MT-Newswatcher er irriterende
Fra : Christian Winther Be~

Dato : 16-08-04 21:41

Efter jeg har installeret MT-NW på en ny maskine er den blevet
irriterende. URL's bliver bare markeret ved cmd-klik og så bruger den
sine egne genveje fremfor systemet (cmd+n skjuler vinduet istedet for at
markere et indlæg læst fx). Det plejer man da at kunne rette et sted?

Hvad er det jeg overser?

Fra : Lasse Hillerøe Peter~

Dato : 16-08-04 21:54

In article <nospam-F9B840.22405316082004@news.net.uni-c.dk>,
Christian Winther Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> Hvad er det jeg overser?

Er der ikke noget med at man kan vælge om man vil have de gamle
tastaturgenveje, eller de nye standardgenveje i OS X? (og du mener
Cmd-M, ikke N, vel?)

Mht URLer, så er det under OS 9 noget med at Internet Config skal være
sat op. Hvad der er i OS X kan du måske vise mig en af dagene... (Jeg
kommer nok forbi for at få en snak med PBA.)

-Lasse

Fra : Christian Winther Be~

Dato : 16-08-04 22:02

In article <lhp+news-37607F.22534016082004@news.tele.dk>,
"Lasse Hillerøe Petersen" <lhp+news@toft-hp.dk> wrote:

> Er der ikke noget med at man kan vælge om man vil have de gamle
> tastaturgenveje, eller de nye standardgenveje i OS X? (og du mener
> Cmd-M, ikke N, vel?)

Jo det kan man et eller andet sted. jeg satte det op så sent som i
fredags, da jeg fik Pismoen, men nu hvor jeg har installeret det på en
iBook, er den mulighed forsvundet for mig.

> Mht URLer, så er det under OS 9 noget med at Internet Config skal være
> sat op. Hvad der er i OS X kan du måske vise mig en af dagene...

Det plejer at fungere sådan pr. default og Hjælpe-dimsen skriver da
heller ikke andet.

> (Jeg
> kommer nok forbi for at få en snak med PBA.)

Ja, alt er jo ved at være ved det samme igen. Nu mangler vi bare en
flytning tilbage til Trøjborg.

Husk at PBA og jeg er placeret i forskellige sfærer (jeg i den nederste).

Fra : Lasse Hillerøe Peter~

Dato : 17-08-04 06:42

In article <nospam-21D659.23022716082004@news.net.uni-c.dk>,
> [...]

> fredags, da jeg fik Pismoen, men nu hvor jeg har installeret det på en
> iBook, er den mulighed forsvundet for mig.

RTFM. Nå nej, der står det vist ikke. Jeg blev spurgt da jeg startede
MTNW 3.4 første gang. Om det var fordi jeg droppede en gammel 3.1 prefs
på den, er muligt. Ah, den er også i preferences i 3.4, ser jeg nu:
fjern check ved "System-standard menu shortcuts" i Interface Options.

> Ja, alt er jo ved at være ved det samme igen. Nu mangler vi bare en
> flytning tilbage til Trøjborg.

Hvorfor dog i himlens navn?

> Husk at PBA og jeg er placeret i forskellige sfærer (jeg i den nederste).

Det siger jo sig selv.

-Lasse

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-08-04 22:09

> [...]

> sine egne genveje fremfor systemet (cmd+n skjuler vinduet istedet for
> at markere et indlæg læst fx). Det plejer man da at kunne rette et

Indstillingen "Brug systemets genveje"? Kig i Indstillinger under
Interface options.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Christian Bech

Dato : 16-08-04 22:19

In article <news-D421D8.23090316082004@news.tele.dk>,
"Henrik Münster" <news@muenster.dk> wrote:

> Indstillingen "Brug systemets genveje"? Kig i Indstillinger under
> Interface options.

Den har jeg været ved at lege med, men jeg fik ikke den ønskede effekt.

Er genvejen cmd+m for marker besked læst bare noget, jeg bilder mig ind?

Til gengæld opdager jeg nu, at jeg kan cmd-klikke på links igen, så tak
for hjælpen.

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-08-04 22:32

In article <nospam-C2D7D2.23192416082004@news.net.uni-c.dk>,
Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> Den har jeg været ved at lege med, men jeg fik ikke den ønskede effekt.
>
> Er genvejen cmd+m for marker besked læst bare noget, jeg bilder mig ind?

Hos mig er det alt-cmd-m for læst og alt-cmd-u for ulæst. Men det
varierer måske med, hvilken genveje du har valgt.

> Til gengæld opdager jeg nu, at jeg kan cmd-klikke på links igen, så
> tak for hjælpen.

Se selv. Det hjælper at spørge her i gruppen.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Christian Bech

Dato : 16-08-04 22:38

In article <news-368C14.23313216082004@news.tele.dk>,
"Henrik Münster" <news@muenster.dk> wrote:

> Hos mig er det alt-cmd-m for læst og alt-cmd-u for ulæst. Men det
> varierer måske med, hvilken genveje du har valgt.

Det gør det ikke, såå det er nok bare mig, der ikke kan huske hvad jeg
gjorde i går.

> Se selv. Det hjælper at spørge her i gruppen.

Nå ja, jeg blev da nødt til at smide en Pismo ud, fordi den ikke kune
gemme i Word.