TDCs spamfilter
Fra : Martin Petersen

Dato : 05-09-04 15:59

Umiddelbart er det jo som det rene paradis; jeg får ikke spam mere! TDC
har etableret et spamfilter på deres mailserver, og det er bare slut med
det.
Man kan checke spam'en via webmail, altså om det ER spam alt sammen. En
enkelt produktbeskrivelse (eller var det ADC) fra Apple som jeg
"abbonnerer på", var godt nok røget i, men det var det eneste.
Nogen her med erfaringer. Er vi tilbage i det spamfri eden?

Martin

Fra : Jesper

Dato : 05-09-04 19:39

Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> [...]
> "abbonnerer på", var godt nok røget i, men det var det eneste.
> Nogen her med erfaringer. Er vi tilbage i det spamfri eden?

Ja...indtil spammerne finder ud af måder at omgå filtret på. det er den
evige kamp mellem spammere og spamfiltre.
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 05-09-04 23:20

> Ja...indtil spammerne finder ud af måder at omgå filtret på. det er den
> evige kamp mellem spammere og spamfiltre.

TDCs filter virker nu ret effektivt. Det er et kommercielt produkt fra
Symantec. Jeg var ligesom Martin ude for, at Apples ugentlige ADC-brev
blev sorteret som spam, og det bekymrer mig egentligt ret meget. TDC
hæver selv, at der kun er én falsk positiv ud af en million, så enten er
vi meget uheldige, eller TDC/Symantec har ikke helt styr på deres
filter. Der mangler et sted at rapportere falske positive, så de kan få
opdateret filtret. Til gengæld har jeg ikke fået en eneste falsk
negativ.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Steen

Dato : 06-09-04 07:28

Martin Petersen wrote:

> [...]
> "abbonnerer på", var godt nok røget i, men det var det eneste.
> Nogen her med erfaringer. Er vi tilbage i det spamfri eden?

ja, nu modtager jeg lige så lidt spam, som som før de fjernede filteret for
1-2 år siden.