Ubeskyttede pc'er holder i 20 minutter
Fra : Per Rønne

Dato : 18-08-04 11:27

http://www.jp.dk/itogc/artikel:aid=2566400/

Ja, vi kan prise os lykkelige over at vi ikke har /de/ problemer, og kun
benytter PCere hvor vi er ude af stand til at bruge vores Mac'er.
--
Per Erik Rønne

Fra : Rasmus Bruun

Dato : 18-08-04 13:42

20 minutter? Det var længe...

Jeg har oplevet at installere Windows XP med SP1 integreret, blot for at
finde ud af straks efter første indlogning, at maskinen allerede var
inficeret med en orm, der lystigt kommunikerede med omverdenen, inden jeg
nåede at hente de nyeste sikkerhedsopdateringer via Windows Update.

Derfor: Husk altid at fjerne netværkskablet fra maskinen inden installation
af Windows, og installér en opdateret firewall inden kablet sættes i.
Windows' indbyggede firewall hjalp ikke i ovennævnte tilfælde, men måske er
Service Pack 2's udgave bedre. Man skal i så fald naturligvis huske at
installere SP2, inden man etablerer netværksforbindelsen.

--
Venligst,
Rasmus Bruun

Fra : Per Rønne

Dato : 18-08-04 14:13

Rasmus Bruun <usenet@RE--rasmusbruun--MOVE.dk> wrote:

> [...]
> Service Pack 2's udgave bedre. Man skal i så fald naturligvis huske at
> installere SP2, inden man etablerer netværksforbindelsen.

Jeg sørger for altid at have min hovedmaskine, min G4/867/640, på
10.0.0.2, som er den IP-adresse min eksterne IP-adresse 217.157.136.78
mapper til. Derefter får jeg Windåserne opdateret så hurtigt som muligt,
efter installation af Norton Systemworks 2003 Pro.

Ja, jeg har også til Windåser jeg bruger. En desktop og en laptop.
--
Per Erik Rønne