 09-09-04 22:25

On Thu, 9 Sep 2004 22:49:16 +0200, "SpookiePower"
<boxjunk2600@hotmail.com> wrote:

>Er det ikke Netværksudgaven eller kan den også bruge til den alm WinXP pro
>dansk ?

Jo og Ja.

Fra : Palle

Dato : 09-09-04 22:50

"SpookiePower" <boxjunk2600@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er det ikke Netværksudgaven eller kan den også bruge til den alm WinXP pro
> dansk ?

Hvad mener du. Findes der også en ualmindelig WinXP Pro?

Fra : Sørensen

Dato : 09-09-04 23:29

En lang tråd med en masse snak - men er der nogen der ved, hvornår sp2 til
Home, dansk, kommer, sådan helt faktuelt?

sørensen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-09-04 23:39

Sørensen skrev:

> En lang tråd med en masse snak - men er der nogen der ved,
> hvornår sp2 til Home, dansk, kommer, sådan helt faktuelt?

Du har vist ikke læst tråden godt nok.
<news:413cd6ef$0$13819$ba624c82@nntp05.dk.telia.net> og

--
Hilsen
Madsen

Fra : Sørensen

Dato : 10-09-04 10:38

> Du har vist ikke læst tråden godt nok.
> <news:413cd6ef$0$13819$ba624c82@nntp05.dk.telia.net> og

"Netværksinstallationspakke til Windows XP Service Pack 2 til it-teknikere
og udviklere"...det er altså ikke mig. Jeg er hverken it-.tekniker,
udvikler, eller har behov for en netværksinstallationspakke. Jeg skal bare
have en helt normal version af sp2 på dansk til min Home version.
Der må vel være en eller anden forskel, siden den betegnes med ovenstående i
citationstegn..?! Eller hvad?
Der må vel også være en grund til at den ikke er lagt ud i windows update
endnu - kunne tyde på, at den version til alm. dødelige ikke er helt færdig
endnu.
hilsen pSørensen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-09-04 12:18

Sørensen skrev:

> Der må vel være en eller anden forskel, siden den betegnes med
> ovenstående i citationstegn..?! Eller hvad?

Det er bare en fuld version, som kan bruges til f.eks. at lave
en CD hvor den er integreret, som nævnt andet sted i tråden
eller til at installere på mange computere, hvor det ville være
for besværligt at gå ind på Windows Update på hver enkelt for
at få dem opdateret. Det kunne f.eks. være i et klasseværelse
eller noget i den stil.

> Der må vel også være en grund til at den ikke er lagt ud i
> windows update endnu - kunne tyde på, at den version til alm.
> dødelige ikke er helt færdig endnu.

Den på Windows Update kan du ikke bare hente og installere på
et senere tidspunkt, men når installationen er færdig, sidder
du tilbage med den samme Windows, som hvis du havde hentet den
fulde netværksinstallation.

--
Hilsen
Madsen