RealPlayer 10 til OS X :-)
Fra : Jesper

Dato : 29-08-04 19:44

Jeg downloadede RealPlayer 10 igår og har prøvekørt den og den er ret så
imponerende. Den afspiller det meste: Real, QuickTime, MPEG, DivX. Den
kan desværre ikke afspille undertekster (.sub format), men den afspiller
DivX bedre end nogen anden afspiller på min PowerMac G4 400 MHz, der
hvor andre afspillere hakker i det, kører Real den bare helt glat. Der
er en feedback funktion: Brug den så udviklerne kan få noget at arbejde
med. Der er sågar indbygget webbrowser, jeg postede et indlæg på
Mediamac med Real og lige nu downloader jeg shareware fra
Versiontracker. Den har oprettet mappen RealPlayer Downloads i min
hjemmemappe.

--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-08-04 19:52

> Der er sågar indbygget webbrowser

ikke helt den kan bare bruge webcore frameworket - ganske som safari,
itunes osv.

Fra : Jesper

Dato : 29-08-04 20:24

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> ikke helt den kan bare bruge webcore frameworket - ganske som safari,
> itunes osv.

Jada, men fungerer gør det :)
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Jonas Voss

Dato : 29-08-04 20:02

In dk.edb.mac, Jesper wrote:

> [...]
> end nogen anden afspiller på min PowerMac G4 400 MHz, der hvor andre
> afspillere hakker i det, kører Real den bare helt glat.

Den er ikke så glad for at afspille lyd på mine DivX-filer. Er det noget
du også har oplevet, eller afspiller den lyden fint på din?

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

"Ford, you're turning into a penguin. Stop it!"

Fra : Jesper

Dato : 29-08-04 20:23

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Den er ikke så glad for at afspille lyd på mine DivX-filer. Er det noget
> du også har oplevet, eller afspiller den lyden fint på din?

Jeg gætter på at den bruger dine QuickTime plugins, så hvis du har
installeret seneste version af DivX.com, 3ixv.com og AC3 udvidelserne,
så skulle klaveret bare spille. Har prøvet at smide alt muligt i hovedet
på den. Det eneste den ikke vil æde er en DivX3 med WMV Audio, billedet
står fint nok, men lyden er den ikke glad for at afspille. Men alle MP3
og AC3 lydspor spiller den fint.
DTS understøttes kun af vlc, så det vil den heller ikke æde.
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-08-04 20:33

> Den er ikke så glad for at afspille lyd på mine DivX-filer. Er det noget
> du også har oplevet, eller afspiller den lyden fint på din?

Den bør være lige så glad for dem som quicktimeplayer, idet den bruger
QT, QT's codecs til afspilning.

Kan du afspille dem med QT player? ellers er det sikkert fordi de er
udstyret med AC3 lydspor, i givet fald skal du have dette codec:

http://www.insaneness.com/ac3.html

Ved samme lejlighed er det en god ide at hente dette:

http://www.insaneness.com/xvid.html

En del film er rent faktisk ikke divx eller 3ivx kodet, men derimod
xdiv kodet.

NB, er jeg den eneste der irriteres over at 3ivx codec'et overuler
divx codec'et, på trods af en film er divx kodet?

Fra : Jesper

Dato : 29-08-04 21:07

> [...]

> NB, er jeg den eneste der irriteres over at 3ivx codec'et overuler
> divx codec'et, på trods af en film er divx kodet?

her er det jeg har fundet ud af:

AC3 codec'et duer, men kun i .avi film og virker fint.
Insaneness XVID codec er rædsomt dårligt!
3ivx codec'et spiller stort set det hele, men kan ikke demuxe divx, det
overlader den til QT som ikke kan!
Divx.com pluginen demuxer alle .avi tracks så 3ivx kan afspille dem.
--
There is no place like 127.0.0.1