Virex 7.5 nu fjernet fra download site
Fra : Kirsten & Erik Richa~

Dato : 02-09-04 23:14

Hej

Til orientering
Har d.d. modtaget flg. meddelelse fra Virex.
mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-09-04 08:46

In article <41379b0d$0$25965$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>,
Kirsten & Erik Richard <5410451m001@stofanet.dk> wrote:

> Til orientering
> Har d.d. modtaget flg. meddelelse fra Virex.
> mvh. Erik Richard

Så må vi jo bare vente tålmodigt. Det er egentlig sjovt, så lidt der
står om Virex på NAI's hjemmeside. Det er som om, de ikke går ret meget
op i det produkt. Tidligere var der da en henvisning til Mac-brugere,
men nu er der ingenting at se.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-09-04 15:07

Henrik Münster wrote:

> Så må vi jo bare vente tålmodigt.

Jeg er desværre bange for, at der kommer til at gå temmelig lang tid,
inden der kommer en brugbar version. Det er nøjagtig det samme, som med
6.2 til klassisk. Den blev også udsendt, før testperioden var færdig, og
den har også stadig en alvorlig fejl med selve Virex programmet, der
ikke kan scanne filer, der er pakket med StuffIt X.

> Det er egentlig sjovt, så lidt der
> står om Virex på NAI's hjemmeside. Det er som om, de ikke går ret meget
> op i det produkt. Tidligere var der da en henvisning til Mac-brugere,
> men nu er der ingenting at se.

Nej, Virex nævnes ikke længere på forsiden, - så skal du gå ind under
produkter, så er der faktisk temmelig meget skrevet om den. Om de
ligefrem er på vej til at droppe Virex, tror jeg nu ikke, men det
virker, som om det lige nu er venstrehåndsarbejde, når det gælder Mac.

Jeg tror, der var mange, der håbede på, at Virex ville få en rigtig
renæssance, da NAI købte hele Dr. Solomon, men det er bare blevet værre
og værre.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-09-04 22:13

In article <41387a8b$0$8686$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,

> [...]
> ligefrem er på vej til at droppe Virex, tror jeg nu ikke, men det
> virker, som om det lige nu er venstrehåndsarbejde, når det gælder

Jeg må tilstå, at jeg stadig ikke kan finde det, men fred være med det.
Jeg har set på produkter under "home user", "small and medium business"
samt "enterprise", og jeg kan simpelthen ikke se Virex nævnt noget sted.
Under min tour de force rundt på websitet kom jeg ind på en eller anden
onlin checkup. Den genkendte rigtig nok min computer som en Mac og min
browser som Safari. Herefter brugte den flere spaltemeter på at anbefale
et program, der kan lave en tune up på en pc, så den yder bedre. Hvorfor
gør den det, når den kan se, at jeg bruger Mac, og programmet kun er til
Windows 2000 og XP?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-09-04 00:16

Hej Henrik

HM, der foregår et eller andet i NAI... Hele antivirussektionen har
skiftet navn til McAfee.com (www.mcafee.com). Det kunne måske tyde på,
at NAI har problemer, siden virusprogrammerne tilsyneladende er skilt ud
fra selve Network Associates Inc.

Umiddelbart kunne jeg heller ikke finde den. Det er fordi, den intern
hedder McAffe Virex for Macintosh. Den 'gemmer' sig under 'Small &
Medium Business'. Ved en simpel søgning på Virex, kom flg. frem:
<http://naiwebsearch1.nai.com/siteserver/knowledge/search/nai/search-result.asp?q1=virex&ct=NAI&advanced=yes&c2=%40filewrite&o2=%3E&Search.x=0&Search.y=0&Search=Search>.
Så der er da umiddelbart nok at vælge imellem...

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-09-04 07:55

In article <4138fb2d$0$8685$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,

> [...]
> p?q1=virex&ct=NAI&advanced=yes&c2=%40filewrite&o2=%3E&Search.x=0&Searc
> h.y=0&Se arch=Search>. Så der er da umiddelbart nok at vælge

Tak. Jeg kunne heller ikke finde en søgemulighed, men den har du
åbenbart spottet. Der står da en del, men de skriver ikke noget om, at
7.5 er trukket tilbage. Det er altså et rodet websted, og Virex er godt
skjult. Og samtidig føler de sig åbenbart ikke forpligtet til at
orientere os stakkels brugere. Jeg slår koldt vand i blodet og ser, hvad
der sker. Ellers må jeg følge med på .Mac, hvor der er en
diskussiongruppe om Virex.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-09-04 01:05

Hej Henrik

Henrik Münster wrote:

> Tak. Jeg kunne heller ikke finde en søgemulighed, men den har du
> åbenbart spottet. Der står da en del, men de skriver ikke noget om, at
> 7.5 er trukket tilbage.

Selve søgefeltet kommer først frem, når du klikker på "Small & Medium
Business feltet...

Nej, og det synes jeg er for dårligt, at de ikke gør opmærksom på, at
man ikke kan købe til download!

> Det er altså et rodet websted, og Virex er godt skjult.
> Og samtidig føler de sig åbenbart ikke forpligtet til at
> orientere os stakkels brugere.

Nej, og det er det tema, der går igen på betalisten. - Folk er nærmest
rasende over det.

> Jeg slår koldt vand i blodet og ser, hvad der sker.
> Ellers må jeg følge med på .Mac, hvor der er en
> diskussiongruppe om Virex.

Har du Virex 7.2 eller 7.2.1, så brug dem og undlad alt, hvad der hedder
noget med 7.5 indtil videre!

Det er i dag (lørdag) kommet frem, at NAI McAfee Team har udsendt en
"ny" version af Virex 7.5, som skulle være til download...

Men jeg vil på det kraftigste advare mod at bruge den, selvom teamet
påstår, at fejlen med, at den sletter mails i mail.app er rettet, så har
det vist sig, at det er nøjagtig den samme version, der er 'frigivet' igen.

En programmør fra et sikkerhedsfirma, der hedder FL Associates har haft
programmet åbnet og checket samtlige resourcer og koder, og det er
fuldstændig samme data og kodning, - ikke ét eneste bogstav eller tegn
er ændret!. Den er dateret som 'new build 08.20.2004', men har samme
build nummer som den version, der er trukket tilbage. Den tilbagetrukne
version er dateret '08.19.2004'.

Og i øvrigt er der ikke kommet en ny DAT file update siden (svjh.)
08.14.2004, - og der er heller ikke kommet en DAT file til Virex 6.1 og
6.2 endnu. - De plejer altid at være de første, der kommer....

mvh. Erik Rihcard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>