Et hurtigt billed app
Fra : Tom

Dato : 02-09-04 11:56

Jeg skal tit lige klippe kanten eller andet af et billede til web.. altså i
lav opløsning..
Søger derfor gode ideer til en app der IKKE KAN ANDET end bare lige at
klippe sider etc..
Til X..
Alternativt skal jeg hele tiden åbne photoshop eller fireworx..

Fra : Magnus Marius Rohde

Dato : 02-09-04 16:04

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> [...]
> klippe sider etc..
> Til X..
> Alternativt skal jeg hele tiden åbne photoshop eller fireworx..

Apples egen Preview.app kan vist nok godt: Vælg en firkant, "Værktøjer
-> Beskær billede" (æble-K).

Magnus
--
OS X: Because making UNIX user-friendly was easier that fixing Windows

Fra : Tom

Dato : 02-09-04 16:46

Gu kan den så.. så må jeg se om den kan pakke ordentligt.. ?
Tom

Tak for hjælp,.....

On 02/09/04 17:04, in article
1gjhwnp.1wq3kq7isez0eN%magnus-marius@mail.tele.dk, "Magnus Marius Rohde"

Fra : Jesper

Dato : 02-09-04 17:26

> [...]

> klippe sider etc..
> Til X..
> Alternativt skal jeg hele tiden åbne photoshop eller fireworx..

Godt nok kan GraphicConverter en del andet, men jeg synes det er et
hurtigt og rigtigt godt værktøj til den slags småopgaver.
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-09-04 21:19

On Thu, 02 Sep 2004 at 10:55 GMT, Tom wrote:

> Søger derfor gode ideer til en app der IKKE KAN ANDET end bare lige at
> klippe sider etc..

preview.app har en crop funktion - ellers er der graphic converter
(hvis du har en G5 eller en alu powerbook har du osse en licens)