Airport base og Airport Express
Fra : J.K.Arning

Dato : 01-09-04 09:10

Vil apples Express kunne virke i en PC miljø ?
Kræver det en Airport base ?
Er muligheden for at overføre musik til Express bundet
til ITunes ?

Regards

Fra : Michael Holm

Dato : 01-09-04 09:54

J.K.Arning <spam@_remove_arning.dk> wrote:

> Vil apples Express kunne virke i en PC miljø ?

ja

> Kræver det en Airport base ?
nej

> Er muligheden for at overføre musik til Express bundet
> til ITunes ?

umiddelbart ja - der er vist kommet nogle hack på nettet som gør man
kan bruge den med andre applicationer.

http://www.apple.com/dk/airportexpress/
--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Jonas Voss

Dato : 01-09-04 09:57

In dk.edb.mac, J.K.Arning wrote:

> Vil apples Express kunne virke i en PC milj? ?
> Kr?ver det en Airport base ?
> Er muligheden for at overf?re musik til Express bundet
> til ITunes ?

Systemkrav fra Apples hjemmeside om produktet:

Til pc-brugere:
* En pc med et trådløst Wi-Fi-certificeret IEEE 802.1b- eller
* 802.11g-kort Windows XP eller Windows 2000 WPA-understøttelse kræver
* en Wi-Fi-certificeret pc-løsning

<http://www.apple.com/dk/airportexpress/specs.html>

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

"Time is an illusion. Lunchtime doubly so."

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-09-04 10:13

In article <1094026188.98247.0@iris.uk.clara.net>,
"J.K.Arning" <spam@_remove_arning.dk> wrote:

> Vil apples Express kunne virke i en PC miljø ?

Ja. Det er jo bare en basestation, er opfylder den almindelige 802.22g
(og b) standard, som man i pc-verdenen kalder Wi-Fi.

> Kræver det en Airport base?

Næ, det er jo en AirPort base. Du kan bare sætte kabelmodemmet til
ethernet-stikket i AirPort Express basen.

> Er muligheden for at overføre musik til Express bundet
> til ITunes ?

Ja, det er kun iTunes, der kan streame musik til AirPort Express baser.
Men lad os nu se, om det ikke kun er starten. Det er meget sandsynligt,
at der kommer flere muligheder. Den kode, AirPort Express bruger, der
blevet knækket. Jeg kan dog forestille mig, at der er det problem, at
der er noget forsinkelse, før computeren få etableret forbindelse med
AirPort Express basen. Det vil derfor ikke være hensigtsmæssigt at sende
systemlyd med f.eks. advarselssignaler eller lyd fra spil over AirPort
Express. Lydene vil simpelthen komme for sent. Men musik kan man derimod
forudse, hvilke lyde der kommer det næste stykke tid. Man kan derfor
streame lidt i forvejen og have en buffer til at klare små udfald. Jeg
ved ikke, om det virker sådan, men når man streamer musik, så går der et
sekund eller to, før der er forbindelse. Det er jo ikke hensigtsmæssigt,
hvis systemet lige skal give et advarsels-bib.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-09-04 04:14

On Wed, 01 Sep 2004 11:12:39 +0200, Henrik Münster wrote:

> Ja, det er kun iTunes, der kan streame musik til AirPort Express baser.
> Men lad os nu se, om det ikke kun er starten.

DVD-jon har vist allerede løst "det" problem.