Start problem
Fra : Webee

Dato : 21-08-04 08:41

Jeg har et problem, som jeg ikke tidligere har oplevet på min G4. Den er
helt ufattelig længe om at starte op. Når jeg langt om længe når frem til
login, starter ventetiden igen og efter mere end 5 minutters venten har jeg
baggrunden på skærmen men ingen ikoner?

Så nu sidder jeg her og undrer mig. Nogen gode forslag?

Mvh. Anker

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 21-08-04 09:00

On Sat, 21 Aug 2004 09:40:44 +0200, Webee wrote:

> Så nu sidder jeg her og undrer mig. Nogen gode forslag?

Lyder som en fejl på disken.
--
MVH
osv...

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-08-04 20:07

Hej Anker

Webee wrote:
> [...]
> login, starter ventetiden igen og efter mere end 5 minutters venten har jeg

- Det kunne lyde, som om der er en fejl i din diskstruktur. Har du en CD
med DiskWarrior, så prøv at køre DW, men det _skal_ være DiskWarrior 3.0!

> Så nu sidder jeg her og undrer mig. Nogen gode forslag?

Det kan jeg godt forstå. Du skriver desværre ikke hvilken G4 og hvilket
OS, det er. Der kan være mange forklaringer - både softwaremæssige og
hardware problemer, der kan forårsage sådanne ting.

- En ting, det også kan være, er et halvdødt PRAM batteri. Jeg havde
selv det samme problem på en B&W G3, enten ville den slet ikke starte,
eller også tog det en halv evighed, - skift af batteriet ordnede den sag.
- Har du den i et netværk, hvor andre maskiner fx. ikke pt er tændte,
kan det være fordi, den hele tiden søger efter de andre maskiner på
netværket.

mvh. Erik Rivhard
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>