Angående spillegal søn
Fra : Svend Aage Nielsen

Dato : 06-09-04 18:24

Kan man gøre noget så man ikke kan komme til at spille counter strike på ens
computer, men resten af internet må gerne virke , er der nogle adresser der
kan spærres, eller hvad gør man. Det skal være sådan at det kan til og
frakobles

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 06-09-04 18:50

On Mon, 6 Sep 2004 19:24:23 +0200, "Svend Aage Nielsen"
<SvendAage@postbilen.dk> wrote:

> [...]
> er der nogle adresser der kan spærres, eller hvad gør man. Det
> skal være sådan at det kan til og frakobles

Det afhænger af dit setup. Hvis du fx har en router, kan man
lukke for den port, Counter-Strike (default) bruger. Hvad er dit
setup?

-A

Fra : TGD

Dato : 06-09-04 20:29

"Svend Aage Nielsen" <SvendAage@postbilen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> kan spærres, eller hvad gør man. Det skal være sådan at det kan til og

Du kan evt. sætte en Software Firewall op i flere af dem kan du bestemme
hvilket programmer der må komme på nettet, og firewallen kan låses med et
password så der ikke kan ændres i setup.

Hvis du har Win XP kan du oprette en brugerprofil til den spillegale, så
firewallen ikke genere dig, ellers er den effektiveste måde den Asbjørn H
beskriver.

Fra : Peter Larsen

Dato : 06-09-04 22:54

TGD wrote:

> Du kan evt. sætte en Software Firewall op i flere af dem kan du
> bestemme hvilket programmer der må komme på nettet, og firewallen kan
> låses med et password så der ikke kan ændres i setup.

ctrl-alt-delete .. select.. kill..

hvor lang tid tror du knægten er om at finde ud af det?

Svend: Hvor gammel er din søn, hvis jeg må være så fri at spørger..

For du kan lave tekniske begrænsninger som du nu har lyst.. Jeg tror
ikke det hjælper dig en disse for at være ærlig.. Der er kun en teknisk
begrænsning der hjælper, og det er at klippe kablet..

--
regards, Peter Larsen

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 07-09-04 08:26

> ctrl-alt-delete .. select.. kill..
>
> hvor lang tid tror du knægten er om at finde ud af det?

Det er ikke alle softwarefirewalls som er så nemme at skyde ned.

> [...]
> ikke det hjælper dig en disse for at være ærlig.. Der er kun en teknisk
> begrænsning der hjælper, og det er at klippe kablet..

En routerbox er heller ikke nem at snyde sig igennem. Det kan lade sig gøre,
men kræver normalt at man har adgang til en computer på den anden side, så
man kan lave en tunnel via port 80 eller lignende. Det er ikke alle der
kan/gider gøre det.

Niels Dybdahl

Fra : Peter Larsen

Dato : 09-09-04 07:53

Niels Dybdahl wrote:

> [...]
> gøre, men kræver normalt at man har adgang til en computer på den
> anden side, så man kan lave en tunnel via port 80 eller lignende. Det

eller man kobler sig udenom..

--
regards, Peter Larsen

Fra : TGD

Dato : 07-09-04 18:25

"Peter Larsen" <mail@czar.dk> skrev i en meddelelse

> ctrl-alt-delete .. select.. kill..
>
> hvor lang tid tror du knægten er om at finde ud af det?

Så skal han være dygtig, er der "kode" på kan man ikke lige dræbe den.

Men nu er det jo hellere ikke statshemmeligeheder Svende Aa N. skal
beskytte.

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-04 21:52

> [...]

>kan spærres, eller hvad gør man. Det skal være sådan at det kan til og

Jeg har lige købt min første router/firewall, en "D-Link DI-624" som
jeg er godt tilfreds med. I denne kan du udelukke både applikationer
og porte, både totalt set eller i bestemte tidsrum. Du kan naturligvis
opsætte kodeord til routerens konfiguration, så det ikke umiddelbart
kan omgås.

Denne router kostede mig ca. 700kr, men der findes andre, også
billigere, som har samme funktionalitet (Linksys/3Com etc).

mvh /Snedker
---
http://dbconsult.dk

Fra : Lasse Jensen

Dato : 08-09-04 06:06

Svend Aage Nielsen wrote:

> [...]
> ens computer, men resten af internet må gerne virke , er der nogle
> adresser der kan spærres, eller hvad gør man. Det skal være sådan at det

Sæt et sløvere grafikkort i?

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Fra : Henrik Holm Jensen

Dato : 08-09-04 18:49

har du prøvet med samtale ?? ;) Det løser nogle gange problemerne...

--
Henrik

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 09-09-04 14:51

> [...]
der
> kan spærres, eller hvad gør man. Det skal være sådan at det kan til og

Inatallér en software firewall og bloker apllikationen hl.exe og/eller luk
de her porte:

UDP 1200
UDP 27000 to 27015 inclusive
TCP 27030 to 27039 inclusive

imho tror jeg ikke du stopper din knægt på den måde, så tag en snak med ham
istedet :)

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk

Fra : Coach [4130]

Dato : 09-09-04 16:52

Køb en router...Linksys BEFSR41 V3.

Der kan du lukke de porte du ønsker.

Routeren har password for at komme til konfigurations menuen, og hvis du
gi'r den et unikt password, finder han aldrig derind for at ændre den
lukkede port.

Koster 600,- hos TDCbutikken.
Den er "herre"nem at opsætte.

mvh
Bri@n

Fra : Preben Holm

Dato : 11-09-04 12:27

Svend Aage Nielsen wrote:
> [...]
> kan spærres, eller hvad gør man. Det skal være sådan at det kan til og

Som andre foreslår er en snak nok det bedste, for har din søn bare lidt
forstand ved han også godt hvordan han reset'er routeren og laver sin
egen opsætning

Mvh / Preben Holm