Anbefal en switch...
Fra : Steffen V P

Dato : 11-05-01 08:40

Hej Gruppe.

Jeg skal bruge en switch med 12-16 porte, og så er det, at jeg gerne vil
hjælpes. Er der noget I kan anbefale - eller advare imod.

Det behøver ikke at være en 3Com til 1 million kr - mindre kan gøre det.

--
Venlig hilsen
Steffen V Petersen

Fra : Martin

Dato : 11-05-01 10:35

"Steffen V P" <svp@bonbon.net> wrote in message
> Jeg skal bruge en switch med 12-16 porte, og så er det, at jeg gerne vil
> hjælpes. Er der noget I kan anbefale - eller advare imod.

Hmm ... DES 1016D på edbpriser.dk = 2800,-

den er ret go den model, hvis du altså ønsker et unmanaged switch.
Hvad angår blæsere, så har denne model desværre blæsere i, ellers skal du
vist over i HPen.

Martin D
www.ohkk.dk

Fra : Steffen V P

Dato : 11-05-01 10:56

unmanaged

Hva' betyder det? (Jeg kan godt oversætte det til dansk, men hvad er
det?)

--
Venlig hilsen
Steffen V Petersen

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 11-05-01 13:18

Hej "Steffen V P" <svp@bonbon.net>

> unmanaged
>
>Hva' betyder det? (Jeg kan godt oversætte det til dansk, men hvad er
>det?)

Det betyder at den ikke kan konfigureres (med CLI eller GUI). Normalt
kan man dog styre link-speed og duplex med dip-switches.

P.S.
Læs http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Martin

Dato : 11-05-01 15:52

> unmanaged
>
> Hva' betyder det? (Jeg kan godt oversætte det til dansk, men hvad er
> det?)
I mange tilfælde kan du, inde i switches software, sætte port-speeden,
trække statestikker ud af den, se om det skulle være fejl nogle steder,
"skrue ned" på f.eks. IPX protokollen så den ikke spammer på netværk osv osv
.... mange goe ting, hvis man altså skal bruge det til noget ;)

Martin D
www.ohkk.dk

Fra : KlausF

Dato : 11-05-01 09:42

"Steffen V P" <svp@bonbon.net> skrev i en meddelelse
> [...]

> hjælpes. Er der noget I kan anbefale - eller advare imod.
>
> Det behøver ikke at være en 3Com til 1 million kr - mindre kan gøre

Nå, trist - de er ellers fremragende til at stille blomster på.
Det er de forresten alle sammen, men det er måske ikke det du skal bruge
dem til?

Hvis man skal videre herfra, skal vi egentlig vide hvad det er du skal
bruge switchen til.

Mvh Klaus

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-05-01 13:41

"Steffen V P" <svp@bonbon.net> skrev i en meddelelse
> Jeg skal bruge en switch med 12-16 porte, og så er det, at jeg gerne vil
> hjælpes. Er der noget I kan anbefale - eller advare imod.

En gang til for prins knud
Switche i den billige prisklasse er stort set ens, men jeg plejer at
anbefale NetGear

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen