Oversættelse
Fra : Nicolai Brandt

Dato : 19-08-04 09:41

Hej alle

Jeg har lige et spørgsmål omkring oversættelse fra engelsk til dansk.
Det drejer sig om et Mac program der hedder birthday reminder. Hvad
ville være en god titel istedet for birthday reminder?

Reminder er jo påmindelser, men det er ikke lige det ord vi plejer at
bruge på dansk... Nogen der har et forslag?

--
Mvh Nicolai Brandt

http://www.nicolaibrandt.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 19-08-04 11:52

Nicolai Brandt <spam@robra.dk> wrote:

> [...]
>
> Reminder er jo påmindelser, men det er ikke lige det ord vi plejer at
> bruge på dansk... Nogen der har et forslag?

Fødselstænker
Fødselshusker
Fødselsdagshusker
HuskFødselsdag
HvornårFødselsdag
FødselsdagHmmm
KanDuHuske?
HvisFødselsdag
HvemHarFødselsdag
HuskMinDag
........osv.....
M.

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 19-08-04 12:10

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Fødselstænker
> Fødselshusker
> Fødselsdagshusker
> HuskFødselsdag
> HvornårFødselsdag
> FødselsdagHmmm
> KanDuHuske?
> HvisFødselsdag
> HvemHarFødselsdag
> HuskMinDag

Vildt... Lidt som at trykke på en knap

Tak skal du ha'.

--
Mvh Nicolai Brandt

http://www.nicolaibrandt.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 19-08-04 12:21

On Thu, 19 Aug 2004 13:09:49 +0200, Nicolai Brandt wrote:

> Vildt... Lidt som at trykke på en knap

Der mangler UngåDræberblikketFraKonen.
--
MVH
osv...

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 19-08-04 13:01

> [...]

> Reminder er jo påmindelser, men det er ikke lige det ord vi plejer at
> bruge på dansk... Nogen der har et forslag?

Jeg har brugt det program nu i nogle måneder og det er altså noget
knald.

Desuden har jeg fået en mail fra ham der har lavet det og det bliver
IKKE opdateret.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 19-08-04 13:29

> Jeg har brugt det program nu i nogle måneder og det er altså noget
> knald.

Ærgeligt. Det er min kæreste der godt kunne tænke sig det på dansk...
Hun kan vist godt li' det...

> Desuden har jeg fået en mail fra ham der har lavet det og det bliver
> IKKE opdateret.

Hm... Det bliver hun nok lidt ked af at høre.

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 19-08-04 13:54

> Ærgeligt. Det er min kæreste der godt kunne tænke sig det på dansk...
> Hun kan vist godt li' det...

Det er også meget fikst, men du kan ikke stille klokken. Det vil sige at
den kommer ikke op med fødselsdagen efter dansk tid men efter USA - det
vil sige dagen før.

> Hm... Det bliver hun nok lidt ked af at høre.

Der må være et alternativ.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Rasmus Bruun

Dato : 19-08-04 13:56

Nicolai Brandt skrev:
> Reminder er jo påmindelser, men det er ikke lige det ord vi plejer at
> bruge på dansk... Nogen der har et forslag?

Hvad med det helt enkle: Fødselsdage

Jesper Haaber Gylling skrev:
> Desuden har jeg fået en mail fra ham der har lavet det og det bliver
> IKKE opdateret.

På hjemmesiden (http://www.micheldalal.com/sw/macosx/br/index.html) står
der, at "Registration entitles you to a free license on all future versions
of Birthday Reminder". Er det ikke lidt speget, hvis han har besluttet ikke
at opdatere programmet længere? Hvis det ellers er det samme program, vi
taler om... Seneste version (1.2.0) er fra 20. maj, og det er jo ikke så
længe siden.

Hvis programmet virker tilfredsstillende, er det vel ikke nødvendigt med
løbende opdateringer, med mindre det viser sig ikke at virke i en fremtidig
version af OS X.

--
Venligst,
Rasmus Bruun

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 19-08-04 14:08

Rasmus Bruun <usenet@RE--rasmusbruun--MOVE.dk> wrote:

> [...]
> løbende opdateringer, med mindre det viser sig ikke at virke i en fremtidig

Følgende mail korrespondance som jeg modtog 14. august 2004:

Hi Jesper,

Sorry for taking so long to reply.

I don't know why you can't play your song. Any file that can play in
Quicktime should be able to play in Birthday Reminder, since it depends
on Quicktime, so I'm afraid that I can't solve your problem.

Unfortunately, I've decided not to do any further development to the
program because I've become really busy with my work. Anyway, thanks for
being a strong supporter of Birthday Reminder!

Yuhui

On Friday, June 18, 2004, at 04:34 PM, Jesper Haaber Gylling wrote:

Hi

I'm testing your application and it's very funny. However there are some
things which isn't so smart.

