Anonyme brugere?
Fra : Lone Schmidt

Dato : 27-08-04 23:37

Hej i gruppen

Her hentet citat i en tråd, som gav anledning til dette indlæg.
Citat start
"Du henvender dig til gruppen som "No1" og uden at angive dit navn i
dine postings.

Hvad er det, du er No1 i? Og hvorfor skal det foregå anonymt?"
Citat slut.

Som jeg har oplevet det, har det altid været kotume at man i edb.mac,
står ved sit navn.

Samtidig kan man jo ikke forhindre folk i at være anonyme, der kan være
mange grunde til det ønske.

Til de anonyme vil jeg sige:
At de grinere der opstår her i gruppen netop er baseret på den tillid,
der opstår når folk står ved deres navn og person,
her blot et par navne:

Morten Reippuert Knudsen
Dr.Múnster
Mich
Preben Bødker Nielsen
og mange andre....du ved bedst selv hvem der har givet dig grineren

Så der er meget vundet ved at være mere åben........hvis man altså kan
ta´lidt svaj

á la : flaé i bl.a Esbjerg......og cikler!

Er det i grunden dét, der gør at edb.mac er så populær?

Nå, men det er jo et dejligt frit land vi lever i, så folk bestemmer
selv, men gruppen mister unægtelig noget af sin "personlighed" ved
anonyme brugere

Hvis I fortsætter med at være anonyme, så bær lidt over med os "gamle"
nostalgikere
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 28-08-04 00:10

On Sat, 28 Aug 2004 00:37:13 +0200, Lone Schmidt wrote:

> Samtidig kan man jo ikke forhindre folk i at være anonyme, der kan være
> mange grunde til det ønske.

Jeg vil fx gerne have muligheden for at svine min arbejdsplads til uden
at min chef kommer og banker mig i hovedet med det bagefter. Jeg vil også
gerne kunne svine folk til uden at de føler sig nødsaget til at
fortælle min arbejdsplads om det. Jeg vil også gerne have muligheden for
at holde skidt for sig og kanel for sig.

Jeg tjener mine penge på Windows, Cisco og Novell, bruger Linux privat
og har en iMac til konen. Mere føler jeg ikke folk har behov for at vide.

--
MVH
osv...

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 28-08-04 07:04

Frank E. N. Stein <flatus@mail.invalid> wrote:

> [...]
>
> Jeg tjener mine penge på Windows, Cisco og Novell, bruger Linux privat
> og har en iMac til konen. Mere føler jeg ikke folk har behov for at vide.

Jeg er helt uenig med dig.

Du må åbenbart have et udbredt behov for at kunne kritisere din
arbejdsplads offentligt og uden at stå ved det med dit navn ?!

Det var dog plat. Jeg kan da udemærket kritisere min arbejsplads og stå
ved det med navn.

Hvis jeg skal "svine" nogen til herinde, så sætter jeg en ære i at gøre
det med mit fulde navn - det virker nemlig langt mere ærligt og så
tænker man også mere over havd man skriver inden man skyder et indlæg af
sted.

Anonyme mennesker er ikke anderledes end de svæklinge som holder til ved
Ungdomshuset på Nørrebro.

Hvis man har noget på hjertet i et demokratisk samfund, så udbreder man
det med åben pande.

Personligt ville jeg hellere foretrække at du postede under dit rigtige
navn og så lod være med a tdrage din arbejdsplads ind i dk.edb.mac

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 28-08-04 07:41

On Sat, 28 Aug 2004 08:04:20 +0200, Jesper Haaber Gylling wrote:

> Jeg er helt uenig med dig.

Det er helt i orden.

> Du må åbenbart have et udbredt behov for at kunne kritisere din
> arbejdsplads offentligt og uden at stå ved det med dit navn ?!

Næh, men jeg vil gerne have muligheden.

> Det var dog plat. Jeg kan da udemærket kritisere min arbejsplads og stå
> ved det med navn.

Det er jo fint.

> [...]
> det med mit fulde navn - det virker nemlig langt mere ærligt og så
> tænker man også mere over havd man skriver inden man skyder et indlæg af

Ganske uenig.

> Anonyme mennesker er ikke anderledes end de svæklinge som holder til ved
> Ungdomshuset på Nørrebro.

Jamen dog, du er jo fuld af fordomme.

> Hvis man har noget på hjertet i et demokratisk samfund, så udbreder man
> det med åben pande.

Beklager, men mit privatliv er ikke et demokrati.

> Personligt ville jeg hellere foretrække at du postede under dit rigtige
> navn og så lod være med a tdrage din arbejdsplads ind i dk.edb.mac

Hvorfor tror du d.e.m er den eneste gruppe på usenet?
--
MVH
osv...

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 28-08-04 08:24

Frank E. N. Stein <flatus@mail.invalid> wrote:

> Det er helt i orden.

> Næh, men jeg vil gerne have muligheden.

Hvad skulle det ændre på din arbejdsplads ?

> Det er jo fint.

> Ganske uenig.

> Jamen dog, du er jo fuld af fordomme.

Kald det en fordom - jeg erindrer ikke mange fra Ungdomshuset udtale sig
uden hætte og med fuldt navn.

> Beklager, men mit privatliv er ikke et demokrati.

> Hvorfor tror du d.e.m er den eneste gruppe på usenet?

Det gør jeg heller ikke.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 28-08-04 08:52

> Kald det en fordom - jeg erindrer ikke mange fra Ungdomshuset udtale sig
> uden hætte og med fuldt navn.

Så vidt jeg erindrer udtaler de sig altid ved fuldt navn og uden hætte.
Det er kun når de slås med strisserne at de havde hætte på. Og det er
endda lang tid siden.

Sidst nogle bar hætte -- ja, der var det politiet selv. Under et
EU-topmøde.

--Martin

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 28-08-04 09:15

On Sat, 28 Aug 2004 09:23:54 +0200, Jesper Haaber Gylling wrote:

> Hvad skulle det ændre på din arbejdsplads ?

Hvis jeg mente det skulle ændre noget, ville jeg henvende mig direkte til
min arbejdsplads. Nogen gange kan det bare være rart at lukke lidt luft
ud.

> Kald det en fordom - jeg erindrer ikke mange fra Ungdomshuset udtale sig
> uden hætte og med fuldt navn.

Men fordi jeg er anonym, mener du jeg er en svækling og ligesom dem der
holder til ved Ungdomshuset. Det er da en fordom der vil noget.

> Det gør jeg heller ikke.

En offentlig arbejdsplads kan nemt blive emne for en politisk diskussion,
og der er folk med al for meget tid, der ikke ved noget bedre end at
prøve at finde ud af hvem man er. Det ikke er særligt svært hvis man
poster under sit eget navn i een gruppe.

--
MVH
osv...

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 28-08-04 10:06

> [...]

> Hvis jeg mente det skulle ændre noget, ville jeg henvende mig direkte til
> min arbejdsplads. Nogen gange kan det bare være rart at lukke lidt luft

Hvad med at finde en arbejdsplads, som du er glad for at måske i stedet
kunne rose med dit eget navn ?

> Men fordi jeg er anonym, mener du jeg er en svækling og ligesom dem der
> holder til ved Ungdomshuset. Det er da en fordom der vil noget.

Ja, jeg mener at du er en kujon siden du behøver at være anonym.

> [...]
> prøve at finde ud af hvem man er. Det ikke er særligt svært hvis man
> poster under sit eget navn i een gruppe.

Personligt er jeg ligeglad med hvem du er, men det generer mig at du
bidrager med indlæg (gode) i dk.edb.mac, som vi altid har været glade
for vores åbenhed og at vi kender hinanden fra brugergruppe, cafémøder
og private venskaber.

Derfor forstyrrer det billedet, når nye kommer til og medbringer mange
af de andre gruppers unoder som fx. platte navne og vedholdende
anonymitet.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Karl Antz

Dato : 28-08-04 10:28

> [...]
>
> Derfor forstyrrer det billedet, når nye kommer til og medbringer mange
> af de andre gruppers unoder som fx. platte navne og vedholdende

Helt ærligt mener jeg at det må være hver enkelts valg om hun eller han
vil være anonym eller ej.

Det ændrer absolut _intet_ ved kvaliteten - eller mangel på samme - i
indlæg at vide eller ikke at vide hvem der har skrevet dem.

Og min erfaring i netop denne gruppe er at trolls, anonyme såvel som dem
der gir sig selv til kende, i længden alligevel ikke får et bem til
jorden.

Så ka vi ikke bare nøjs mæ at ta afslappet på det her?

kh

ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Lasse Petersen

Dato : 28-08-04 12:06

In article <1gj87q0.1b17paw18t0ev8N%karl@antz.dk>,
karl@antz.dk (Karl Antz) wrote:

> Helt ærligt mener jeg at det må være hver enkelts valg om hun eller han
> vil være anonym eller ej.

Sidst jeg blandede mig i denne type diskussion var i 1992 eller
deromkring. jeg vil gerne gentage et af mine argumenter fra den gang:
Alle på news er pseudonyme, ikke anonyme. Det der i virkeligheden er
afgørende er om man kan kommunikere med en person, dvs om mail-adressen
virker, om personen gider høre hvad man siger etc. Ethvert forsøg på at
associere et pseudonym med en virkelig person ligger under alle
omstændigheder udenfor news-systemet. Ellers kan man kun vælge hvorvidt
man vil tro på at det navn man ser er det virkelige navn på en virkelig
person.

Derfor er Niels Ole Over-Nørgård Eriksen ikke mere eller mindre anonym
end Jesper Haaber Gylling. Førstnævnte eksisterer ikke, og det gør
sidstnævnte heller ikke set fra mit synspunkt - bortset fra i
Follow-Ups, hvilket jeg har planer om at få gjort noget ved[1]. Og mht
platte navne - bør man vist passe på hvad man siger. Fordelen ved
tydeligt _opfundne_ navne er dog, at man bliver mindet om at det ikke er
et rigtigt navn, hvorimod "John Smith" ikke tilbyder den service helt
frivilligt.

-Lasse Hillerøe Petersen

[1] NewsWatcher: Kill if References contains gylling.net. Man kunne håbe
at der engang kom en rekursiv kill feature i NW, således at enhver
followup til en killed artikel også bliver killed. Men References kill
virker i nogle tilfælde, hvor Message-ID altid kan henføres til en og
kun en person.

Fra : Lasse Hillerøe Peter~

Dato : 28-08-04 12:56

In article <lhp-F3EF3B.13054828082004@news.tele.dk>,
Lasse Petersen <lhp@toft-hp.dk> wrote:
^Hillerøe

Bloody lortesystem. Et eller andet sted er jeg blevet spurgt om for- og
efternavn, og selvfølgelig ryger de data ind i NewsWatcheropsætningen.

Det forekommer mig for øvrigt at Apple *meget* gerne vil sælge .mac
eller hvad? Mon jeg så kan få min gamle lhp@mac.com adresse tilbage,
selvom jeg angav en fiktiv US-adresse i sin tid (da det var nyt, og
"kun" for USianere)?

hvordan får jeg i øvrigt omdøbt maskinen? Den kan for min skyld hedde
"Charlie", "LHPs computer", "Lasses Computer", eller "Lasse Hillerøe
Petersens Computer". Men ikke under nogen omstændigheder "Lasse
Petersen's Computer".

-Lasse

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 28-08-04 13:01

Lasse Hillerøe Petersen <lhp@toft-hp.dk> wrote:

> [...]
> "Charlie", "LHPs computer", "Lasses Computer", eller "Lasse Hillerøe
> Petersens Computer". Men ikke under nogen omstændigheder "Lasse

Systemindstillinger -> Internet og netværk ->Deling.

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-08-04 14:02

> [...]

> "Charlie", "LHPs computer", "Lasses Computer", eller "Lasse Hillerøe
> Petersens Computer". Men ikke under nogen omstændigheder "Lasse

Systemindstillinger, Deling

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-08-04 19:31

In article <lhp-86BC34.13560128082004@news.tele.dk>,
> [...]

> eller hvad? Mon jeg så kan få min gamle lhp@mac.com adresse tilbage,
> selvom jeg angav en fiktiv US-adresse i sin tid (da det var nyt, og

Selvfølgelig vil Apple gerne sælge .Mac. Jeg tror næsten, de tjener
penge på det. De plejer at sige, at de reserverer folks brugernavne, så
man kan få dem senere, hvis man køber et fuldt .Mac-medlemsskab. Jeg vil
tro, man skal dokumentere, man har ret til navnet. Men det er vel bare
med sin adgangskode. Du kan da prøve, om det kan lade sig gøre.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Lone Schmidt

Dato : 28-08-04 12:21

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> [...]
> jorden.
>
> Så ka vi ikke bare nøjs mæ at ta afslappet på det her?

Stort set enig med dig Karl, tråden tog også en anden retning end
tiltænkt, og som jeg skriver, er det selfølsom op til den enkelte, men
samtidig vil jeg også give Gylling ret i :

Det er lidt svært, for det er den enkeltes ret at vælge som vedkommende
gør, men jeg kan godt blive nervøs for at den "indforståede" tone i
gruppen langsomt skrider.

Men jeg tror at det er den naturlige udvikling, der bare lige ramte mig
i panden, og det er ved at være en lidt gammel og "konservativ" pande

Det er lidt ligesom da jeg troede at gruppen vil uddø p.g.a. chatten
)
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 28-08-04 12:40

On Sat, 28 Aug 2004 11:06:25 +0200, Jesper Haaber Gylling wrote:

> Hvad med at finde en arbejdsplads, som du er glad for at måske i stedet
> kunne rose med dit eget navn ?

Du mener at IT-jobs ligefrem hænger på træerne? Fedt, så bliver jeg
fri for 160km transport hver dag og underbetalning.

> Ja, jeg mener at du er en kujon siden du behøver at være anonym.

Det er da en holdning.

> [...]
> bidrager med indlæg (gode) i dk.edb.mac, som vi altid har været glade
> for vores åbenhed og at vi kender hinanden fra brugergruppe, cafémøder

Med andre ord generer det dig at jeg er hjælpsom og anonym. Hvorfor er
anonymitet forbeholdt alkoholikere?

> Derfor forstyrrer det billedet, når nye kommer til og medbringer mange
> af de andre gruppers unoder som fx. platte navne og vedholdende
> anonymitet.

Jeg synes at hængen sig i petitesser forstyrrer billedet mere.
--
MVH
osv...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-08-04 11:04

> Kald det en fordom - jeg erindrer ikke mange fra Ungdomshuset udtale sig
> uden hætte og med fuldt navn.

Du har ikke set TV Stop?

Fra : Sebastian

Dato : 09-09-04 18:13

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> Du har ikke set TV Stop?
Nej, det har han ikke, det kørte jo på Anal København og ikke i
Schentofde, eller må Wiskybæltet nu ser med?

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Tom

Dato : 09-09-04 19:28

Blot til almindelig info, har ungdomshuset, og for den sags skyld selv de
mest "radikale ungdoms grupper" ala rebel, Globale Rødder etc haft prese
talspersoner her de sidste mange år.
Og de har altså IKKE masker eller hætter på.
TV Stop er forøvrigt også et meget godt sted at konstatere det samme..
Tom

PS
Det er korrekt at de tit har hætter på, under auktioner.. Men det er vel
også noget andet.. Det har politiet vist også ind imellem !?

Fra : Per Madsen

Dato : 28-08-04 12:47

Mine 2 cents...

Jeg er komplet ligeglad om man er anonym eller ej,- det vigtigste er
hvilken opførelse man udviser herinde....og så "skal" man selvfølgelig
bruge det samme "nick" hver gang,- ellers bliver det svært at finde ud
af hvem man har med at gøre fra gang til gang....

I bund og grund aner I jo ikke, om jeg fra mit fædrene ophav vitterligt
er blevet belastet med navnet Per Madsen (- tak far og mor...pffff...var
I fulde?!) eller om det er frit (og lidt uoriginalt) opfundet!

Det er et frit land vi lever i, hvilket både kan argumentere for at det
egenligt ikke burde være nødvendig med "nicks", og for at det skal stå
folk frit for at bruge dem...

Nå...jeg vil begynde at varme op til Kashmir i aften...laters

--
Mhv. Per Madsen
www.ecotox.dk,- Links til uundværligt mac software, sites, musik etc.

Fra : Lasse Hillerøe Peter~

Dato : 28-08-04 13:00

In article <1gj8dk7.19mntzp1mp8h9eN%permandREMOVETHIS@cool.dk>,
permandREMOVETHIS@cool.dk (Per Madsen) wrote:

> I bund og grund aner I jo ikke, om jeg fra mit fædrene ophav vitterligt
> er blevet belastet med navnet Per Madsen (- tak far og mor...pffff...var
> I fulde?!) eller om det er frit (og lidt uoriginalt) opfundet!

Ja du er nok langt fra den eneste med det navn. jeg kender i hvert fald
en Per Madsen, og jeg tror ikke du er ham?

> Det er et frit land vi lever i, hvilket både kan argumentere for at det
> egenligt ikke burde være nødvendig med "nicks", og for at det skal stå
> folk frit for at bruge dem...

Rigtigt.

-Lasse