Forståelse problem med class
Fra : Erik Hansen

Dato : 11-05-01 15:19

Hejsa.

Jeg har læst tutorialen på www.html.dk igennem for CSS, men jeg
mangler lidt for helt at have forstået det korrekt.

I lektion 7 angiver man en class for TAG A med et andet navn så man
kan have flere forskellige A class.

A.hvidvin

Det kan jeg forstå, men nu kan A jo være i flere tilstande, active,
visit, hover, osv men hvordna skal det så angives, når man vil have
flere class for TAG A.

....Erik

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 11-05-01 17:18

Erik Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> Det kan jeg forstå, men nu kan A jo være i flere tilstande, active,
> visit, hover, osv men hvordna skal det så angives, når man vil have

a.hvidvin
a.hvidvin:hover
a.hvidvin:active
osv...

/Kasper

Fra : Martin

Dato : 11-05-01 18:37

On Fri, 11 May 2001 16:18:57 +0200, Erik Hansen <ehh@post1.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>Det kan jeg forstå, men nu kan A jo være i flere tilstande, active,
>visit, hover, osv men hvordna skal det så angives, når man vil have

Jeg har lavet mine links som sådan her:

..menu A {
   text-decoration: none;
   color: black;
   font-family: Verdana;
}

..menu A:visited {
   text-decoration: none;
   color: black;
   font-family: Verdana;
}

..menu A:hover {
   text-decoration: none;
   color: 0000FF;
   font-family: Verdana;
}

..menu A:active {
   text-decoration: none;
   color: black;
   font-family: Verdana;
}

Er det så forkert eller hvad er det?
Virker det ik i NS4 eller hvad??

--
Bye for now Martin
http://www.lsv18.f2s.com

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 11-05-01 19:38

Martin wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg har lavet mine links som sådan her:
>
> .menu A {
>    text-decoration: none;
>    color: black;
>    font-family: Verdana;
> }

Det som du faktisk koder her er egenskaber for for <a>-elementer, som
er børn til elementer med class="menu" i dokumenttræet

Forvirret? Tjek det her HTML:

Og det her CSS:

p {color:red;}

div p {color:blue;}

Bemærk så at "Tekst 1" kommer til at stå med rødt, og "Tekst 2" med
blåt. Dette er tilfældet fordi <p>-elementet med "Tekst 2" er et barn
af <div>-elementet.

Det er faktisk derfor det hedder "Cascading" Style Sheets

Mvh
Jonas

Fra : Martin

Dato : 11-05-01 22:36

> [...]
>af <div>-elementet.
>
>Det er faktisk derfor det hedder "Cascading" Style Sheets

He derfor jeg oplever nogen problemer nå jeg prøver at definere det
som jeg vil ha *G*

Hmm... tror jeg har fattet det, men jeg kan jo vende tilbage hvis jeg
støder ind i et nyt prob.

--
Bye for now Martin
http://www.lsv18.f2s.com