First of all. I can't make the application play Happy Birthday by Stevie
Wonder (mp3) when somone has a birthday. I tried to choose the song, but
it doesn't work.

Secondly. Why does the entire application lunch when a birthday is
coming up ? It would be very cool if just the birthdaycake started
floating around on the monitor with the name of person beneath. If you
click on the cake the full aplication came in front.

Regards from a fish in Denmark

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Rasmus Bruun

Dato : 19-08-04 14:13

Jesper Haaber Gylling skrev:
> Følgende mail korrespondance som jeg modtog 14. august 2004:

[snip]
> [...]
> program because I've become really busy with my work. Anyway, thanks for
> being a strong supporter of Birthday Reminder!

[snap]

Så er det ikke det første program, jeg skrev om, men det andet af samme
navn.

--
Venligst,
Rasmus Bruun

Fra : Rasmus Bruun

Dato : 19-08-04 14:11

Rasmus Bruun skrev:
> Hvis det ellers er det samme program, vi taler om... Seneste
> version (1.2.0) er fra 20. maj, og det er jo ikke så længe siden.

Der er søreme også en Birthday Reminder her:
http://yuhuibc.tripod.com/creations/software/birthdayreminder.html

Der er måske den, der tænkes på? Seneste version (3.0.1) er fra 28. maj
2003.

Alternativt er der det gratis Event Reminder, som ser ganske fleksibelt:
http://www.supermagnus.com/mac/Event_Reminder/index.html

Og endelig findes der et par gratis programmer, som overfører fødselsdagene
fra Address Book til iCal:
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/16484
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17669

--
Venligst,
Rasmus Bruun

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 19-08-04 14:41

> [...]

> 2003.
>
> Alternativt er der det gratis Event Reminder, som ser ganske fleksibelt:

Event Reminder fungerer bedre end Birthday Reminder.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Rasmus Bruun

Dato : 19-08-04 14:32

Nicolai Brandt skrev:
> Reminder er jo påmindelser, men det er ikke lige det ord vi plejer at
> bruge på dansk... Nogen der har et forslag?

Hvad med: Ønsk tillykke
Windows-versionen ville naturligvis hedde: Mine fødselsdage

Hvis der er tale om andet end fødselsdage, kunne "Mærkedage" være en fin
mulighed.

--
Venligst,
Rasmus Bruun

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-08-04 22:37

Hej Nicolai

Hvad med blot at kalde den "Fødselsdagskalender"?
mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 20-08-04 11:42

> [...]

> Reminder er jo påmindelser, men det er ikke lige det ord vi plejer at
> bruge på dansk... Nogen der har et forslag?
Fødselsdagskalender.

Men jft. andet indlæg ville jeg nok bare bruge iCal (som jo også har en
baggrundsapp, så det ikke behøver være startet)

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 20-08-04 15:34

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:

> Fødselsdagskalender.
>
> Men jft. andet indlæg ville jeg nok bare bruge iCal (som jo også har en
> baggrundsapp, så det ikke behøver være startet)

? Bagrundsapp... Der er noget jeg ikke ved. Hvordan virker det og er det
noget man skal slå til?

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Helle Krog

Dato : 20-08-04 16:22

Hvad med alt det, man også skal huske ­ udover fødseldage? Jeg bruger
selv MS Entourage ­ det er glimrende til at minde mig om ALT ­ fødselsdage,
aftaler, møder, andres aftaler...;) - i god tid, lige inden, en enkelt gang
eller hveranden uge, you name it. Jeg er afhængig og helt lost uden - så er
det sagt.

Hilsner Helle

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 20-08-04 21:30

Helle Krog <helle@krog.biz> wrote:

> [...]
> eller hveranden uge, you name it. Jeg er afhængig og helt lost uden - så er

Men så skal man jo' lige købe programmet...

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 22-08-04 09:22

Nicolai Brandt skrev:

> ? Bagrundsapp... Der er noget jeg ikke ved. Hvordan virker det og er det
> noget man skal slå til?

Nej, det virker bare ...

1) Vælg en begivenhed (f.eks. en fødselsdag)

2) Vis "Info"-vinduet (hvis det ikke allerede er der, så klik på
"i"-knappen eller tast [æble]-[I])

3) Under "Alarm" kan man så indstille, hvordan man skal "alarmeres"
eller mindes om begivenheden, for eksempel med en besked en uge før.

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 22-08-04 12:40

Jesper Juellund Jensen <jjj@cyrk.dk> wrote:

> [...]
>
> 3) Under "Alarm" kan man så indstille, hvordan man skal "alarmeres"
> eller mindes om begivenheden, for eksempel med en besked en uge før.

Ok, det virker fint. Det prøver jeg lige.

--
Mvh Nicolai Brandt