MS Windows
briani 27239
Deep freeze
Fra : IcEmAn

Dato : 06-09-04 18:12

Hejza!

Jeg har installeret programmet Deep Freeze Standard Evaluation fra
www.faronics.com

Problemet er at jeg ikke kan få det afinstalleret igen, da jeg har frosset
min
computer sådan at alt er som før efter en genstart. Så jeg kan ikke
installere
nye programmer eller noget??!

Nogen der kan hjælpe??

--
Mvh / Best Regards
Ice!

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 06-09-04 18:29

On Mon, 6 Sep 2004 19:11:59 +0200, "IcEmAn"
<petersenk2004REMOVE@THIShotmail.com> wrote:

> [...]
>min
>computer sådan at alt er som før efter en genstart. Så jeg kan ikke

Kan du ikke logge på Deep Freeze? (Shift + Dobbeltklik på ikonen i
System Tray hhv. Ctrl + Shift + Alt +F6)

Hvis du kan logge på, så vælg Boot Control og sæt checkmærke ved Boot
Thawed. Klik OK. Ved næste restart af maskinen vil Deep Freeze være
deaktiveret.

Se evt. vejledningen her, hvis du ikke har den i forvejen:

http://www.faronics.com/doc/DF5Std_Manual.pdf

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : IcEmAn

Dato : 07-09-04 13:58

"Gert Søgaard Jensen" <nospamto@gert-soegaard-jensen.dk> skrev i en
meddelelse news:r87pj0pca8b5f5hpm82lj274fjtr4fi4nj@4ax.com...

> [...]
> deaktiveret.
>
> Se evt. vejledningen her, hvis du ikke har den i forvejen:

Hej igen!

Der er ikke noget ikon i system tray, det har været der, men er forsvundet
igen??

Så kan ikke lave noget som helst...

--
Mvh / Best Regards
Ice!

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 07-09-04 16:40

[klip - forhistorie]

Virker Ctrl + Shift + Alt +F6 ikke?

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : IcEmAn

Dato : 07-09-04 16:45

"Gert Søgaard Jensen" <nospamto@gert-soegaard-jensen.dk> skrev i en
meddelelse news:relrj0pgrtkcb8ol627asp5tp6bo3dl80c@4ax.com...
> On Tue, 7 Sep 2004 14:57:49 +0200, "IcEmAn"
> <petersenk2004REMOVE@THIShotmail.com> wrote:
>
> [klip - forhistorie]

> Virker Ctrl + Shift + Alt +F6 ikke?

Nej, det virker ikke.

Hvad gør jeg så??

--
Mvh / Best Regards
Ice!

Fra : Ole Helms

Dato : 07-09-04 17:10

On Tue, 7 Sep 2004 17:45:19 +0200, "IcEmAn"
<petersenk2004REMOVE@THIShotmail.com> svarede på spørgsmålet "Virker
Ctrl + Shift + Alt +F6 ikke?" :
>Nej, det virker ikke.
>
>Hvad gør jeg så??

Så er der kun én ting at gøre: At hente og afvikle delpart.exe. Den
sletter hele partitionen. Du må så installere system og programmer
forfra. Jeg har selv været turen igennem og bruger ikke mere
DeepFreeze.
OT: Er der en særlig grund til, at du kalder dig IcEmAn?

--
Venligst
Ole Helms

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 07-09-04 20:01

On Tue, 7 Sep 2004 17:45:19 +0200, "IcEmAn"
<petersenk2004REMOVE@THIShotmail.com> wrote:

[klip]

>Nej, det virker ikke.
>
>Hvad gør jeg så??

Som Ole Helms skriver, ser det ud til, at der kun er den hårde (og
sure) vej tilbage

Jeg har foretaget en prøveinstallation af Deep Freeze 5 Standard på
min Win2000-maskine (efter at først at have lavet en Ghost-backup af
boot-drevet!) og eksperimenteret lidt.

Deep Freeze starter tilsyneladende som en service, DF5Serv, og denne
kan ikke stoppes.

Selv om man sætter servicen til deaktiveret, starter den alligevel ved
næste boot.

Hvis man deaktiverer servicen i hardwareprofilen, kan PC,en slet ikke
starte.

Man må jo nok sige, at Deep Freeze er (måske lidt for) effektiv

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : IcEmAn

Dato : 07-09-04 21:00

"Gert Søgaard Jensen" <nospamto@gert-soegaard-jensen.dk> skrev i en
meddelelse news:1ovrj0pcb2q4uhvgnr84g094s038tltqt3@4ax.com...
> [...]
> starte.
>
> Man må jo nok sige, at Deep Freeze er (måske lidt for) effektiv

Det var jo lidt træls! For så skal man til at brænde backups over på cd'er,

ØV bøv! Så er jeg færdig med at bruge det program. Det er helt sikkert!

--
Mvh / Best Regards
Ice!

PS. Til Ole!

Nej, der er ikke en speciel grund. Et
eller andet skal man hedde og hader
mit normale navn. Nok derfor.

Mvh Kasper

Fra : Jon Klose Larsen

Dato : 14-09-04 18:42

Du skal køre installationsprogrammet igen, men vælge at afinstallere istedet
for at installere.

Jeg har netop investeret i det fulde program, til brug i en ungdomsklub, og
det har allerede sparet mig for mange timers arbejde, med at reetablere
maskiner, som de unge ikke kan lade være med at pille ved.

Jon