Oplader til iBook/PowerBook
Fra : Henrik Münster

Dato : 18-08-04 22:10

Vi har jo lige fået en iBook, og det er da meget sjovt at se, hvordan
ledningen fra opladeren og især dens forbindelse med opladeren er blevet
forstærket i forhold opladeren til min PowerBook af sidste generation
TiBook. Ellers ligner opladerne hinanden fuldstændig, og jeg tænkte på,
om de ikke begge to kan bruges til både vores iBook og TiBook.
Nærlæser man data på opladerne, er spændingen ens, men min oplader
til PowerBook kan levere en del mere strøm. Det forekommer mig også, at
Apple lavede en ny og kraftigere oplader, da min TiBook med 1 GHz
processor kom frem. De gjorde opmærksom på, at man ikke måtte bruge de
gamle opladere. Så jeg regner ikke med, at opladeren til iBook må bruges
til min PowerBook. Det modsatte kan måske lade sig gøre, for det skader
vel ikke, at opladeren er dimensioneret til at levere mere strøm, eller
gør det?
Jeg synes i øvrigt, det er lidt risikabelt og ikke videre pædagogisk,
at opladerne ligner hinanden så meget. Hvis man kun må bruge dem med
bestemte computere, så bør det også fremgå nogenlunde tydeligt af
opladeren.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : No1

Dato : 18-08-04 23:09

> [...]
> at opladerne ligner hinanden så meget. Hvis man kun må bruge dem med
> bestemte computere, så bør det også fremgå nogenlunde tydeligt af

Jeg har undret mig over det samme.