Batteri til PowerBook og RAM til iBook
Fra : Henrik Münster

Dato : 07-09-04 23:32

Jeg har skrevet om det før, men min TiBook trænger til nyt batteri. Jeg
er fristet til at købe det uoriginale hos OWC. Det bliver nok lige så
dyrt som et originalt, men det rummer 71 watt-timer mod 55,3 i det,
Apple sælger på Apple Store. Det originale til min 1 GHz TiBook var vist
på 61 watt-timer, men det kan man åbenbart ikke købe. Er der nogen, der
har gode eller dårlige erfaringer eller forslag til andre uoriginale
batterier til en TiBook?

<http://eshop.macsales.com/Catalog_Item.cfm?ID=7095&Item=NWTBAPT4800LI>

Når jeg alligevel skal have sendt noget fra USA, er det fristende at
købe noget RAM til vores nye iBook 14" 1,2 GHz. Vi har fået den med 512
MB, men kender en, der gerne vil aftage den 256 MB blok, vi har i den.
Jeg kan så købe en 512 MB blok for knap $100 excl. afgifter. Jeg ved
ikke, hvor stor forskel man kan mærke på at få 768 MB RAM i stedet for
512, men det kan jo ikke skade. Jeg er bare i tvivl om, om jeg skal ofre
det ekstra og købe en 1 GB blok. Er det helt vildt, når computeren bare
skal bruges til e-mail, tekstbehandling, lidt web og iTunes? Børnene kan
godt finde på at spille SIMS eller andre småspil, men det er vel også
det mest krævende, den kan komme ud for.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster