Smider Microsoft deres Explorer i papirkur~
Fra : Helle Krog

Dato : 24-08-04 09:56

Hej alle,

Jeg var netop inde på KRAK¹s nye, reviderede site, og det fungerer ikke
længere med Internet Explorer 5.2. Jeg skrev derfor til dem og fik
nedenstående svar:

³Tak for din henvendelse.
Det nye krak.dk er ikke optimeret til Explorer på Mac. Du burde blive mødt
af denne side http://www.krak.dk/browser.asp.
Microsoft vil ikke udvikle flere Explorer browsere til Mac, da det har vist
sig, at der er for mange fejl i browseren. Vi har derfor valgt ikke at
optimere til Explorer på Mac.²

Jeg har før forsøgt mig med Safari, men har ikke brudt mig om den - syntes
heller ikke den fungerede optimalt og fandt altså Exploreren bedre. Men nu
ved jeg da ikke mine levende råd! Hvad bruger I andre - og hvad fungerer
bedst for jer?

Hilsner Helle

KROG
www.krog.biz

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 24-08-04 10:27

Helle Krog <helle@krog.biz> wrote:

> [...]
> ved jeg da ikke mine levende råd! Hvad bruger I andre - og hvad fungerer

Det er efterhånden et års tid eller to siden, at betteblød droppede
Explorer til mac -Personligt er det ikke det store savn.
Som primær browser bruger jeg Safari, og den fungerer efterhånden rigtig
godt de fleste steder. Som alternativer har jeg Mozilla klonerne Firefox
og Camino, det afhænger lidt af dagsformen hvem der er hurtigst. I
enkelte tilfælde lykkes det bedst at se en side i Opera.
Og så har jeg aktiveret Safaris Debug-menu. Herfra kan man hurtigt få en
side vist i en anden browser (Open page with)

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 24-08-04 17:35

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> [...]
> Og så har jeg aktiveret Safaris Debug-menu. Herfra kan man hurtigt få en
> side vist i en anden browser (Open page with)

Men det var surt i sommer, da jeg kom til et hotel i Salzburg, hvor der
stod en i iMac i vestibulen til gæsternes frie brug. Jeg blev ellers så
rørt ved synet. Nu havde jeg endelig igen fået styr på
http://mail.tdconline.dk/, så at jeg kunne gå ind og røgte min mail.
Denne iMac var bare sat op med OS 9 og Explorer, som heller ikke TDC vil
bruge af sikkerhedsgrunde.
Hjemme bruger jeg Mozilla til TDC, for det virker stadig ikke på Safari.
Da vi altså kan forvente, at hele verden indretter sig på den slags
problemer, må vi desværre håbe, at det er PC'er frem for Mac'er, der
står rundt om på hoteller, hvor vi lige skal bruge nogle
internettjenester.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Morten Lind

Dato : 24-08-04 18:43

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> problemer, må vi desværre håbe, at det er PC'er frem for Mac'er, der
> står rundt om på hoteller, hvor vi lige skal bruge nogle

Undskyld Ove, men hvad har du dog gjort, siden du ikke kan få Safari til
at virke med TDC?

Jeg har lige logget ind, tjekket post - søgt lidt og surfet lidt. Fejler
intet.

Men selvfølgelig ikke på OS 9+.

OS X, 10.3.5, Safari 1.2.3
M.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 25-08-04 08:04

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> [...]
> at virke med TDC?
>
> Jeg har lige logget ind, tjekket post - søgt lidt og surfet lidt. Fejler

Jeg er da vist ikke den eneste, der efter TDC's nyordning i forsommeren
har besværet sig over at få denne besked: "Redirection in progress.
Please wait..." - ved brug af Safari (1.2.3). Og sådan er det stadig. På
Mozilla går det uden besvær. Hvad har du dog gjort for at få det til at
virke på Safari?

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Morten Lind

Dato : 25-08-04 09:12

> [...]

> Please wait..." - ved brug af Safari (1.2.3). Og sådan er det stadig. På
> Mozilla går det uden besvær. Hvad har du dog gjort for at få det til at

Nå ja OK - den side får jeg også først, i cirka 2/3 sekunder, og så
spiller klaveret. Jeg har ikke gjort andet, end ikke at gøre noget
Men en redirectionside kan jeg godt leve med. Jeg vidste ikke, det var
dén, du mente
M.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 25-08-04 09:13

> [...]
> Please wait..." - ved brug af Safari (1.2.3). Og sådan er det stadig. På
> Mozilla går det uden besvær. Hvad har du dog gjort for at få det til at

Prøv med "wait".
Du kommer med tålmodighed til en anden side.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 26-08-04 09:48

> Prøv med "wait".
> Du kommer med tålmodighed til en anden side.
>
> /Preben

Jeg har lige prøvet igen. Min tålmodighed slap op efter et minut.
Hvorfor skulle jeg dog vise Safari tålmodighed, når det er overflødigt i
Mozilla?

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 24-08-04 10:30

Helle Krog <helle@krog.biz> wrote:
> Hvad bruger I andre - og hvad fungerer
> bedst for jer?

Mozilla-Firefox

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Morten Lind

Dato : 24-08-04 11:51

> [...]

> ved jeg da ikke mine levende råd! Hvad bruger I andre - og hvad fungerer

Camino
<http://www.mozilla.org/projects/camino/>

og

Safari - 1.2.3 (v125.9)
<http://www.apple.com/safari>

De to æder alt incl. barbiepåklædningsdukker
M.

Fra : Jesper

Dato : 24-08-04 19:06

> [...]

> ved jeg da ikke mine levende råd! Hvad bruger I andre - og hvad fungerer

Hent Mozilla 1.8a3, den er stort set altædende og den har færre fejl en
diverse kloner. Camino og Mozilla Firefox åbner lidt hurtigere, men
forskellen er ikke stor. Som alternativ kan du bruge Netscape 7.2 men
den bruger allerede en gammel Mozillaversions engine.

http://ftp.eu.mozilla.org/pub/mozilla.org/mozilla/releases/mozilla1.8a3/mozilla-mac-1.8a3.dmg.gz
--
There is no place like 127.0.0.1