USB-nøglering - PC og Mac
Fra : KNL DtP

Dato : 30-08-04 13:06

Hej.

Jeg har et problem med en USB-nøglering (I ved, disse her memory stick til
USB-porten).

På skolen har vi Mac OS 10.3, og hjemme kører jeg Win XP - og når jeg har
formateret nøgleringen til FAT32 i XP, så kan jeg fint se og læse filerne på
Mac'en - men vil jeg smide en PDF over, står nøgleringen blot og lyse og
Finder står og hænger...

Formaterer jeg nøgleringen som Mac OS Extended på Mac'en, kan jeg fint smide
filer over på den, men hjemme på PC'en siger den blot, at disken ikke er
formateret...

Flere af mine medstuderende bruger ligeledes disse nøgleringe, men er ikke
helt klar over hvad de i sin tid har gjort, for at få det til at funge på
begge styresystemer.

Det drejer sig forresten om en 'Apacer Handy Sterno HT202 med USB 2.0 på 128
Mb'
Link:
<http://www.apacer.com/apacer_english/product_html/handy_steno_ht202.asp>

Nogen forslag?

MVH

Kristian

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 30-08-04 15:50

KNL DtP <knl_dtp@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Mac'en - men vil jeg smide en PDF over, står nøgleringen blot og lyse og

Nogle memorysticks kræver en "native" usb.port, dvs en usb port direkte
på mac'en, hvor det er ikke nok med f.eks den i tastaturet. Kan det være
det ?

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : KNL DtP

Dato : 30-08-04 17:26

"Kaj Christiansen" <kajc@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Nogle memorysticks kræver en "native" usb.port, dvs en usb port direkte
> på mac'en, hvor det er ikke nok med f.eks den i tastaturet. Kan det være
> det ?

Jeg burde måske have skrevet, at testen har foregået på en G5 (lækker maskine,
for resten) med USB udtag på forsiden af alu-kabinettet. Tilsluttes nøgleringe
eller kortlæsere til vores tastaturer, kommer der en meddelelse om, at der
ikke er tilstrækkeligt strøm til at køre enheden korrekt. Derfor burde det vel
være ok med forsiden af Mac'en?

MVH

Kristian

Fra : Sebastian

Dato : 30-08-04 19:15

> [...]

> Mac'en - men vil jeg smide en PDF over, står nøgleringen blot og lyse og
Prøv at teste formatteringen og "overfladen". Eller formattere den på ny
som "Dos" (=FAT) med Mac'en.

> Formaterer jeg nøgleringen som Mac OS Extended på Mac'en, kan jeg fint smide
> filer over på den, men hjemme på PC'en siger den blot, at disken ikke er
> formateret...
brug HFS explorer,MacOpener eller MacDrive på din PC
http://gamma.nic.fi/~lpesonen/HFVExplorer/
http://www.mediafour.com/products/

> Nogen forslag?

læs i øvrig:
c't 26/02, side 210

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark

Fra : Michael Holm

Dato : 30-08-04 22:11

> [...]

> begge styresystemer.
>
> Det drejer sig forresten om en 'Apacer Handy Sterno HT202 med USB 2.0 på 128

på jobbet har vi haft nogle stykker af dem, med mange problemer :(
min 128 mb, havde det sådan at hvis filerne jeg prøvede at flytte over
var af en vis størrelse gjorde den ligesom din (som regl når det var
over 1 mb filer :(

fik den byttet...

Egenligt burde den virke out-of-the-box på begge platforme, så hvorfor
har du formateret den ?

Mener du kan downloade noget software som "resetter" den - fra
producentens hjemmeside, men det skal vist gøres på din XP PC.

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk